Bekijk volle/desktop versie : Hoe teken je deze lijn: -x + 3y=21



22-06-2011, 22:57
Hoe teken je deze lijn: -x + 3y=21

Hoe the fuck doe je dat? Ik heb morgen een wiskunde tentamen waar ik een 7.7 voor moet halen en sla net het boek open. Ik weet het echt niet, hoe doe je uberhaupt een lijn teken. In ieder geval ik heb een assenstelsel getekend en nu wil ik die lijn gaan tekenen, maar hoe weet ik door welke punten?

22-06-2011, 23:04



Citaat door Saza_:
Hoe teken je deze lijn: -x + 3y=21

Hoe the fuck doe je dat? Ik heb morgen een wiskunde tentamen waar ik een 7.7 voor moet halen en sla net het boek open. Ik weet het echt niet, hoe doe je uberhaupt een lijn teken. In ieder geval ik heb een assenstelsel getekend en nu wil ik die lijn gaan tekenen, maar hoe weet ik door welke punten?
Je doet dat zo the fuck: ......................... (LOL, je bent blijkbaar een beetje plat))
-x + 3y=21
3y = 21 + x ..................................(beide kanten + x)
y = 7 + 1/3x .........................(beide kanten delen door 3)

Je herschrijft de formule gewoon zo, dat je aan de ene kant y overhoudt en aan de andere kant een x met getallen. Advies: sla je boek de volgende keer 2 weken tevoren open. Als het aan Maxima zou liggen, zou ze je een "beetje dom" noemen.

Eerste 5 seConden:
[video=youtube;v7WyJ7c9hVg]http://www.youtube.com/watch?v=v7WyJ7c9hVg[/video]

22-06-2011, 23:14

Citaat door toffestijl:
Je doet dat zo the fuck: ......................... (LOL, je bent blijkbaar een beetje plat))
-x + 3y=21
3y = 21 + x ..................................(beide kanten + x)
y = 7 + 1/3x .........................(beide kanten delen door 3)

Je herschrijft de formule gewoon zo, dat je aan de ene kan overhoudt en aan de andere kant een x met getallen. Advies: sla je
boek de volgende keer 2 weken tevoren open. Als het aan Maxima zou liggen, zou ze je een "beetje dom" noemen.
Hahah, zeer geestig.

Ja, zo ver ben ik net ook nog gekomen, maar hoe teken ik 'm nu?

Dit zijn de uitwerkingen van de opdracht waarmee ik bezig ben:

Je tekent de lijnen p = 0, q = 0, p =13, –p + 3q = 21, p + 2q = 24 en 5p + 3q = 71.


22-06-2011, 23:34
Toffestijl nu moet je me helpen ook. Het is of een 7.7 of minimaal een 4.6, ander is een 2.3 ook wel oké.

22-06-2011, 23:37


Desondanks is dit nog wel een kwestie van leven of dood. Dus of je houdt me in leven, of vermoord en laat me hevig bloeden door te zwijgen. Het is dus aan jou, of je een hart heb of niet, beetje liefde voor je mede forumererer.

23-06-2011, 00:23
je gaat n 0 invullen bij x.. dan krijg je y=7. dus als x 0 is dan is y 7. zoek dat punt in je grafiek.. je lijn begint op de y-as (x=0) dus met 7
het getalletje voor x is het richtingscoefficient. dus als je 1 naar rechts gaat dan ga je ook 1/3 omhoog en daar zet je n punt. ga je 3 naar rechts ga je dus 1 omhoog. en dan kun je door 2 punten je lijntje trekken he

23-06-2011, 00:47

Citaat door Gizoh18:
je gaat n 0 invullen bij x.. dan krijg je y=7. dus als x 0 is dan is y 7. zoek dat punt in je grafiek.. je lijn begint op de y-as (x=0) dus met 7
het getalletje voor x is het richtingscoefficient. dus als je 1 naar rechts gaat dan ga je ook 1/3 omhoog en daar zet je n punt. ga je 3 naar rechts ga je dus 1 omhoog. en dan kun je door 2 punten je lijntje trekken he
Allah hdar 3lik. Thanks!

23-06-2011, 09:52

Citaat door Saza_:
Allah hdar 3lik. Thanks!
Tjonge jonge jonge, als je zoiets simpels bedoelde had ik het ook wel kunnen opschrijven. Wist gisteren niet wat je bedoelde. Dit hoor je aan het eind vh jaar wel zo een beetje te weten hoor .

Succes .

23-06-2011, 13:22

Citaat door toffestijl:
Tjonge jonge jonge, als je zoiets simpels bedoelde had ik het ook wel kunnen opschrijven. Wist gisteren niet wat je bedoelde. Dit hoor je aan het eind vh jaar wel zo een beetje te weten hoor .

Succes .
Op het tijdstip dat jij dit berichtje plaatste, keek ik naar de klok in het klaslokaal en dacht, dit gaat 'm echt niet worden.