Bekijk volle/desktop versie : Eindelijk knoop doorgehakt



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

21-06-2011, 21:46
Ga klassieke Theologie studeren.. toch weer terugkomen naar Theo.

21-06-2011, 21:48


Ik wist dit al.... Je hebt een passie en iedereen kan daar iets van vinden, maar het was overduidelijk.
Succes met je studie meid! En moge je hoe dan ook slagen

21-06-2011, 21:53
Wat houdt dat in?

21-06-2011, 21:54

Citaat door RedCarpetLook:
Ik wist dit al.... Je hebt een passie en iedereen kan daar iets van vinden, maar het was overduidelijk.
Succes met je studie meid! En moge je hoe dan ook slagen

Dankje! Heb afgelopen maanden echt met meerdere scholen afspraken gehad en kwam dagelijks thuis met een ander opleiding aanzetten. Nu heb ik besloten ga daar niet meer van afwijken, want Theologie is inderdaad echt mijn liefde. Oeee, ga gewoon lekker Klassiek Hebreeuws, Grieks en Latijn leren en ik kan niet wachten..

21-06-2011, 21:55


Mooi toch, als dat is wat je wilt.

21-06-2011, 21:57

Citaat door Lamiss:
Wat houdt dat in?
De leer van het christendom!

21-06-2011, 21:58

Citaat door RedCarpetLook:
Mooi toch, als dat is wat je wilt.
Kan al een beetje Hebreeuws, maar wil het echt echt kunnen.. dus inderdaad deze opleiding is dan ideaal.

21-06-2011, 22:02
Dan is dit inderdaad de ideale studie.

Even.... (nu komt tante Redje de verstandige om de hoek kijken)

Los van dat je de taal wilt beheersen, zie je er ook toekomstperspectief in. Alszijnde dat je er een leuke job in kunt vinden. Naar weten eindigen de meeste voor de klas en worden weleens bij grote ''projecten uitgenodigd voor ''hun point of view''''. Hoe kijk je daar tegen aan en heb je daar over nagedacht?

21-06-2011, 22:03
Okay.. en wat wil je ermee?

21-06-2011, 22:03
Ik dacht dat Theologie leer van alle geloven was, niet enkel Christendom.
Vanwaar je liefde voor christendom dan?

21-06-2011, 22:04
En mag ik vragn waarom je voor deze opleiding kiest?

21-06-2011, 22:06

Citaat door nadiak:
En mag ik vragn waarom je voor deze opleiding kiest?
Ze vindt het interessant en leuk. dat zegt ze toch.

21-06-2011, 22:35


Ja, echt interesse is het gewoon. Zoals de een als hobby auto's heeft, heeft de ander een zwak voor Theologie.

Red, ik heb daar eens diep over nagedacht en de toekomstperspectieven zijn groot. Vooral omdat ik al een opleiding Journalistiek heb en het dus kan combineren met Journalistiek. Verder, mocht ik er niks mee kunnen dan heb ik nog altijd Journalistiek waar ik op kan terugvallen.

21-06-2011, 22:50

Citaat door galtiamina:
Ik dacht dat Theologie leer van alle geloven was, niet enkel Christendom.
Vanwaar je liefde voor christendom dan?
Nopes, specifiek gericht op het christendom. Reeds gedaan in Kampen, echt een gehucht in de Bijbelgordel, maar dat was helemaal niks aan en ze zijn daar erg orthodox en streng in de leer.

Ja, gewoon interesse he.

21-06-2011, 22:54

Citaat door niesj:
Okay.. en wat wil je ermee?
Nou, op zijn minst de geschiedenis van Europa beter begrijpen en met de christelijke kennis de islam beter kunnen begrijpen en de ontluikende principes in de islam beter waarderen. Ook kan je beide religies met elkaar vergelijken, dan ben je dus bezig met vergelijkende Theologie.

Uiteindelijk de Theologie in of als het echt niet anders kan religiejournaliste.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8