Bekijk volle/desktop versie : yassin & rachida



Pagina's : [1] 2 3 4 5

21-06-2011, 16:55
Hoofdpersonen: rachida& yassin
Broer rachida: wael
Vriendin rachida : Sofia

Trrrrrrrrrrrrrr me telefoon ging voor de zoveelste keer af het was natuurlijk mijn moeder die zich weer eens af vroeg waar ik bleef. Ik nam op:
Ik: allo mama
Moeder: fain tina a rachida (waar ben jij)
Ik: ana kont m3a sofia (ik was met sofia)
Moeder: aji takol rah wejed lasagne (kom eten ik heb lasagne gemaakt)
ik: wahka bslama (is goed doei)

Ik liep met Sofia van ons werk naar de bushalte, het is natuurlijk maar een bijbaantje hoor bij de albert heijn. Het was een regenachtig dag ik deed me sjaal om pakte een klepje uit me tas en deed hem in mijn haar. Voor dat ik in bus stapte zag ik hem daar in zijn auto hij keek me aan ik keek terug ik kon niet weg kijken en smolt in zijn ogen totdat Sofia keihard begon te lachen toen pas realiseerde ik me dat ik naar hem staarde hij glimlachte en reed weg. De bus chauffeur toeterde dat hij weg wou dus ik moest instappen of uitstappen ik stapte snel in en ging achterin zitten Sofia die niet kon stoppen met lachen vielen bijna toen de bus vertrok, ik kon me lach ook niet inhouden en de mensen in de bus keek ons raar aan maar dat boeide ons natuurlijk niet. We kwamen bij onze halte aan en we stapten uit liepen arm in arm naar huis we zijn natuurlijk niet alleen vriendinnen maar ook buren, voor mijn deur nam ik afscheid van Sofia en ging naar binnen ik rook gelijk de geur van lasagne’’mmmmm mama dit is lekker’ ‘ tuurlijk lekker a benti mamak heeft het gemaakt’ ‘ gaan we nou eten’ ‘ nee we wachten op je broer wael hij neemt een vriend vandaag’ ‘ oké’ ik liep naar de woonkamer ik groette me vader me een kus op zijn hand en liep gelijk daarna door naar mijn kamer ik liet me vallen bed en sloot mijn ogen ik hoorde deurbel me moeder deed open en hoorde dat me broer binnenkwam de stem van zijn vriend kwam me bekend voor maar ja ik trok een Marokkaanse jurk aan deed me haar in een slordige knot en ruimde me kamer beetje op en liep naar beneden ik hoorde stemmen in de woonkamer ik ging naar de keuken en keek stiekem naar de woonkamer en schrok me dood

22-06-2011, 10:29


Hij zat daar hij zat daar is het enige wat ik dacht rende zo snel mogelijk naar mijn kamer deed een nieuwe pyjama aan van de hunkemuller van rode satijnstof deed me haar los en liep weer naar beneden ik liep de woonkamer in en groette hun:
Ik: Salaam 3likom
Allen: a3likom Salaam
Ik gaf me broer een hand en liep naar hem ik stak me hand uit en keek hem aan ik zag dat hij ook schrok me broer zei op een plagende toon :
Wael: Yassin dit is mijn schattige zusje rachida. Rachida dit is mijn vriend en collega yassin.
Ik werd rood gaf hem snel een hand en liep naar de keuken om moeder te helpen, me moeder keek me raar aan en zei: ‘benti is die pyjama nieuw’ ‘ja a mama’ ‘meziana’ en hielp haar met het eten en dekte de eettafel in de eetkamer. Mijn moeder riep mij: ‘benti zeg tegen ze dat ze kunnen komen eten’. Ik liep heel langzaam naar ze toe ik werd rood wist niet meer wat ik moest zeggen: ‘ ju..liie kunnen ko..men ete..n stotterde ik. Me broer schoot in lach en ik liep gauw weg. We schoven met ze allen aan me broer kwam expres naast me zitten zodat yassin tegenover me kwam zitten. We spraken over ditjes en datjes en aten onze lasagne.
Yassin: ‘ khalti het eten is heerlijk’
Mama: ‘chokran a weldi berhma bik’
Na het eten ruimde ik de borden op om het toetje te pakken ik kwam bij hem aan om zijn bord te pakken me handen trilde en liet zijn vork vallen neeee het kwam op zijn broek.
Ik: ‘shit shit sorry sorry wollah sorry’ ik voelde dat ik rood werd
Wael schoot in lach en kon niet stoppen met lachen en zei :
Wael: ach dat is rachida zij is altijd onhandig geweest en laat alles vallen.
Yassin: het maakt niet uit hoor wollah
Ik: het spijt mij zeer
Yassin het is al goed hoor meid.
Ik liep zo snel ik kon naar de keuken pakte een natte doekje en liep naar hem toe wou zijn broek voor hem vegen hij pakte mijn hand en zei zachtjes ik doe het wel. Ik ging terug naar de keuken pakte de toetjes en ging zitten eten.

22-06-2011, 12:34
Eind van de avond nadat Yassin was weg gegaan zaten we allemaal in de woonkamer thee te drinken en Marokkaanse serie te kijken
Wael: rachida jij zocht toch een stageplek ?
Ik: ja hoezo?
Wael: nou ik heb een stageplek voor jou en Sofia
Ik: Ow ja waar dan ?
Wael: hier dit kaartje, wees er morgen om 13:00
Ik nam het kaart aan

Hoofdkantoor & personeelszaken Hotel le Diamond
Da Vinci kade 100-10
1010 BR Amsterdam

Ik: Oké ik zal er zijn en op tijd
Wael: dat is geraden ook

Volgende dag

Ik stond vroeg op om me voor te bereiden ik had al veel gesolliciteerd voor een stageplek maar helaas ik kreeg alleen maar afwijzingen. Ik hoorde de deurbel dat moest Sofia zijn rende naar beneden en deed voor haar open we liepen samen naar boven. We kleedde ons om deden ons haar + make-up en gingen de deur uit. Daar aangekomen we liepen een mooi groot gebouw binnen en meldde ons bij receptie er wordt ons gevraagd te wachten. Na 10 minuten riep receptioniste ons en liepen achter haar aan, vond vreemd dat beide konden mee komen maar ja als we maar worden aangenomen ze wees ons naar een deur en zei er word op u gewacht, we liepen binnen en zagen iemand aan een grote bureau stoel zitten en hij draaide zich om ik schrok, nee nee dit kan niet daar zat niemand minder dan WAEL. Hij was aan het lachen en kwam niet meer bij ik werd boos:
Ik: ‘Wael heb ik dit allemaal gedaan om een sollicitatiegesprek met jou te hebben’ ik vloog op hem af
Wael: ‘rustig rustig of jullie krijgen de stageplek niet’
Ik: ‘oké oké’
Wael vroeg lachend: ‘ jullie kunnen gaan zitten zodat we kunnen beginnen aan onze gesprek, willen jullie wat drinken’
Wij konden ons ook niet meer inhouden en begonnen te lachen ik zag Wael en Sofia naar elkaar kijken, ik wist dat Sofia al heel lang een oogje op mijn broer had maar dat Wael op die manier naar haar keek was nieuw voor mij.
Wael: ‘nou jullie hebben de stageplekken, wanneer gaan jullie beginnen’
Sofia: ‘volgende week maandag inchallah’
We namen afscheid van Wael en liepen naar huis

22-06-2011, 15:51
Thuis aangekomen groette ik me moeder en vertelde haar wat Wael heeft gedaan ze lachte hoofdschuddend ik liep naar mijn kamer en belde Sofia
Ik: hey schatje
Sofia: hey mop mis je me nu al
Ik: ja tuurlijk altijd, gaan we naar even naar het centrum
Sofia: is goed ik kleed me om en bel daarna bij je aan.
Ik: oké bye

Stond op ging voor me kast staan wat ga ik aandoen dacht ik, ik koos uiteindelijk een lichte spijkerbroek met witte blouse deed me haar in model ik zei tegen me moeder dat ik met Sofia naar het centrum ging deed me pumps en trenchcoat aan en liep naar buiten op dat moment kwam Sofia ook de deur uit we schoten in lach ‘ dat is toevallig haha’
We liepen arm in arm naar de tramhalte en pakte de tram richting centraal station.
Daar aangekomen gingen we de ZARA in ik pakte een jurk die ik altijd wilde hebben Sofia vond hem geweldig en ik liep naar een pashokje. Ik deed de jurk aan hij was van prachtige zwart suède stof tot mijn knieën en een eenarmig jurk met grote strik op de arm.
Ik kwam padhokje uit Sofia keek met grote ogen aan
Sofia: oooww rachida hij is mooi die moet je halen
Rachida: hij is mooi maar
Sofia: niks maar je haalt of ik haal hem voor je
Rachida: oké oké ik neem hem
Ik bekeek me zelf nog in de spiegel hij zat best strak maar ja ik neem hem toch
‘Hij staat je wel heel prachtig’ hoorde ik iemand achter me zeggen ik keek draaide me om het was een jongeman van rond 25 jaar mooi koppie maar gladde praatjes ‘ik zei dat weet ik dat hoef je mij niet te zeggen’ ‘ ewa had zin kolo faina kay skon ( waar woont deze schoonheid)’ ik hield me lach me moeite in maar Sofia die kwam niet meer bij ik liep het hokje in en kleedde me om, we rekende af en liepen naar buiten
Sofia: ik heb honger kom we gaan wat eten
Ik: jij hebt altijd honger haha
Sofia: tuurlijk je kent me toch

We liepen een Marokkaanse eethuisje in en bestelde een broodje hete kip met frietjes we babbelde over ditjes en datjes ik zag aantal jongens oogcontact zoeken maar daar schenken wij geen aandacht aan als een jongen jou aantrekkelijk vindt moet hij op je afstappen. We aten onze eten op rekende af en gingen naar huis.

22-06-2011, 16:40


Oeppaa ga snel weer verder

22-06-2011, 17:56
Upp meid en check je hoekje..

23-06-2011, 13:17
De week ging zo snel voorbij het was uiteindelijk maandagochtend ik nam een heerlijk warme douche totdat me broer op de deur bonkte ‘Rachida ik moet ook douchen’ ‘dan moet je maar even wachten’ ‘kom er nou uit of je kan je stageplek vergeten’ ‘je bent zielig haha’ ik deed snel de kraan dicht pakte mijn ondergoed deed het aan pakte een handdoek deed hem om heen en ging snel naar me kamer deed mijn kastdeur open ‘wat ga ik aandoen’ zei ik hard op.
Ik koos voor een donkere spijkerbroek rode blouse zwarte lak laarsjes en kleedde me snel aan, Ik hoorde Wael van beneden roepen dat ik snel moest komen anders zou hij me niet brengen, spoot snel een geurtje en ging ontbijten

Wael: Sofia gaat mee toch
Ik lachend: Als jij dat wilt, hoezo
Wael: Gewoon een vraagje
Ik: haha haha haha Wael is in Love
Wael blozend: hou je mond kleintje

Ik stond snel op voor dat hij op me af vloog, ik vond ze echt goed bij elkaar passen ik hoop dat het wat word tussen hen. Ik belde ondertussen bij haar aan ze deed open ik groette haar en liepen alvast naar me broers auto en wachtte daar op hem.

Ik: Sofia hij vroeg naar je in de ochtend
Sofia: wie ??
Ik: Wael wie anders!!
Sofia: neeeeeee serieus je liegt
Ik: nee echt wollah hij vroeg of je mee ging
Sofia blozend: denk je dat hij mij ziet staan?
Ik: Sofia wie niet je bent een prachtig meid van binnen en buiten
Sofia: oooww wat lief kom eens hier
We omhelsde elkaar, Wael kwam lachend op ons af ‘stap maar snel in jullie’

Bij het bedrijf aangekomen

We liepen lachend naar binnen. Wael liet onze bureau zien en zette ons aan het werk, we waren zo verdiept in ons werk dat de dag voorbij vloog. Eind van de dag kwam Wael naar ons toe.

Wael: nou omdat jullie zo hard hebben gewerkt neem ik jullie uit eten.
Ik: wauw hoe kom je op die idee heeft Sofia daarmee te maken haha, ik zag ze beiden blozen
Wael: nou als je niet wilt ga ik met Sofia
Ik lachend: ik ga wel mee, maar als je alleen met haar wil zijn kan je het ook zeggen broer haha

We liepen met ze allen naar de auto en reden weg
Wael: wat willen jullie gaan eten dames
Ik en Sofia in koor: Vis
Wael: haha daar dacht ik ook aan

23-06-2011, 16:55
Bij het visrestaurantje aangekomen gingen we aan een tafel zitten, we bestelden onze eten en spraken over ditjes en datjes ik zag af en toe hoe me broer naar Sofia keek, ik grinnikte ze keken me allebei raar aan ik schudde me hoofd dat er niks was
Wael: waarom lach je dan ?
Ik: binnenpretje
Wael: wil je die met ons delen ?
Ik: dat willen jullie echt niet geloof me haha
Ze keken me raar aan en schoten ook in lach
Sofia: je hebt een gek zusje Wael haha
Wael: gek is ze zeker en altijd geweest ook
We lachten en spraken over onze kinderjaren totdat Wael HEM zag binnenkomen
Wael: wie hebben we daar de big boss haha

Ik draaide me om ik zag yassin daar staan en aan zijn arm een blonde prachtige dame met strakke kort jurkje ze kwamen onze richting op lopen hij groette Sofia en Wael met een hand bij mij aangekomen hij stak zijn hand naar me uit ik schudde zijn hand zonder hem aan te kijken bang om zijn ogen te verdrinken hij stelde de dame aan ons voor ‘ dames dit is mijn nichtje en persoonlijke assistente Saloua’ ‘ Saloua dit is Rachida zusje van Wael en dit is ..euh’ ‘ik ben Sofia rachida’s vriendin’ ze groette ons met 2 kusjes ze keek ons heel raar aan, maar daar schonk ik geen aandacht aan want yassin kwam tegenover mij zitten, ons eten werd gebracht en at zonder op te kijken totdat Wael zei: ‘rachida voel je je niet goed?’ ‘nee nee hoezo’ iedereen keek naar me op ‘nou je bent wel erg stilletjes’ ‘nee er is niks ik geniet van mijn eten haha’ en we aten pratend door ik keek af en toe stiekem naar yassin maar elke keer als ik keek werd ik door hem betrapt. Na het eten stonden we op en namen afscheid van yassin en zijn nichtje en liepen naar de auto ik keek in mijn tas ‘shit ik heb me telefoon op tafel achter gelaten, gaan jullie alvast naar auto ik ga hem pakken’ ik liep zo snel mogelijk terug maar ik botste tegen iemand op en viel keihard op de stoep ‘kijk nou eens uit schele’ riep ik en ik keek op en schrok het was yassin ‘sorry sorry dit was niet mijn bedoeling je was je alleen je telefoon vergeten en kwam hem terug brengen’ hij trok me op ‘ maakt niet uit ik kwam telefoon halen Dankje’ nam telefoon aan en liep zo snel mogelijk naar de auto en stapte snel in, onderweg naar huis kon ik alleen aan hem denken wat heeft mooie ogen fel groen echt prachtig ik keek dromerig voor me uit. Wael en Sofia spraken de hele weg naar huis maar weinig van wat ze zeiden, Wael zetten ons thuis af en zei dat hij nog wat moest regelen voor morgen en knipoogde naar Sofia en reed weg, ik keek haar vragend aan ‘heb ik iets gemist’ ‘nee hoor niet echt’ zei ze blozend ‘ waar heeft hij het dan over’ ‘ dat zie je morgen wel sweetie slaaplekker’ zei ze opende haar voordeur en liep naar binnen ik draaide me hoofdschuddend om en liep ook naar binnen, ik hoorde dat mijn ouders zoals gewoonlijk in de woonkamer zitten en Marokkaanse series bekijken met een glas thee met na3na3, ik liep de woonkamer binnen en groette me ouders. Me moeder vroeg naar me eerste dag op mijn stageplek ik vertelde haar dat het goed ging en na een glas thee liep ik naar de douche nam een warme douche en wikkelde een handdoek om me heen en liep naar me kamer, deed me pyjama aan en ging op liggen viel snel in slaap totdat ik een sms kreeg ik zocht slaperig naar me telefoon en opende de sms

Rachida
je ogen zijn als sterren aan de hemel

ik keek naar telefoonnummer het was een onbekend nummer ik probeerde terug te bellen maar telefoon stond uit ‘vreemd nou ik ga geen aandacht aan schenken ik ga lekker slapen’ dacht ik hard op

23-06-2011, 17:37
ga verder je doet het echt heel goed.

23-06-2011, 17:47
Oeeeppaaaaaaaaaaa

23-06-2011, 20:53
oeeeeeeep

24-06-2011, 15:48
De daar op volgen weken gingen heel goed, Onze stageperiode liep ten einde en ik had plezier in mijn werk gehad vooral met Wael en Sofia tussen hun ging het uitstekend denk ik want aan mijn werd niks verteld maar ik had ze al door.

Vandaag was mijn laatste dag bij Le diamond het was een heerlijk zonnige dag, ik en Sofia besloten te gaan lopen, ik deed me zonnebril op en genoot van de zon ‘wat heb ik deze zon gemist’ zei ik hard op ‘haha wie niet’ antwoordde Sofia en we liepen lachend snel door naar onze stageplek het was immers al laat en we wouden geen boze Wael hebben. Daar aangekomen zette Wael ons al snel aan het werk tot rond een uur of 1 riep hij ons naar zijn kantoor, we keken elkaar vragend aan liepen achter hem aan naar zijn kantoor we kwamen binnen en gingen zitten

Wael: ‘nou dames ik vond dat jullie uitstekend werk hebben geleverd en als jullie ooit nog een stageplek nodig hebben of werk dan weten jullie waar jullie moeten zijn’
Ik: ‘Dankje broer ’
Wael: ‘nou jullie zijn de rest van middag vrij’
Ik omhelsde hem ‘je bent een schatje’ ‘haha dat weet ik maar ik wil dat je straks om 4 uur thuis bent ik heb een verassing voor je’ antwoord hij ik: ‘oooww ja ben benieuwd’
We liep snel de deur uit pakte onze spullen en liepen het gebouw uit wat heerlijk zonnetje
Sofia : ‘wat dacht je van een wandeling’
Ik: ‘goed idee, vondelpark’
Sofia: ‘tuurlijk waar anders haha ’

We pakte gelijk de tram daarheen, we stapte bij halte overtoom uit en liepen ernaar toe, we zochten een rustig plekje en gingen zitten, we hadden de tijd niet in de gaten totdat ik de me telefoon hoorde overgaan het was Wael

Wael: ‘waar ben je a hekje’
Ik: ‘shit is het al 4 uur dan’
Wael: ‘wat denk je zelf waar zijn jullie’
Ik: ‘vondelpark’
Wael: ‘oké ik kom jullie ophalen 5 minuten en ik ben daar’
Ik: ‘tot zo’

Gooide me telefoon in mijn tas en keek Sofia aan we schoten in lach, als wij nou eenmaal beginnen met praten denken we nergens aan, we stonden op en liepen naar uitgang ik zag Wael al staan en stapte snel in.
Ik: ‘ewa hbibi Wael wat is DE verassing’
Wael: ‘dat merken jullie zo wel en keek via spiegel naar Sofia en knipoogde’
ik: ‘weet jij hier meer van Sofia?’
Sofia: ‘nee echt niet wollah haha’
Wael: ‘haha haha jullie merken het beide zo wel’

En we reden de snelweg op richting Den Haag

24-06-2011, 16:14


Nieuwe fan!

24-06-2011, 16:15
Uupppaa ga snel weer verderr



XXX
Je trouwe fannetje!!1

24-06-2011, 17:18
Ga gauw verder!

Pagina's : [1] 2 3 4 5