Bekijk volle/desktop versie : Zinloos geweld in Brussel



Pagina's : [1] 2 3

21-06-2011, 13:52
Wegens het verdwijnen van de vorige topic


Citaat:
Man bijna gewurgd in Brussel omdat hij homo is

Advocaat Sven Mary. © belga
In Brussel is een man zwaar aangevallen en bijna gewurgd omdat hij homo is. "Het ging om een gerichte misdaad die alleen tot doel had de geaardheid van mijn cliënt aan te vallen", aldus zijn advocaat Sven Mary in 'De Ochtend' op Radio 1.

De feiten deden zich in de nacht van 12 op 13 juni voor, na een nachtje stappen. In de buurt van het Beursgebouw werd hij eerst beledigd en daarna hardhandig aangepakt. "Hij kon zich lostrekken en is in paniek weggevlucht naar waar hij mensen zag", aldus een vriend van het slachtoffer. "Zo belandde hij bij een pitabar, waar iemand hem voetje lichtte." Daar kreeg hij ook trappen en werd hij met een stoel geslagen. "Volgens de politie -die gelukkig snel ter plaatse was- heeft mijn cliënt veel geluk had", meent de advocaat.

Volgens Mary gaat het om een misdaad die gericht was tegen de geaardheid van het slachtoffer. "En dat terwijl in onze rechtsstaat ieder mens op zijn gemak een pita moet kunnen gaan eten zonder lastiggevallen te worden", besluit de advocaat.

"Mentaliteit nog discriminerend"
Ondanks alle vooruitgang op wettelijk vlak blijft de mentaliteit tegenover holebi's vaak nog discriminerend. Dat zegt het Centrum voor gelijkheid van kansen en racismebestrijding op de voorstelling van zijn jaarverslag, dat dit jaar focust op seksuele geaardheid. In 2010 ontving het Centrum 215 meldingen van holebi's. "Weinig", vindt directeur Jozef De Witte, die vreest dat de drempel voor veel holebi's vaak nog te hoog is.

"Uit verhalen die we horen en uit onderzoek dat we gevoerd hebben, blijkt dat de samenleving vaak nog vijandig staat tegenover holebi's", zegt De Witte. "Daarom denken we dat het aantal meldingen, slechts 215, niet overeenkomt met de realiteit."

Redenen voor die onderrapportering zijn volgens De Witte angst om in een slachtofferrol geduwd te worden, schaamte of trots. Anderen zijn sceptisch en denken dat een melding niets uithaalt. "Dat is jammer, want zo weet de samenleving vaak niet wat er aan de hand is", aldus De Witte. Opvallend is dat slechts 21 procent van de dossiers van lesbische vrouwen komt. (belga/svm)
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1281527/2011/06/21/Man-bijna-gewurgd-in-Brussel-omdat-hij-homo-is.dhtml

21-06-2011, 13:55


Hopen dat dit topic wel heel blijft..

21-06-2011, 13:56
Een andere geval van gefrusteerde jongelui

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=NS3BLHRK


Citaat:
Neergeschoten chef-kok leeft nog dankzij haperend wapen

BRUSSEL - Christian Degeimbre(29) herstelt in een Brussels ziekenhuis van de schotwonde die hij zaterdag in het stadscentrum opliep. Twee mannen schoten hem neer omdat hij het opnam voor twee meisjes die door hen werden lastiggevallen. ‘De kogel miste een slagader op een haar.'

De Brusselaar is twee dagen na de brutale feiten nog steeds erg aangedaan. Maar de dokters hadden alvast goed nieuws: zijn been zal volledig herstellen, binnen enkele dagen kan hij opnieuw lopen. Het scheelde nochtans geen haar of de kogel die zijn bovenbeen doorboorde had een slagader geraakt. ‘Dokters zeiden me dat ik dan waarschijnlijk was doodgebloed.'

Degeimbre werkt al jaren als chef-kok in het Brusselse. Al zeven maanden staat hij achter het fornuis van Paon Royal, pal in het centrum. Zaterdagnacht was hij op weg naar huis. ‘Plots zag ik twee jonge, Spaanstalige meisjes achtervolgd worden door twee mannen. Ze werden lastiggevallen. Ik sprak de twee mannen daarover aan. Meteen werden ze agressief', vertelt hij.

In het tumult konden de meisjes weglopen. Een van de mannen schoot de chef-kok van dichtbij in het bovenbeen. ‘Hij probeerde nog een tweede en derde keer te vuren, deze keer gemikt op mijn borstkas. Maar tot zijn frustratie blokkeerde zijn wapen. Nadien liepen ze weg. Ik ben echt aan de dood ontsnapt.' De politie kon zondag al een eerste dader onderscheppen. Hij was bij de schietpartij zijn jas vergeten. Daarin vonden agenten een proces-verbaal met zijn naam waardoor hij snel kon worden ingerekend.

21-06-2011, 13:58

Citaat door Prachtig:
Hopen dat dit topic wel heel blijft..
Inderdaad, hier heb je trouwens een stukje van een politicus van Groen! over het niets doen van de burgemeester van Brussel en Molenbeek

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=6H3BFPPS

21-06-2011, 14:00


Ik moet hier toch eens het lokale nieuws gaan volgen.

21-06-2011, 14:01

Citaat door Abracadaver:
Ik moet hier toch eens het lokale nieuws gaan volgen.
http://www.brusselnieuws.be/

21-06-2011, 15:14
http://www.facebook.com/notes/kris-decoodt/leven-en-onmacht-in-brussel/10150217928276947

21-06-2011, 15:19

Citaat door AirbusA380:
http://www.brusselnieuws.be/
Ah kijk da's handig.

21-06-2011, 15:21

Citaat door Abracadaver:
Ah kijk da's handig.
Krijg jij die gratis krant "Brussel deze Week" dan niet?

21-06-2011, 15:27

Citaat door AirbusA380:
Krijg jij die gratis krant "Brussel deze Week" dan niet?
Nee nog nooit gezien moet ik zeggen, dit verhaal was me dan wel bekend omdat ik vrij veel homosexuele vrienden hier in Brussel heb.

21-06-2011, 15:41

Citaat door Abracadaver:
Nee nog nooit gezien moet ik zeggen, dit verhaal was me dan wel bekend omdat ik vrij veel homosexuele vrienden hier in Brussel heb.
0

Als je de site leest heb je de krant niet echt nodig. de krant (BDW), de site, de TV (TV Brussel) en de radio (FM Brussel) is één redactie

21-06-2011, 16:08
Heel erg verdrietig word ik van dit soort berichten. Ik had zelf vorige week ook nog weer een paar gasten die me gingen bedreigen en aanraken, heel vervelend.

21-06-2011, 17:04


Jah joh tuurlijk.....

Homo's worden altijd in elkaar geslagen wegens hun ''geaardheid''

21-06-2011, 17:27

Citaat door Mercedey250:
Jah joh tuurlijk.....

Homo's worden altijd in elkaar geslagen wegens hun ''geaardheid''
Ja helaas, de kans dat je 'gezeik' krijgt als je je gay gedraagt is behoorlijk groot, en dat is al eens beter geweest.

21-06-2011, 19:04

Citaat door Mercedey250:
Jah joh tuurlijk.....

Homo's worden altijd in elkaar geslagen wegens hun ''geaardheid''
alsof je van op 2m afstand kan rieken dat iemand homo is

Pagina's : [1] 2 3