Bekijk volle/desktop versie : Ik kom een goeie dame tegen..

Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6 7 8

21-06-2011, 00:44

Citaat door amel_16:
Het ligt er maar net aan met wie je omloopt...
Ik ken heel veel goede meisjes/families die nog steeds traditioneel op hun ouders vertrouwen. Maaar deze meiden hebben wel contactmet jongens, al dan niet onschuldig.

21-06-2011, 00:46

Citaat door xHijabia:
Ik ken heel veel goede meisjes/families die nog steeds traditioneel op hun ouders vertrouwen. Maaar deze meiden hebben wel contactmet jongens, al dan niet onschuldig.
Ach ja ze zijn inderdaad zeldzaam..

21-06-2011, 00:46

Citaat door amel_16:
Ach ja ze zijn inderdaad zeldzaam..
stagfirul allaah

21-06-2011, 00:47

Citaat door Hajj_Playboy:
Ze hebben het recht om je zwart te maken denk ik dan.. Jij hebt met ze gespeeld, zoals zij met zich hebben laten spelen.. Wordt een rare toekomst voor je ouwe, trouwen is om trouw voor elkaar te zijn. Hoe kan je trouw zijn als je ervoor dingen hebt geflikt en je de waarheid niet boven tafel gooit. Een relatie met geheimen en geen vertrouwen/eerlijkheid deugt niet en zal alleen mashakiel kennen..
Het is in de Islaam afgeraden om dingen over je verleden te vertellen. Het is niet de bedoeling dat je gaat zitten liegen, maar dingen verzwijgen is juist aangeraden.
Verkeerde dingen die je in je verleden hebt gedaan, dat is iets tussen jou en Allaah. Het is gebeurt en als het goed is heb je er spijt van.
Het is afgeraden om het te vertellen omdat het altijd tegen je gebruikt kan worden en zo een huwelijk kapot kan gaan.

LET OP!: Het gaat hier wel om dingen die je in het VERLEDEN hebt gedaan en niet waar je nog mee bezig bent.

21-06-2011, 00:49

Citaat door amel_16:

En je woont in rotterdam, verrotte stad
Nou nou, zo rot is mijn stad nie. Die lui die hier wonen zijn rot. Maar de stad zelf is top

21-06-2011, 00:51

Citaat door amel_16:

En je woont in rotterdam, verrotte stad
Zie nu pas je laatste opmerking. Ben voornamelijk in West opgegroeid meid, hier dragen de meiden al van heel jongsafaan hoofddoeken

21-06-2011, 00:51

Citaat door XxStrawberryxX:
Ja maar het gaat om het principe. Zij is zelf verkeerd bezig. Ze 1) erkent haar eigen fouten nie, 2) knapt op hem af omdat hij eerlijk is, ze mag blij wezen dat ie eerlijk is en 3) vind haar een waardeloos en schijnheilig geval. Laat der maar eerst naar zichzelf kijken, alvorens ze naar hem wijst.

Oprechtheid hoort juist gewaardeerd te worden. Jij heb toch ook liever een dame die eerlijk is over der verleden, dan een schijnheilig grietje. Niet dan?

Waarom denk je dat ik naar nederlandse dames ga? bij hun weet ik precies wat ze hebben geflikt, bij een marokkaanse weet je dat NOOOOOOOIT.. het blijft voor altijd een mysterie of je komt er pas achter na dat je 4 kinderen met haar hebt dat ze een slet was

Citaat door WiseGuy07:
hahahaha je blijft me verbazen a Adamwest

21-06-2011, 00:57

Citaat door Aadamwest:
Waarom denk je dat ik naar nederlandse dames ga? bij hun weet ik precies wat ze hebben geflikt, bij een marokkaanse weet je dat NOOOOOOOIT.. het blijft voor altijd een mysterie of je komt er pas achter na dat je 4 kinderen met haar hebt dat ze een slet was
Weet j dat zeker? Wil je zeggen dat ik een schijnheilig grietje ben? Je hebt eerlijke dames hoor, maar heel zeldzaam. Liever eerlijk zijn en kijken of een man aan mijn zij blijft of de benen neemt. Zie ik ook gelijk hoe da hij in elkaar zit. Jij ook, je bent slim genoeg en als jij nie eerlijk tegen een dame kunt zijn weet je hoe laat het is. Bijna niemand is heilig, maar respect voor de mensen die er eerlijk voor uitkomen. En Hollandse meiden zijn over 't algemeen erg open ja, dat is waar. Maar dan moe je niet beweren dat je nooit een eerlijke Marokkaanse tegenkomt;

21-06-2011, 00:58
Trouw waar je je goed bijvoelt..Maar geloof me, met de opvoeding is het nog altijd het makkelijkst iemand te huwen die je cultuur kent

21-06-2011, 01:01

Citaat door xHijabia:
Zie nu pas je laatste opmerking. Ben voornamelijk in West opgegroeid meid, hier dragen de meiden al van heel jongsafaan hoofddoeken

Meid ik heb ook in west gewoond, en ik mocht nooit van me broers met meiden uit west lopen..
Niet iedereen maar wel de meeste..

Nou nou, zo rot is mijn stad nie. Die lui die hier wonen zijn rot. Maar de stad zelf is top
Ja dat bedoel ik

21-06-2011, 01:02

Citaat door BAFLORI-SWANI:
idd zus, dat heb je heel mooi gezegd. @topicstarter ik had ook eerst zo een dilemma want ik wou niet liegen maar het leek dat elke keer wanneer ik me juist druk erom maakt de meisje aan de overkant gelijk negatief reactie gaf. Nu als het onderwerp op tafel komt dan geef ik gewoon rustig antwoord weliswaar zeeer genuanceerd hahaa. Ik merk ook zoals mv hier boven me zegt; dat ze het soort van respecteren dat je dan de waarheid verteld... zeg gewoon hb relatie gehad met intentie mr het werkte niet klaar enzovoort als het dan ook egt zo was.. was je een player dan zou ik het weer persoonlijk voor me houden want het verleden is iets tussen jou en Allah SWT en niet tussen jou en haar.

Ja toch broeder.Het is zo namelijk gerespecteerd worden als je de waarheid spreekt.Ik heb liever iemand die alles opbiecht dan iemand die van alles achterhoud.Bang is voor mij reactie.Daarom is het beter alles op tafel neer te leggen.Gebeurd is gebeurd het is niet meer terug te draaien.Ik moet je eerlijk zeggen ik zelf zou niet pas op een late stadium achter de waarheid willen komen.Liever de harde waarheid dan een leugentje voor tijdelijk.Als ik er later zou achter komen dan zou ik razend zijn en geen vertrouwen hebben in die persoon.

21-06-2011, 01:03
Mijn zondige verleden is bekend gemaakt

Vraag:

Ik ben een jonge vrouw die een huwelijksaanzoek heeft gekregen van een man die alle kwaliteiten bezit die een moslima graag terugziet in haar partner. Ik heb dit aanzoek geaccepteerd en onlangs zijn we getrouwd. Ik zie alleen positieve punten in deze jonge man. Probleem is echter dat hij, voordat hij mij een huwelijksaanzoek deed, bij mijn vriendin naar mij heeft geïnformeerd. Zij heeft hem verteld dat ik vroeger een relatie met iemand anders heb gehad maar dat ik berouw heb getoond.

Ik ben er pas achtergekomen dat ze dit heeft gezegd. Ik getuig dat ik berouw aan Allah heb getoond en verder heb ik geen contact meer met deze man. Ik ben echter wel boos op mijn vriendin geworden en heb tegen haar geschreeuwd. Ze geeft aan dat het haar plicht is geweest om het mijn man te vertellen, omdat op deze manier de relatie stand zal houden en dat ik dan niets te verbergen heb. Mijn vraag is: als mij man hiernaar vraagt, moet ik dan open hierin zijn of zou ik het moeten verbergen? Ik ben bang dat dit verleden mijn leven zal verwoesten.

Antwoord:

Alle lof zij Allah.

Jouw vriendin heeft niet juist gehandeld door jouw aanstaande te vertellen over jouw vorige relatie waar je berouw voor hebt getoond. Wat ze gedaan heeft is niet goed te praten. Het was niet verstandig en ook niet Islamitisch. De moslim dient namelijk de fouten die zijn broeder (of zuster) heeft begaan verborgen te houden. Laat staan als het gaat om iemand die al berouw heeft getoond voor deze zonde.

Deze daad van haar kunnen we dus niet aanmerken als Nasiehah (advies). Nasiehah betreft in dit geval alleen zaken die betrekking hebben op het huwelijk zelf en niet op iemands verleden. Dus er mag alleen gesproken worden over de eigenschappen die een persoon bezit ten tijde van het geven van de Nasiehah. Het slechte verleden waarvoor berouw is getoond moet men laten rusten.

Verder valt ons uit jouw woorden op dat je man jou kennelijk heeft vergeven, aangezien hij hiervan wist en jou alsnog ten huwelijk heeft gevraagd. Dit is goed van hem, aangezien er geen mens bestaat die vrij is van fouten. Zolang hij berouw toont, wordt hij niet gestraft en kan hem niks aangerekend worden. De Boodschapper (vrede zij met hem) zei: “Degene die berouw toont is als iemand die geen zonde heeft begaan.”
(Ibn Maadjah en Sahieh verklaard door Sheikh al-Albaani)

Dit onderwerp dien je verder niet met je partner te bespreken. Begint hij daarover dan kun je tegen hem zeggen dat dit iets is wat in het verleden ligt en het oprakelen ervan is een valstrik van de Shaytaan. Ook kun je zeggen dat je reeds berouw hiervoor hebt getoond en dat Allah jou daarna heeft geleid.

Het verleden mag geen aanleiding meer zijn voor zorgen, nadat je hier berouw voor hebt getoond. Tot slot vraag ik Allah om je de nodige kracht en leiding te geven en jouw berouw te aanvaarden (interpretatie van de betekenis):

“En voorwaar, Ik ben zeker een Vergevensgezinde voor degene die berouw toonde, geloofde, goede daden verrichtte en vervolgens de Leiding volgde.”
(Soerat Taa Haa: 82)

Ook zegt de Profeet (vrede zij met hem): “Iedere zoon van Adam (mens) maakt fouten en de beste onder hen zijn degenen die daarna berouw tonen.”
(Tirmidhi, Hasan verklaard door Sheikh al-Albaani)

Islamqa.com

21-06-2011, 01:05

weetje wat ik zo raar vind van mezelf, ik vind een man geen man als ie maagd is. i dont know why maar knap er eigenlijk een beetje van af

21-06-2011, 01:06
Aaawh miskieen

21-06-2011, 01:07

Weet j dat zeker? Wil je zeggen dat ik een schijnheilig grietje ben? Je hebt eerlijke dames hoor, maar heel zeldzaam. Liever eerlijk zijn en kijken of een man aan mijn zij blijft of de benen neemt. Zie ik ook gelijk hoe da hij in elkaar zit. Jij ook, je bent slim genoeg en als jij nie eerlijk tegen een dame kunt zijn weet je hoe laat het is. Bijna niemand is heilig, maar respect voor de mensen die er eerlijk voor uitkomen. En Hollandse meiden zijn over 't algemeen erg open ja, dat is waar. Maar dan moe je niet beweren dat je nooit een eerlijke Marokkaanse tegenkomt;
Ik weet dat 100% zeker, nooit dat ik die tegenkom.. en ga het niet eens proberen.. is tijdverspilling voor niks.

Citaat door xHijabia:
Trouw waar je je goed bijvoelt..Maar geloof me, met de opvoeding is het nog altijd het makkelijkst iemand te huwen die je cultuur kent
Ewa jah

Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6 7 8