Bekijk volle/desktop versie : Hollanders die naar Belgie zijn verhuisd, melden aub!

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15 16

20-06-2011, 23:49

Citaat door pralinetje:
adecco is en intrimbureau
aah das goe dat u vader werk kan krijgen,
hahah we hebben en vieze accent ja, ik probeer jullie altijd na te doen
maar het lukt niet
sommige kunnen het na doen hahah
nee niet doen , teveel hollanders is niet leuk
eerlijlk meisjes vn nl die kijken mij altijd zo vies en hebben zo en hogedunk

Daar heb je gelijk in, ze hebben echt hoge dunk. Mij kijken ze ook van top to teen aan om te kijken wat ik aan heb. Hier in NL draait allemaal om merkkleding en goed uitzien, denk dat in Belgie minder is. Tenminste toen ik er geweest was, zo leek het. Hier vinden ze het ook vooral leuk om hun zusters te naaien, of gebruik van te maken en misgunners. Maar je hebt ook hele lieve tussen zeg ik je eerlijk.

Citaat door ZinaMeknessia:
Ik vind hollands accent niet echt mooi

Ik vind het ook niet mooi, ik vind Belgen veel leuker klinken, veel beleefder ook.

Citaat door pralinetje:
jawel hoor, er werken daar ook marokkaanse meisjes
als je met hoofddoek wilt werken, moet je bij de marokkaanse consulaat zijn hahaah
Ik ga echt niet bij het Marokkaanse consulaat werken hoor, ik kan wel bij de Nederlandse Ambassade in Belgie aan het werk haha.

20-06-2011, 23:52

Citaat door mocro_riffia:
Ik haat belgië
Ik sterf nog liever dan daar te wonen

Waarom?

Citaat door Sarouchee:
Sidsnkorte tijd is er ook een enorme toestroom aan studenten iut Nederland. Heb gehoord dat jullie daar 1.500 per jaar betalen, exclusief boeken, terwijl wij hier (hogeschool of universiteit) 570 euro betalen per jaar. Alsnog vinden wij dat veel en krijgen we een studiebeurs die berekend wordt op basis van inkomen van je ouders, hoeveel kids ten laste, of je een kot huurt etc.

Maar wat ik nu wil vragen. Zijn er mensen die juist het omgekeerde doen? Dus van Belgie naar NL? Want dat is wat ik juist van plan ben, maar als ik die enorme toestroom zie, denk ik van: damn, er is dus écht iets mis met dat land (NL dus)

Ik kende een Belg maar die was een Nederlandse man getrouwd, die hier na toe verhuisd is. Ze vond hier niet zo leuk, maar ik zou maar niet naar NL verhuizen als ik jou was.

Collegegeld kan wel wel oplopen tot 6000 euro, als je een hele goede studie wilt volgen. Lees me vorige reacties dan zie je waarom wij weg willen van NL.

20-06-2011, 23:56

Citaat door Princess_Nador:
Daar heb je gelijk in, ze hebben echt hoge dunk. Mij kijken ze ook van top to teen aan om te kijken wat ik aan heb. Hier in NL draait allemaal om merkkleding en goed uitzien, denk dat in Belgie minder is. Tenminste toen ik er geweest was, zo leek het. Hier vinden ze het ook vooral leuk om hun zusters te naaien, of gebruik van te maken en misgunners. Maar je hebt ook hele lieve tussen zeg ik je eerlijk.

Ik vind het ook niet mooi, ik vind Belgen veel leuker klinken, veel beleefder ook.

Ik ga echt niet bij het Marokkaanse consulaat werken hoor, ik kan wel bij de Nederlandse Ambassade in Belgie aan het werk haha.
ze kijken je van kop tot teen, en kijken ze je scheef aan hier dragen ze ook merkkledij
maar daar letten ze niet op..

hahah belgie heeft amper en regering

21-06-2011, 00:02

Waarom?

Ik kende een Belg maar die was een Nederlandse man getrouwd, die hier na toe verhuisd is. Ze vond hier niet zo leuk, maar ik zou maar niet naar NL verhuizen als ik jou was.

Collegegeld kan wel wel oplopen tot 6000 euro, als je een hele goede studie wilt volgen.
Welja, mijn vriend is uit nl, dus de kans is zowat 85% dat ik in Rotterdam ga wonen

En oja, ook ziekenhuizen zijn hier zoveel beter!
Kinderbijslag is per maand (ongeveer 200 euro per maand) Bij het begin van het schooljaar geven ze nog een extra premie van rond de 100 euro per kind. Voor de lagere scholen, krijgt de school van de overheid geld om schoolbenodigdheden te kopen. Mijn broertje moest zelfs geen pen kopen!
Marokkanen uit Nederland, ik vind dat ze een beetje 'louche' zijn. Ik ben het gewoon dat ik Marokkanen Frans hoor spreken, en dan met dat Hollands accent En ook al die haattopics hier geven een slecht beeld over jullie. Foto's van mensen te grabbel gooien, iedereen met kanker uitschelden. Zeer vulgair. (Maar niet iedereen is zo, alhamdulilah!) Maar ik vind ze daar wel vriendelijker (de mensen, Nederlanders dus)

En verder zijn jullie véééél meer merkbewust. Zelfs jongens lopen daar met UGGS, iedereen heeft een iPhone of een BB, ik bedoel maar, hoe materialistisch kun je zijn? Vooral als ik hoor dat ze er écht zo lang voor gewerkt hebben om die ene chanelschoenen te kopen (die goedkoop lijken en je in de rue de brabant voor 10 euro kan krijgen) Het probleem is: Marokkanen dragen daar merk om te showen. Als jij je merkkleding kan permitteren, moet je het in de eerste plaats voor jezelf willen, en niet om één of andere golddigger te pleasen. Wij zijn al blij mat H&M, Bershka, Zara en Sebago

Ik bedoel, kom op, ik wist niet eens dat Chanel ook schoenen had!

21-06-2011, 00:31

Citaat door pralinetje:
ze kijken je van kop tot teen, en kijken ze je scheef aan hier dragen ze ook merkkledij
maar daar letten ze niet op..

hahah belgie heeft amper en regering

Dus dat is ook in Belgie, in Nederland zijn we idd meer matrialistich.

Citaat door Sarouchee:
Welja, mijn vriend is uit nl, dus de kans is zowat 85% dat ik in Rotterdam ga wonen

En oja, ook ziekenhuizen zijn hier zoveel beter!
Kinderbijslag is per maand (ongeveer 200 euro per maand) Bij het begin van het schooljaar geven ze nog een extra premie van rond de 100 euro per kind. Voor de lagere scholen, krijgt de school van de overheid geld om schoolbenodigdheden te kopen. Mijn broertje moest zelfs geen pen kopen!
Marokkanen uit Nederland, ik vind dat ze een beetje 'louche' zijn. Ik ben het gewoon dat ik Marokkanen Frans hoor spreken, en dan met dat Hollands accent En ook al die haattopics hier geven een slecht beeld over jullie. Foto's van mensen te grabbel gooien, iedereen met kanker uitschelden. Zeer vulgair. (Maar niet iedereen is zo, alhamdulilah!) Maar ik vind ze daar wel vriendelijker (de mensen, Nederlanders dus)

En verder zijn jullie véééél meer merkbewust. Zelfs jongens lopen daar met UGGS, iedereen heeft een iPhone of een BB, ik bedoel maar, hoe materialistisch kun je zijn? Vooral als ik hoor dat ze er écht zo lang voor gewerkt hebben om die ene chanelschoenen te kopen (die goedkoop lijken en je in de rue de brabant voor 10 euro kan krijgen) Het probleem is: Marokkanen dragen daar merk om te showen. Als jij je merkkleding kan permitteren, moet je het in de eerste plaats voor jezelf willen, en niet om één of andere golddigger te pleasen. Wij zijn al blij mat H&M, Bershka, Zara en Sebago

Ik bedoel, kom op, ik wist niet eens dat Chanel ook schoenen had!
Ik geef je helemaal gelijk, deze site geeft ook het beeld hoe Marokkanen in NL zijn, want zo zijn ze ook echt. Het gaat om merk, en het gaat alleen om showen, terwijl ze alleen een bijbaantje hebben bij een supermarkt.

Ik ben wel iemand van H&M, Bershka etc, maar draag wel UGGS en heb een BB, ik weet niet, op een gegeven moment laat je jezelf ook erin slepen als je omgeving het doet.

Welkom in Holland, het zal vast een hele omschakeling voor je zijn! In NL zijn we hier toch wat meer modebewust dan Belgie, en jaloerzie en misgunners zit hier vol val. Maar op zich heb je ook hele relaxe Hollanders waarmee je kan praten en lachen.

Maar in Belgie zijn ze ook zo matrialitisch? Letten zijn ook op je kleding etc, en maken zij daar elkaar ook gewoon zwart? Jongens uit Belgie lijken mij veel liever dan uit NL, volgens mij hebben zij echt respect voor je. In Marokko een buurjongen uit Belgie, die groette mij altijd met salam oe3likoem. Gewoon vriendelijk, zonder bijbedoelingen, iemand uit NL heeft dit nooit gedaan bij mij! Enige wat jongens hier doen, of pssst, of schelden mij uit voor slet en nog wat (zonder mij te kennen).

21-06-2011, 00:37
Hamdoe'illah!

21-06-2011, 00:38

Dus dat is ook in Belgie, in Nederland zijn we idd meer matrialistich.

Ik geef je helemaal gelijk, deze site geeft ook het beeld hoe Marokkanen in NL zijn, want zo zijn ze ook echt. Het gaat om merk, en het gaat alleen om showen, terwijl ze alleen een bijbaantje hebben bij een supermarkt.

Ik ben wel iemand van H&M, Bershka etc, maar draag wel UGGS en heb een BB, ik weet niet, op een gegeven moment laat je jezelf ook erin slepen als je omgeving het doet.

Welkom in Holland, het zal vast een hele omschakeling voor je zijn! In NL zijn we hier toch wat meer modebewust dan Belgie, en jaloerzie en misgunners zit hier vol val. Maar op zich heb je ook hele relaxe Hollanders waarmee je kan praten en lachen.

Maar in Belgie zijn ze ook zo matrialitisch? Letten zijn ook op je kleding etc, en maken zij daar elkaar ook gewoon zwart? Jongens uit Belgie lijken mij veel liever dan uit NL, volgens mij hebben zij echt respect voor je. In Marokko een buurjongen uit Belgie, die groette mij altijd met salam oe3likoem. Gewoon vriendelijk, zonder bijbedoelingen, iemand uit NL heeft dit nooit gedaan bij mij! Enige wat jongens hier doen, of pssst, of schelden mij uit voor slet en nog wat (zonder mij te kennen).
Nee, overal heb je goede en slechte Marokkanen. Hier gaan ze ook psst psst doen, maar ze gaan je minder snel voor slet uitmaken denk ik
Je moet nu ook weer niet met marktkleding op de proppen komen. Maar h&m is bij ons zeer geliefd

21-06-2011, 00:45

Citaat door Sarouchee:
Nee, overal heb je goede en slechte Marokkanen. Hier gaan ze ook psst psst doen, maar ze gaan je minder snel voor slet uitmaken denk ik
Je moet nu ook weer niet met marktkleding op de proppen komen. Maar h&m is bij ons zeer geliefd
Ja heb ik wel gemerkt bij Rue Du Brabant, ik had bijna een man(of een player) daar gevonden.

Ewa H&M is genoeg toch, hamdoelilah als je maar kleren aan kan, wij in Europa leven in luxe!

21-06-2011, 01:02

Ja heb ik wel gemerkt bij Rue Du Brabant, ik had bijna een man(of een player) daar gevonden.

Ewa H&M is genoeg toch, hamdoelilah als je maar kleren aan kan, wij in Europa leven in luxe!
Hahahahah. Players zijn beleefd hier

21-06-2011, 01:06

Citaat door Sarouchee:
Hahahahah. Players zijn beleefd hier

Hij had een audi, een beleefde nette player. Ik denk eerder player, mannen in dure auto's zijn allemaal players. Maar volgens mij is in Belgie toch een audi betaalbaarder dan in NL.

21-06-2011, 13:52
Wij zijn ook inschallah van plan om naar Belgie te verhuizen binnen nu en Februari 2012. Waarom wij gaan is omdat we vele voordelen gehoord hebben. En omdat we daar laatst zijn geweest. En alles ben onze eigen ogen hebben gezien.. We hebben daar veel familie/kennissen wonen. dus ideaal..

21-06-2011, 13:57
Ik weet alleen niet hoe k dat moet gaan doen wat school betreft. ik studeer nu pedagogisch werker, alleen kan ik moeilijk van belgie naar Utrecht als ik verhuisd ben.. En ik dacht er dus aan om in Maastricht verder mijn opleiding af te maken. Weet alleen niet hoever dat is met het openbaar vervoer. En hoe zit het met de scholen daar in belgie?

21-06-2011, 13:58

Belgen lijkt me echt zulke chagrijnen.
Kinderbijslag heeft geen zin, omdat die van mijn broertje binnenkort stopt en de mijne is al gestopt, blijft voor één broertje maar over.
Mijn vader wil vooral, omdat auto daar beter betaalbaar is en de huizen etc.
Verder onderwijs in Belgie is beter, dit zei allemaal me oom dan.
Zorgverzekering etc, allemaal veel goedkoper dan in Nederland.

Alleen Belgie is wel chaotischer dan NL, maar ik vind dat niet erg.

Belgen lijken met echt racisten, van die chagrijnen, Hollanders lachen nog naar je, maar ik vind het niet erg, mellegh Hollanda!
in belgie krijg je tot je 24 geld als je naar school gaat..
huizen zijn goedkoper..
ook met belasting voor auto's ofz is ook goedkoper
en als je naar de dokter gaat betaal je gelijk en dan krijg je weer terug.. je hoeft niet per termijn te betalen, ookal ga je niet naar de dokter dus je betaalt alleen als je gaat..
ze zegge school is beter.. en dat is ook zo want ze zitte ook echt agter je aan om beter te doen
onderwijs is hoger.. als je bv in nl vmbo doet kan je miss in belgie zelfs proberen om havo niveau te doen.. en dat is nie eens moeilijk is gwn leren..

21-06-2011, 13:58
en waar dachten jullie te gaan wonen?

21-06-2011, 14:30
wollah aub ik smeek je wollah echt meen het blijf aub in nederland. Jullie blijve maar kome, belgie was echt zo een goed land. Allemaal verpest door de marokkanen uit nederland, ze pakke hun zelfde leefmanier naar belgie pff 'ik ben marokkaan ik ben stoer' terwijl hij niets weet over zijn afkomst, cultuur, geloof of dergelijke... maar toch is hij een 'stoere' marokkaan.

Wollah oproep aan alle marokkanen in nederland blijf aub daar, laat ons belgische marokkanen gwn onze leve leide we wille niets te maken hebbe met jullie.

Spaanse marokkanen zit hier ook vol nu, maar die hebbe tenmisnte nog een beetje fatsoen!

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15 16