Bekijk volle/desktop versie : Tweede kindje...?



Pagina's : [1] 2

18-06-2011, 22:06
Salam alaikoum,

Mijn dochtertje is nu 3 weken en geniet volop van haar. Heb een zware zwangerschap gehad, wel een vlotte bevalling maar een rotkraamperiode. Veel opstartproblemen gehad met de borstvoeding en toen die eenmaal opgang was dronk mijn dochtertje niet meer goed aan de borst omdat ze t flesje gewend was, maar goed heb dus wel een rot tijd gehad de afgelopen weken maar sinds een paar dagen kan ik eindelijk lekker van haar genieten!

Nu is het zo dat mijn man niet veel leeftijdsverschil wil tussen de kinderen, dit is ons eerste kindje.
Dus hij zit nu al van wanneer gaan we voor een tweede, je gaat toch niet de pil slikken he..
Hij wil dus gelijk al voor een tweede gaan maar ik twijfel daar nog aan want heb een zware zwangerschap gehad en ben bang dat als dat weer zo is dat ik niet van mijn dochtertje kan genieten en het lijkt me ook best zwaar als zij ook nog zo klein is. En ik zie t al helemaal niet zitten om met zo'n duowagen te lopen kom met deze kinderwagen soms al moeilijk overal door haha!

Mijn contract is ook niet verlengd toen ze erachter kwamen dat ik zwanger was dus in augustus als mijn zwangerschapsverlof is afgelopen moet ik weer gaan solliciteren.

Zijn er hier dames die snel weer zwanger zijn geworden en hoe was dit?
Graag jullie ervaringen.

Alvast bedankt.

18-06-2011, 23:15


Als je twijfelt moet je het niet doen.

Je moet er allebei klaar voor zijn.

Ik persoonlijk zal zeker wachten, tot dat je kleintje wat groter is en je lichaam de rust heb gegeven.

18-06-2011, 23:20
Zo hallo zeg, wat hebben mannen makkelijk praten zeg! Pff.. Mijn man was ook zo, hij begon niet gelijk, maar na 6 maanden wilde hij ook al weer voor de tweede gaan. Nou dus ffkes niet hoor! Je moet het doen wanneer JIJ er ook klaar voor bent, jij bent tenslotte degene die het 9 maanden moet dragen + de bevalling. En de slapeloze nachten en alles eromheen moet dragen..

Ik begrijp je man wel overigens, te grote leeftijdsverschil is niet leuk,althans zo denk ik er ook over.. Maar dat je de pil niet gaat slikken, veel mannen willen dat indd niet.. Maar er zijn ook nog andere dingen om te voorkomen dat je zwanger zal raken. Niks is 100 % betrouwbaar natuurlijk..

Maar lieve meid, praat er met je man over en vertel je gevoelens.. Hij moet jou natuurlijk ook begrijpen en als jij er niet voor de 100 % achterstaat, dan heeft hij er toch ook niks aan??

Mijn zoontje is nu 1 jr en ben net weer zwanger van de 2de incha'Allah..

19-06-2011, 13:30

Citaat door Maryam85:
Zo hallo zeg, wat hebben mannen makkelijk praten zeg! Pff.. Mijn man was ook zo, hij begon niet gelijk, maar na 6 maanden wilde hij ook al weer voor de tweede gaan. Nou dus ffkes niet hoor! Je moet het doen wanneer JIJ er ook klaar voor bent, jij bent tenslotte degene die het 9 maanden moet dragen + de bevalling. En de slapeloze nachten en alles eromheen moet dragen..

Ik begrijp je man wel overigens, te grote leeftijdsverschil is niet leuk,althans zo denk ik er ook over.. Maar dat je de pil niet gaat slikken, veel mannen willen dat indd niet.. Maar er zijn ook nog andere dingen om te voorkomen dat je zwanger zal raken. Niks is 100 % betrouwbaar natuurlijk..

Maar lieve meid, praat er met je man over en vertel je gevoelens.. Hij moet jou natuurlijk ook begrijpen en als jij er niet voor de 100 % achterstaat, dan heeft hij er toch ook niks aan??

Mijn zoontje is nu 1 jr en ben net weer zwanger van de 2de incha'Allah..
Mabrouk met je zwangerschap.
Ja voor de mannen is het maar makkelijk he haha! Al moet ik wel zeggen dat mijn man mij goed helpt, hij staat gerust 's nachts op om de kleine t flesje te geven.
Tussen hem en zijn broers zit een grote leeftijdsverschil namelijk, 5 en 10 jaar dus hij heeft nooit echt met ze kunnen spelen zeg maar en dat vond hij heel jammer. Nu wil hij dat er dus tussen zijn kinderen incha'Allah geen grote leeftijdsverschil zit zodat ze lekker met elkaar kunnen spelen. Hij wil graag een tweede er snel achteraan en daarna wel een jaartje of 2, 3 wachten. Van de ene kant vind ik t ook wel leuk maar van de andere kant lijkt het me zwaar en weet ik niet hoe het zal zijn en wil ik afwachten hoe het nu zal gaan met onze eerste...

20-06-2011, 19:54


jij moet kijken of je het lichamelijk wel aankan.!!!

20-06-2011, 20:39
Wauw is dat niet te snel..? mn dochter is bijna 2 en ik verwacht over 2 maanden een tweede kind, ik ga het zeker moeilijk krijgen nu al want moet er zinderlijk maken, speen afleren(ja erg heh) wil niet 2 babys in huis met verschonen enz.. gelukkig is er een creche aan de overkant waar ze in september zal beginnen maar toch.. afgezien het fijn samen spelen waar wij ook naar verlangde voor ons kind is het lichamelijk en geestelijk soms erg zwaar, want (althans ik) vraag mij af hoe dat allemaal gaat worden met mezelf, ik wil mezelf niet verliezen door de drukte.. soo hahah ff mn eigen frustraties op t net gezet hahhaha

20-06-2011, 22:57

Citaat door Sunshine_CB:
Mabrouk met je zwangerschap.
Ja voor de mannen is het maar makkelijk he haha! Al moet ik wel zeggen dat mijn man mij goed helpt, hij staat gerust 's nachts op om de kleine t flesje te geven.
Tussen hem en zijn broers zit een grote leeftijdsverschil namelijk, 5 en 10 jaar dus hij heeft nooit echt met ze kunnen spelen zeg maar en dat vond hij heel jammer. Nu wil hij dat er dus tussen zijn kinderen incha'Allah geen grote leeftijdsverschil zit zodat ze lekker met elkaar kunnen spelen. Hij wil graag een tweede er snel achteraan en daarna wel een jaartje of 2, 3 wachten. Van de ene kant vind ik t ook wel leuk maar van de andere kant lijkt het me zwaar en weet ik niet hoe het zal zijn en wil ik afwachten hoe het nu zal gaan met onze eerste...
Allah ie bariek fiek.. Ja mijn man helpt mij ook met veel dingen.. Maar je bent net bevallen en hij heeft het gelijk over een tweede? Je lichaam moet eerst een beetje herstellen.. Ik zou een jaartje wachten en dan voor de tweede gaan.. Het is niet makkelijk allemaal.. Er komt heel veel bij kijken. Maar goed, als jij er eerder klaar voor bent dan moeten jullie er zeker voor gaan.. Ik begrijp je man wel overigens, maar 2 jaar tussen is geen groot verschil..

En zoals iemand een keer tegen mij zei, mannen mogen zoveel willen! Wij vrouwen beslissen of het wel door gaat of niet (zwanger worden) hihi :P.. Gelijk heeft ze ook, want wij zijn degene die het 9 maanden moeten dragen en opvoeden (mannen hebben ook wel een KLEINE bijdrage) ..

Ghair incha'Allah meid.. Geniet nu maar lekker van je prinsesjeeee

21-06-2011, 15:45
Waarom kunnen mannen zulke egocentrische kwallen zijn? Het gaat in godsnaam om jouw lichaam en jouw gezondheid.. Als jij er niet aan toe bent, of dit nou mentaal of fysiek is, dan moet je het ook NIET doen en jouw man heeft dat maar te accepteren. Aangezien hij er alleen in iets hoeft te spuiten en niet voor de helse bevalling en 9 maanden durende zwangerschap hoeft op te draaien, is hij wel de laatste die iets mag eisen wat dit betreft.

Als je er niet aan toe bent, maak hem dit alsjeblieft duidelijk, want je moet echt niks doen wat jou niet ligt op dit moment.. Een kind nemen is niet niks en laat je niet pushen door jouw man die wel heel makkelijk praten heeft. Alhoewel wij vrouwen een van de meest krachtige wezens zijn op aarde, zelfs krachtiger dan de mannen alhoewel ons vaak het tegendeel wordt verteld, zijn wij ook slechts mensen die ook moeten bijkomen van handelingen die mentaal en fysiek veel van ons vergen. Mijn bevalling was ook erg zwaar en ik heb mijn handen nu ook vol aan Abdurrahmaan en ik moet er ook niet aan denken om aan een tweede te beginnen.. Gun jezelf en jouw lichaam rust vooraleer je weer aan een tweede begint.. Maak a.u.b. een weloverwogen beslissing.

21-06-2011, 16:00

Citaat door Imane_Arab:
Waarom kunnen mannen zulke egocentrische kwallen zijn? Het gaat in godsnaam om jouw lichaam en jouw gezondheid.. Als jij er niet aan toe bent, of dit nou mentaal of fysiek is, dan moet je het ook NIET doen en jouw man heeft dat maar te accepteren. Aangezien hij er alleen in iets hoeft te spuiten en niet voor de helse bevalling en 9 maanden durende zwangerschap hoeft op te draaien, is hij wel de laatste die iets mag eisen wat dit betreft.

Als je er niet aan toe bent, maak hem dit alsjeblieft duidelijk, want je moet echt niks doen wat jou niet ligt op dit moment.. Een kind nemen is niet niks en laat je niet pushen door jouw man die wel heel makkelijk praten heeft. Alhoewel wij vrouwen een van de meest krachtige wezens zijn op aarde, zelfs krachtiger dan de mannen alhoewel ons vaak het tegendeel wordt verteld, zijn wij ook slechts mensen die ook moeten bijkomen van handelingen die mentaal en fysiek veel van ons vergen. Mijn bevalling was ook erg zwaar en ik heb mijn handen nu ook vol aan Abdurrahmaan en ik moet er ook niet aan denken om aan een tweede te beginnen.. Gun jezelf en jouw lichaam rust vooraleer je weer aan een tweede begint.. Maak a.u.b. een weloverwogen beslissing.
Vind ik ook !

21-06-2011, 23:03

Citaat door Imane_Arab:
Waarom kunnen mannen zulke egocentrische kwallen zijn? Het gaat in godsnaam om jouw lichaam en jouw gezondheid.. Als jij er niet aan toe bent, of dit nou mentaal of fysiek is, dan moet je het ook NIET doen en jouw man heeft dat maar te accepteren. Aangezien hij er alleen in iets hoeft te spuiten en niet voor de helse bevalling en 9 maanden durende zwangerschap hoeft op te draaien, is hij wel de laatste die iets mag eisen wat dit betreft.

Als je er niet aan toe bent, maak hem dit alsjeblieft duidelijk, want je moet echt niks doen wat jou niet ligt op dit moment.. Een kind nemen is niet niks en laat je niet pushen door jouw man die wel heel makkelijk praten heeft. Alhoewel wij vrouwen een van de meest krachtige wezens zijn op aarde, zelfs krachtiger dan de mannen alhoewel ons vaak het tegendeel wordt verteld, zijn wij ook slechts mensen die ook moeten bijkomen van handelingen die mentaal en fysiek veel van ons vergen. Mijn bevalling was ook erg zwaar en ik heb mijn handen nu ook vol aan Abdurrahmaan en ik moet er ook niet aan denken om aan een tweede te beginnen.. Gun jezelf en jouw lichaam rust vooraleer je weer aan een tweede begint.. Maak a.u.b. een weloverwogen beslissing.
Mee eens!

22-06-2011, 17:08
Ik zat van de ene kant wel te denken, misschien word ik wel niet gelijk zwanger dat weet je dus nooit.
En als ik wel snel zwanger zou worden dan is onze kleine incha'Allah alweer 1 jaar oud.
Hmm.. Moeilijke keuze, het lijkt me wel leuk maar ook zwaar want van de ene kant, als je dan al toch in de poepluiers zit kan je 't net zo goed in een keer gehad hebben maar van de andere kant zou het ook heel zwaar kunnen worden en ik ben al geen superwomen van mezelf haha!

23-06-2011, 00:33

Citaat door Sunshine_CB:
Ik zat van de ene kant wel te denken, misschien word ik wel niet gelijk zwanger dat weet je dus nooit.
En als ik wel snel zwanger zou worden dan is onze kleine incha'Allah alweer 1 jaar oud.
Hmm.. Moeilijke keuze, het lijkt me wel leuk maar ook zwaar want van de ene kant, als je dan al toch in de poepluiers zit kan je 't net zo goed in een keer gehad hebben maar van de andere kant zou het ook heel zwaar kunnen worden en ik ben al geen superwomen van mezelf haha!
Als je 1 jaartje wacht dan zit je nog steeds in de poepluiers hoor :P Maar jij moet kijken of jij het aan kan en of jij het wilt. .Want mannen kunnen zoveel willen.. Uiteindelijk is de vrouw die voor alles opdraaid, niet dat we dat niet willen. Maar het is gewoon zwaar soms en soms begrijpen mannen dat niet.. Maar ja..
Bespreek samen wat jullie willen, uiteindelijk moeten jullie het toch samen doen..

Succes meid!

23-06-2011, 09:23


3 weken en hij begint nu al over een 2e kind woww

23-06-2011, 10:57

Citaat door Imane_Arab:
Waarom kunnen mannen zulke egocentrische kwallen zijn? Het gaat in godsnaam om jouw lichaam en jouw gezondheid.. Als jij er niet aan toe bent, of dit nou mentaal of fysiek is, dan moet je het ook NIET doen en jouw man heeft dat maar te accepteren. Aangezien hij er alleen in iets hoeft te spuiten en niet voor de helse bevalling en 9 maanden durende zwangerschap hoeft op te draaien, is hij wel de laatste die iets mag eisen wat dit betreft.

Als je er niet aan toe bent, maak hem dit alsjeblieft duidelijk, want je moet echt niks doen wat jou niet ligt op dit moment.. Een kind nemen is niet niks en laat je niet pushen door jouw man die wel heel makkelijk praten heeft. Alhoewel wij vrouwen een van de meest krachtige wezens zijn op aarde, zelfs krachtiger dan de mannen alhoewel ons vaak het tegendeel wordt verteld, zijn wij ook slechts mensen die ook moeten bijkomen van handelingen die mentaal en fysiek veel van ons vergen. Mijn bevalling was ook erg zwaar en ik heb mijn handen nu ook vol aan Abdurrahmaan en ik moet er ook niet aan denken om aan een tweede te beginnen.. Gun jezelf en jouw lichaam rust vooraleer je weer aan een tweede begint.. Maak a.u.b. een weloverwogen beslissing.
Ahhh gatver waarom zeg je dit nou. Jij verwoord het altijd zo letterlijk iew.

23-06-2011, 23:09

Citaat door Bi-Idhnillaah:
Ahhh gatver waarom zeg je dit nou. Jij verwoord het altijd zo letterlijk iew.
Ze heeft wel gelijk

Pagina's : [1] 2