Bekijk volle/desktop versie : "Meisjes zonder hoofddoek leven in zonde", leidt tot schorsing leerkracht



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25

18-06-2011, 13:38
Een leerkracht islam aan het koninklijk atheneum in Verviers wordt vier maanden disciplinair geschorst. De man had aan zijn leerlingen gezegd dat meisjes die geen hoofddoek dragen, in zonde leven. Dat heeft minister van Onderwijs in de Franse gemeenschap Marie-Dominique Simonet (cdH) geantwoord op een schriftelijke vraag van Alain Destexhe (MR).

De zaak dateert al van 20 januari 2010. De leerkracht deed zijn uitspraken tijdens een uitzending van de RTBF over de plaats van de islam op school. Na overleg met de Moslimexecutieve besliste de Franse gemeenschap de leerkracht te schorsen. Die tekende nog beroep aan, maar de Franse gemeenschap ging niet in op het voorstel van de beroepskamer om het bij een disciplinaire verplaatsing te houden.

"Na alle stukken uit het dossier opnieuw tegen het licht te hebben gehouden, lijkt de disciplinaire schorsing van vier maanden de regering gerechtvaardigd", legt de minister uit. De beslissing werd op 28 april 2011 goedgekeurd en trad begin mei in voege.

http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/article/detail/1279736/2011/06/16/Meisjes-zonder-hoofddoek-leven-in-zonde-leidt-tot-schorsing.dhtml

18-06-2011, 13:39



18-06-2011, 14:00
Mooi zo, en dan nog beweren dat de hoofddoek 'vrijwillig' gedragen wordt...

18-06-2011, 14:02
Domme uitspraak dan ook van die Leraar..... er is maar één iemand die kan bepalen of dat een zonde is........ Maar aan de andere kant is het gewoon "zijn mening" toch ?

18-06-2011, 14:07



Citaat door Gitane:
Domme uitspraak dan ook van die Leraar..... er is maar één iemand die kan bepalen of dat een zonde is........ Maar aan de andere kant is het gewoon "zijn mening" toch ?
Als je een seculiere onderwijsinstelling naar buiten toe vertegenwoordigt mag je NIET zeggen dat hoofddoekloze meisjes zondig zijn.

Vrijheid van meningsuiting is beperkt als je in functie bent.

18-06-2011, 14:14

Citaat door oeps:
Als je een seculiere onderwijsinstelling nar buiten tioe vertegenwoordigt mag je NIET zeggen dat hoofddoekloze meisjes zondig zijn.

Vrijheid van meningsuiting is beperkt als je in functie bent.
Euh, sorry hij is leraar "Islam" en hij geeft dus les in de "Islam" en zoals hij het geleerd heeft geldt dat het nietdragen van een hoofddoek een zonde is. Dan moeten ze een andere leraar aanstellen die een andere visie heeft....... Een Godsdienst leraar die meent dat overspel en/of scheiden zondig is mag dat toch ook rustig zeggen?

18-06-2011, 14:21

Citaat door Gitane:
Euh, sorry hij is leraar "Islam" en hij geeft dus les in de "Islam" en zoals hij het geleerd heeft geldt dat het nietdragen van een hoofddoek een zonde is. Dan moeten ze een andere leraar aanstellen die een andere visie heeft....... Een Godsdienst leraar die meent dat overspel en/of scheiden zondig is mag dat toch ook rustig zeggen?
Op een seculiere school hoort het niet dat de school een religieus standpunt inneemt. Die leraar moet inderdaad oprotten.

18-06-2011, 14:21

Citaat door Gitane:
Euh, sorry hij is leraar "Islam" en hij geeft dus les in de "Islam" en zoals hij het geleerd heeft geldt dat het nietdragen van een hoofddoek een zonde is. Dan moeten ze een andere leraar aanstellen die een andere visie heeft....... Een Godsdienst leraar die meent dat overspel en/of scheiden zondig is mag dat toch ook rustig zeggen?
nee, want dat kan kwetsend zijn voor kinderen van gescheiden ouders. een leraar dient zich neutraal op te stellen

18-06-2011, 14:23
Belachelijk

18-06-2011, 14:24

Citaat door hork3:
Mooi zo, en dan nog beweren dat de hoofddoek 'vrijwillig' gedragen wordt...
Iedereen die geen alcohol drinkt wordt gedwongen om niet te drinken?
Iedereen die geen mensen vermoordt wordt gedwongen om geen mensen te vermoorden?

paardekleppenhoofd, paard is nog compliment, ezelskleppen heb jij gwn

18-06-2011, 15:14
Hij geeft les over de islam en hij zegt dat geen hoofddoek dragen een zonde is.

Dat is het ook, ik snap het hele ophef niet.

Zolang een vrouw buiten loopt zonder zich goed te bedekken begaat ze een zonde voor elke second dat ze buiten is. Niks nieuws onder de zon; is al duizenden jaren geleden bekend.

18-06-2011, 15:17

Citaat door TurK68:
Iedereen die geen alcohol drinkt wordt gedwongen om niet te drinken?
Iedereen die geen mensen vermoordt wordt gedwongen om geen mensen te vermoorden?

paardekleppenhoofd, paard is nog compliment, ezelskleppen heb jij gwn
Hoho ik zeg niet dat élke vrouw gedwongen een hoofddoek draagt, maar om te ontkennen dat er een enorme sociale druk is om dit wel te doen is gewoon struisvogelgedrag.
Ik zie in mijn buurt kinderen van 8 of 10 jaar al met hoofddoek rondlopen, echt bizar. Wat denken die mensen: ze moeten beschermd worden tegen de blikken van vieze ouwe mannen?! Ziek!

18-06-2011, 15:22



Citaat door Gitane:
Domme uitspraak dan ook van die Leraar..... er is maar één iemand die kan bepalen of dat een zonde is........ Maar aan de andere kant is het gewoon "zijn mening" toch ?
Ja, een laster mening en dat valt niet altijd even goed.

18-06-2011, 15:35

Citaat door hork3:
Hoho ik zeg niet dat élke vrouw gedwongen een hoofddoek draagt, maar om te ontkennen dat er een enorme sociale druk is om dit wel te doen is gewoon struisvogelgedrag.
Ik zie in mijn buurt kinderen van 8 of 10 jaar al met hoofddoek rondlopen, echt bizar. Wat denken die mensen: ze moeten beschermd worden tegen de blikken van vieze ouwe mannen?! Ziek!
jij hebt ze allemaal gesproken ?

18-06-2011, 15:37

Citaat door psvamazigh:
jij hebt ze allemaal gesproken ?
Je gaat mij niet vertellen dat een meisje dat nog nauwelijks kan lezen en schrijven vrijwillig een hoofddoek gaat dragen.

Maar goed: ik heb al kennis genomen van jouw verknipte wereldbeeld en ik zou eigenlijk niet moeten reageren, je blaat maar wat.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25