Bekijk volle/desktop versie : Van een hoofddoekdragende meisje naar een niet-hoofddoekdragende vrouw...



Pagina's : [1] 2

18-06-2011, 08:43
Sbah elghair lieve leden,

Al drie jaar lang draag ik mijn hoofddoek. Ik was 14 jaar toen ik hem begon te dragen en ben nu 17. Nu ik iets ouder ben, ben ik gaan kijken naar waarom ik eigenlijk een hoofddoek draag? Als ik hem op doe dan sta ik er nooit bij stil, omdat het van jongs af aan gebeurt is het pure gewenning. Ik denk dat ik hem nu eerder draag omdat al mijn vriendinnen hem dragen en omdat ik vroeger op een islamitische basisscchool heb gezeten. Nu draag ik hem dus niet voor Allah s.w.t. wat wel de bedoeling is. Ook vind ik mezelf veels te jong voor een hoofddoek omdat ik ook heeel jong ben begonnen heb ik niet echt veel kunnen doen met mijn haar. Dit gevoel neemt steeds sterker toe. Nu wil ik er dus mee stoppen, maar ik schaam me. Ten eerste voor Allah s.w.t. maar ook voor de mensen om me heen. De reacties en de roddels die zich zullen spreiden. BTW meestal draag ik hem niet eens op de juiste manier( zie dit als hoofddoek met nagellak of een strakke skinny broek etc...)

Graag jullie reacties hiervoor.

Groetjes GoldenSilence

18-06-2011, 08:48



18-06-2011, 09:23

Citaat door naoual1985:
Echt wel. Het is echt wel een ramp.

18-06-2011, 09:32
Daarom vind ik dat 'kinderen' nog geen hoofddoek moeten dragen, dan krijg je dus dit. Ik kan je adviseren om aan je binnenkant (imaan) te werken, of je hem nou afdoet of niet. Veel gaan lezen, wellicht snap je beter waar een hoofddoek goed voor is.

18-06-2011, 09:38



Citaat door Ambreen:
Ik spreek uit ervaring: je gaat spijt krijgen.

Ik was ook erg jong toen ik 'm begon te dragen. Helaas kreeg ik veel commentaar en na 2 jaar droeg ik 'm niet meer. De eerste weken heb ik veel gehuild en was zo boos op mezelf. Ik zou zo graag weer hijaab willen dragen, helaas ben ik nog steeds bang voor de reacties van mijn familie. Ik kom helaas niet uit een praktiseerde familie. Ik heb er nog steeds onwijs veel spijt van. Als ik 'm nog droeg, dan zou dit mijn 4e jaar zijn. Wat een zwak imaan met een mens kan doen

Dus meid, hou je hijaab aub op. Moge Allah jou met al het goede belonen.


SoubhanAllah, wat een omgekeerde wereld.

18-06-2011, 10:17
Salaam walaikom ,

Als eerste, het is wel degelijk een ramp alles waar men ongehoorzaam is jegens Allah is WEL een ramp..
Ik zou aan je imaan werken, geloof me de duivel doet je de wereld proeven nu..

Hij zegt tegen je wat mooi haar je hebt dat je er nog mee kan spelen, het aan de buitenwereld moet laten zien, je het te lang verborgen hebt gehouden.. Dat iedereen je schoonheid nu wel mag zien en idd dat je te jong bent om een hoofddoek te dragen.

Echter zijn dit LEUGENSSS, wist je dan niet dat alles wat de duivel zegt leugens zijn?? Je moet je de vraag stellen is dit wat ALlah tegen me zegt?? Nee is het wat er in je opkomt zelfs zo erg dat je ALlah ermee ongehoorzaam bent?? Dan komt het van de duivel 1000%.. En wanneer jij de duivel hebt gehoorzaamt zal je voelen dat je nog ongelukkiger wordt.. De duivel heeft zijn doel behaalt en zal jou dat niet meer aanpraten zodat nu je nuchtere verstand even gaat werken.. Zodra hij ziet dat je je weer bezig wilt houden komen die vervloekte duivels als bijen op zoete honing weer op je af.

De waarheid is dat de mooiste vrouwen op deze aardbol lopen zijn de gene die Allah gehoorzaam zijn, en geen een vrouw komt daar van in de buurt..

De duivel die zal zeker zeggen op De Dag Des Oordeels, wanneer die gene hem gehoorzaamde en dus een beetje hoop hadden op hem.. Dan zal de duivel zeggen;
'ik heb jullie niets aangedaan jullie hebben slechts jullie zelf onrecht aangedaan' 'ik nodigde jullie slechts uit en jullie gingen in op mijn uitnodiging'
En dan zullen de mensen van de hel wanhopig worden dit staat beschreven in de quran.



Wat betreft dat laatste, de dood kent geen leeftijden en aangezien jij nu 100% verantwoordlijk wordt gehouden voor jouw eigen daden, houdt in dat jij NIET te jong bent..

Het zal je maar net gebeuren dat je de hoofdoek afdoet en de dood je treft Allahfed,dan zul je weldra weten dat je niet te jong was.. Maar hamdolilah

18-06-2011, 10:22
Je zegt btw ook dat je het eigenlijk doet met de verkeerde intentie, hier in hoef ik niet eens je hele verhaal te kennen dat dit door de duivel gezegd wordt..

Als je het met de verkeerde intentie doet dan verander je jouw intentie JUST LIKE THAT..

EN ALLAH ,want wanneer je het met de juiste intentie doet, wil je alleen meer van het geloof.. Dus zorg eerst dat jouw intentie puur en alleen voor Allah is.

18-06-2011, 10:24
Ik draag m al vanaf mijn 13e en ben nu 21. Ik heb er geen moment spijt van gehad. Als 13/14 jarige kun je echt wel een beslissing nemen over het dragen van een hoofddoek. Je kunt thuis toch van alles doen met jou haar? Ik vind het eerlijk gezegd een heel zwakke reden.

18-06-2011, 10:33
Trouwens ik zie wel dat je een beetje imaan hebt en je zegt zelf dat je je schaamt voor Allah als je hem af doet..

Vraag jezelf dan ook af , waarom je Allah zo ondankbaar wlt zijn terwijl Hij jou al deze gunsten heeft gegeven en zegenen, kijk dan omje heen je familieleden je beide ouders je gezondheid je zintuigen en ledematen die perfect functioneren je voedsel die je dagelijks krijgt en de kleding die jou bedekt, ook van Hem komt maar de grootste gunst die jij van je Heer toch wel hebt gekregen is het zijn van een moslima wal hamdolilah..

Zoveel gunsten ontelbaar , en de duivel die jou niets heeft gegeven alleen de hel zodra je hem achtervolgt..

Weet dat Allah iets bepaalt voor ons omdat het goed is voor ONS, Allah heeft ons niet nodig maar wij Hem meer nodig hebben dan zuurstof..


En vergeet ook niet Allah meer van ons houdt dan ons moeders van ons houdt.

18-06-2011, 10:44
Heftig. Heb 'm zelf ongeveer jaartje gedragen en toen weer af gedaan.

18-06-2011, 11:03
Tja, je draagt 't om Allah swt te gehoorzamen of je draagt het niet en wilt liever je haar opsteken. 1 van deze 2 wegen..

18-06-2011, 11:16

Citaat door GoldenSilence:
Sbah elghair lieve leden,

Al drie jaar lang draag ik mijn hoofddoek. Ik was 14 jaar toen ik hem begon te dragen en ben nu 17. Nu ik iets ouder ben, ben ik gaan kijken naar waarom ik eigenlijk een hoofddoek draag? Als ik hem op doe dan sta ik er nooit bij stil, omdat het van jongs af aan gebeurt is het pure gewenning. Ik denk dat ik hem nu eerder draag omdat al mijn vriendinnen hem dragen en omdat ik vroeger op een islamitische basisscchool heb gezeten. Nu draag ik hem dus niet voor Allah s.w.t. wat wel de bedoeling is. Ook vind ik mezelf veels te jong voor een hoofddoek omdat ik ook heeel jong ben begonnen heb ik niet echt veel kunnen doen met mijn haar. Dit gevoel neemt steeds sterker toe. Nu wil ik er dus mee stoppen, maar ik schaam me. Ten eerste voor Allah s.w.t. maar ook voor de mensen om me heen. De reacties en de roddels die zich zullen spreiden. BTW meestal draag ik hem niet eens op de juiste manier( zie dit als hoofddoek met nagellak of een strakke skinny broek etc...)

Graag jullie reacties hiervoor.

Groetjes GoldenSilence
Sorry?
Allaah heeft bepaald dat een vrouw de hijaab moet dragen vanaf dat zij ongesteld is. En jij zegt 'nou ik vind van niet, dat is te jong'. La huwla wa la qoewatta ila biLaah..
Dit gaat niet om wat de mensen om je heen vinden. Dit is een test. Ben jij in staat om tegen je eigen verlangens te vechten en te zeggen, nee ik zet me in voor Allaah. Of ben je zwak en geef je je over aan Shaytaan..

18-06-2011, 11:54



Straks wil je van binnen weer heel graag dragen maar lukt het niet

18-06-2011, 11:54
En pas aub je kleren aan aan je hoofddoek want het is echt zo lelijk hoofddoek met die nare kleding

18-06-2011, 12:00

Citaat door GoldenSilence:
Sbah elghair lieve leden,

Al drie jaar lang draag ik mijn hoofddoek. Ik was 14 jaar toen ik hem begon te dragen en ben nu 17. Nu ik iets ouder ben, ben ik gaan kijken naar waarom ik eigenlijk een hoofddoek draag? Als ik hem op doe dan sta ik er nooit bij stil, omdat het van jongs af aan gebeurt is het pure gewenning. Ik denk dat ik hem nu eerder draag omdat al mijn vriendinnen hem dragen en omdat ik vroeger op een islamitische basisscchool heb gezeten. Nu draag ik hem dus niet voor Allah s.w.t. wat wel de bedoeling is. Ook vind ik mezelf veels te jong voor een hoofddoek omdat ik ook heeel jong ben begonnen heb ik niet echt veel kunnen doen met mijn haar. Dit gevoel neemt steeds sterker toe. Nu wil ik er dus mee stoppen, maar ik schaam me. Ten eerste voor Allah s.w.t. maar ook voor de mensen om me heen. De reacties en de roddels die zich zullen spreiden. BTW meestal draag ik hem niet eens op de juiste manier( zie dit als hoofddoek met nagellak of een strakke skinny broek etc...)
Graag jullie reacties hiervoor.

Groetjes GoldenSilence
Je hebt nog geen hijaab gedragen.Hijaab houd in je hele lichaam bedeken en niet alleen je haar.Verdiep
je meer in je dien en doe veel smeekbeden..

Pagina's : [1] 2