Bekijk volle/desktop versie : 'Koning Marokko kondigt nieuwe grondwet aan'



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

17-06-2011, 15:55
'Koning Marokko kondigt nieuwe grondwet aan'

RABAT/MADRID - De Marokkaanse koning Mohammed VI zet naar verwachting vrijdagavond in grote lijnen een plan voor een nieuwe grondwet uiteen, waarbij veel van zijn feitelijke regeringsmacht wordt overgeheveld naar de premier.

Die wordt dan daadwerkelijk regeringsleider, zoals in de meeste Europese monarchieën het geval is.

De koning spreekt het volk om 22.00 uur onze tijd toe. Officieel is niet bekendgemaakt waar hij het over zal hebben, maar de Marokkanen verwachten meer informatie over de ''allesomvattende grondwettelijke hervormingen'' waarover de koning 10 maart op de tv repte.

Die toespraak volgde op grote betogingen op 20 februari. Onder de belangrijkste grieven van de duizenden demonstranten was het feit dat de koning nog steeds oppermachtig is en werkt met de bevoegdheden van een absoluut vorst bij de gratie Gods.

http://www.nu.nl/buitenland/2542627/koning-marokko-kondigt-nieuwe-grondwet-aan.html

17-06-2011, 15:56


Ben benieuwd......

17-06-2011, 16:27

Citaat door Chocoladekoek:
'Koning Marokko kondigt nieuwe grondwet aan'

RABAT/MADRID - De Marokkaanse koning Mohammed VI zet naar verwachting vrijdagavond in grote lijnen een plan voor een nieuwe grondwet uiteen, waarbij veel van zijn feitelijke regeringsmacht wordt overgeheveld naar de premier.

Die wordt dan daadwerkelijk regeringsleider, zoals in de meeste Europese monarchieën het geval is.

De koning spreekt het volk om 22.00 uur onze tijd toe. Officieel is niet bekendgemaakt waar hij het over zal hebben, maar de Marokkanen verwachten meer informatie over de ''allesomvattende grondwettelijke hervormingen'' waarover de koning 10 maart op de tv repte.

Die toespraak volgde op grote betogingen op 20 februari. Onder de belangrijkste grieven van de duizenden demonstranten was het feit dat de koning nog steeds oppermachtig is en werkt met de bevoegdheden van een absoluut vorst bij de gratie Gods.

http://www.nu.nl/buitenland/2542627/koning-marokko-kondigt-nieuwe-grondwet-aan.html
ik ben trots op onze koning!!! wat hij allemaal wel niet heeft gedaan nadat hij koning is geworden is niet in woorden uit te drukken. zodra hun buik vol is, gaan de mensen schreeuwen. Onze koning is een koning dat eeuwig aan de macht mag blijven!

17-06-2011, 16:30
UPDATE:

Het Ministerie van de Koninklijke paleizen in Marokko heeft bekend gemaakt dat de koning vrijdagavond het volk zal toespreken.

In een verklaring zegt het Ministerie het volgende hierover: “Het Ministerie van de Koninklijke paleizen maakt bij deze bekend dat koning Mohammed VI vrijdagavond het Marokkaanse volk zal toespreken. De toespraak zal vandaag om negen uur (lokale tijd) uitgezonden worden op tv en radio.”

Bron: Alkhabar

http://www.alkhabar.ma/الملك-محمد-السادس-يوجه-خطابا-مساء-غد-الجمعة_a38919.html

17-06-2011, 16:40



Citaat door Serendipity84:
ik ben trots op onze koning!!! wat hij allemaal wel niet heeft gedaan nadat hij koning is geworden is niet in woorden uit te drukken. zodra hun buik vol is, gaan de mensen schreeuwen. Onze koning is een koning dat eeuwig aan de macht mag blijven!
Wiens buik is vol..... van die hyena´s die al bukkend de hand van de koning proberen te likken of bedoel je van het gewone volk.

Want de buik van het gewone volk zal nooit vol raken met al die mongolen aan de macht. Mohammed VI zou zich ´onsterfelijk´ maken bij het gewone volk als hij al die likkende en kussende ratten voor eens en voor altijd uit hun posities zou ontslaan en een jonge garde in dienst zou nemen. De jongelingen zijn de toekomst, zij weten waar het aan schort.


Maar nee Marokko zal altijd het land blijven dat geregeerd wordt door hyena´s die aan hun eigen positie denken, waar de corruptie een ernstige vorm van kanker is geworden in de samenleving. Niks kan je regelen zonder de nodige briefjes in andermans handen te drukken.

17-06-2011, 16:52

Citaat door GeenLeven:
Wiens buik is vol..... van die hyena´s die al bukkend de hand van de koning proberen te likken of bedoel je van het gewone volk.

Want de buik van het gewone volk zal nooit vol raken met al die mongolen aan de macht. Mohammed VI zou zich ´onsterfelijk´ maken bij het gewone volk als hij al die likkende en kussende ratten voor eens en voor altijd uit hun posities zou ontslaan en een jonge garde in dienst zou nemen. De jongelingen zijn de toekomst, zij weten waar het aan schort.


Maar nee Marokko zal altijd het land blijven dat geregeerd wordt door hyena´s die aan hun eigen positie denken, waar de corruptie een ernstige vorm van kanker is geworden in de samenleving. Niks kan je regelen zonder de nodige briefjes in andermans handen te drukken.
Dus idd het ligt niet aan onze koning!!!! Hij doet zoveel mogelijk, maar corruptie probeert dit te mijden. Weet je dat de koning soms zelf in de auto stapt en alle steden, langs gewone, burgers gaan. gewoon zwarte ruiten zodat je hem niet kan zien. soms zien ze dat hij het is en begroet ze gewoon! weet je wel hoe geweldig onze koning is!
Ik hou van onze koning, alleen de corrupte mensen die hun eigen zakken volsteken dat is idd het probleem.

17-06-2011, 16:53
Ik ga kijken

17-06-2011, 17:14

Citaat door Serendipity84:
Dus idd het ligt niet aan onze koning!!!! Hij doet zoveel mogelijk, maar corruptie probeert dit te mijden. Weet je dat de koning soms zelf in de auto stapt en alle steden, langs gewone, burgers gaan. gewoon zwarte ruiten zodat je hem niet kan zien. soms zien ze dat hij het is en begroet ze gewoon! weet je wel hoe geweldig onze koning is!
Ik hou van onze koning, alleen de corrupte mensen die hun eigen zakken volsteken dat is idd het probleem.
Geweldig...geweldig... overdrijven is ook een vak. Als hij zo geweldig was zou hij alle problemen aanpakken in zijn land en dan zeker te beginnen bij alles wat niet Islamitisch is. En de corruptie kan hij ook aanpakken...nu heeft hij nog de macht om dat te doen. Als hij straks inderdaad aankondigt om zijn eigen macht in te perken dan wordt het helemaal niks. De corruptie zal dan alleen maar toenemen.

17-06-2011, 17:28
Hij moet punten op de i zetten, veel side bla bla wat betreft de new constitution op internet.

Een feit is duidelijk: Al Amazighia wordt officieel

17-06-2011, 17:38
love the king of morocco!

17-06-2011, 17:40
De mensen die zeiken dat hij alles zou aanpakken. Jullie leven hier in Nederland waar het 1 en al democratie is ze3ma, en alsnog zie ik corruptie onder de Marokkanen, schoolverlaters, bedelaars (uitkering trekken), dieven en shit.. Als we willen dat Marokko veranderd en groeit, begin dan lekker bij jezelf.. .. Een beetje slapend en geen flikker doen en dan nog willen dat andere alles voor je opruimenen en regelen.

Als ik de koning was van Marokko, had ik allang mijn koffers gepakt en had ik een eiland gepakt. Een volk als de Marokkanen is bijna niet meer op te voeden.

17-06-2011, 17:47
Krakeling: Jij bent heel erg retard.

17-06-2011, 17:48


Neeh. Dit is gewoon de waarheid. Als de Marokkanen zo goed opgevoed waren dan deden ze het hier tenminste goed. Hier hebben ze alle kansen en als je naar de cijfers gaat kijken dan zie je dat Marokkanen 't minst ontwikkelt groep is hier in Nederland.

17-06-2011, 17:51
krakeling: fuck Nederland en jouw democratie en jouw vernederlands stijl van praten en doen. wat mij betreft ben jij een parasiet met een identiteitscrisis.

17-06-2011, 17:51
end of communication jouw iq is laag. shut down

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20