Bekijk volle/desktop versie : de weg via valladolid en salamanca beter dan via madrid?



16-06-2011, 11:50
Ik wil dit jaar een andere route nemen wie is bekend via deze weg en is het een goede weg of niet even reacties hierop ik vertrek zaterdag insallah

16-06-2011, 11:58


Is dat die weg langs portugal, ik heb net gekeken op de landkaart, het is niet zoveel verschil kwa km, en paeage in spanje is niet super veel vergeleken met frankrijk. Waarom deze route??

16-06-2011, 14:50
Ik heb van verschillende mensen gehoord dat de wegen beter zijn, en niet al teveel bergen en kronkel wegen bevat ik twijfel dus nog

16-06-2011, 15:34
Vorig jaar heb ik deze route genomen en ik kan je vertellen dat het veel rustiger en veel minder bochten enz is vergeleken met Madrid.

De nadelen zijn wel, de benzinestations zijn verder van elkaar en sluiten na een bepaalde tijd.

Ik raad je ten strengste aan om deze route niet in zijn totaliteit in de avond/nacht af te leggen

Verder kon je daar best hard rijden, aangezien er toch geen ander verkeer is en het makkelijk kan omdat de wegen goed zijn.

16-06-2011, 15:44


Dat van de tankstations vind ik wel minder maar zijn er genoeg rustplaatsen en hotels onderweg en hoe zit het met de tol via deze weg?

16-06-2011, 16:02
Als je echt een makkelijke route wilt rijden moet je gewoon via de kust gaan langs Barcelona en Valencia tot bijna aan Almeria. Kort daarvoor kun je gewoon Granada volgen en zo door naar Malaga tot aan Algeciras. Is wel ruim 300km langer dus reken maar op 3 tot 4 uur extra rijden. Scheelt je alleen wel de bergen die op de route van Madrid liggen. Al vind ik die overdag nog wel goed te doen.

16-06-2011, 16:36
wat toets je dan op tomtom?

16-06-2011, 17:24

Citaat door Tigerino:
Dat van de tankstations vind ik wel minder maar zijn er genoeg rustplaatsen en hotels onderweg en hoe zit het met de tol via deze weg?
Op die weg zijn (waren) ze nog aan het bouwen en zagen geen goede rustplaasten en/of hotels i.t.t. Madrid.

De tol.......ik zou het niet meer weten, wel scheelde het weinig tot niets.

@ Scania

Als je in de Tomtom; Algeciras puerto invoert dan brengt hij je langs Valladolid en Salamanca.

16-06-2011, 17:54

Citaat door ILI_Amazigh:
Als je echt een makkelijke route wilt rijden moet je gewoon via de kust gaan langs Barcelona en Valencia tot bijna aan Almeria. Kort daarvoor kun je gewoon Granada volgen en zo door naar Malaga tot aan Algeciras. Is wel ruim 300km langer dus reken maar op 3 tot 4 uur extra rijden. Scheelt je alleen wel de bergen die op de route van Madrid liggen. Al vind ik die overdag nog wel goed te doen.
Idd toproute
Nemen wij ook altijd, het is langs de kust dus ook aangename tempraturen ipv door dat woestijn bij Madrid.
Enige nadeel is dat het wat langer duurt en je wat meer betaald aan tol.
Maarja, het gaat er uiteindelijk om dat je lekker chill aankomt in Marokko.
Onderweg valt er ook meer te zien dan via Madrid.