Bekijk volle/desktop versie : Je kiest je familie zelf



15-06-2011, 09:23
Stelling luid als volgt; Je kiest je familie zelf.

In de zin van sommige vrienden van je zijn dichter tot je hart en vertrouw je meer dan een neef of tante die je maar 1x opzoeken in de paar maanden. Terwijl diezelfde familie in Nederland wonen. Dus buren en vrienden kunnen een beter onderdeel van een familie voor "jou" zijn.

Of heb je zoiets van "bloed is dikker dan water".

15-06-2011, 09:34



Citaat door Orochimaru:
Stelling luid als volgt; Je kiest je familie zelf.

In de zin van sommige vrienden van je zijn dichter tot je hart en vertrouw je meer dan een neef of tante die je maar 1x opzoeken in de paar maanden. Terwijl diezelfde familie in Nederland wonen. Dus buren en vrienden kunnen een beter onderdeel van een familie voor "jou" zijn.

Of heb je zoiets van "bloed is dikker dan water".
Je kiest je familie niet zelf, vrienden wel... Je kiest welliswaar wel of je hecht bent met je famillie of niet...

15-06-2011, 09:34
Ik heb niet zo heel veel met mjin familie.
Zus van mijn moeder waar ik wel close mee ben.
Verder enkel mijn moeder en broers en zussen.
Mijn familie zie ik enkel op bruiloften ofzo. We komen tegenwoordig niet eens met el3id bij elkaar.

15-06-2011, 09:39

Citaat door memberr:
Je kiest je familie niet zelf, vrienden wel... Je kiest welliswaar wel of je hecht bent met je famillie of niet...
Je kan bepaalde mensen in je leven toch wel als familie beschouwen?

15-06-2011, 09:41



Citaat door nanousha:
Ik heb niet zo heel veel met mjin familie.
Zus van mijn moeder waar ik wel close mee ben.
Verder enkel mijn moeder en broers en zussen.
Mijn familie zie ik enkel op bruiloften ofzo. We komen tegenwoordig niet eens met el3id bij elkaar.
Ik denk dat heel veel mensen dat probleem hebben. Een familieband is hier erg zwak. Soms gaat het zelfs zo ver dat je je afkeert van je bloed eigen zus of broer.

Erg schaamtelijk als je het mij vraagt.

15-06-2011, 09:46

Citaat door Orochimaru:
Ik denk dat heel veel mensen dat probleem hebben. Een familieband is hier erg zwak. Soms gaat het zelfs zo ver dat je je afkeert van je bloed eigen zus of broer.

Erg schaamtelijk als je het mij vraagt.
Vroeger was het anders, elk weekend kwamen we wel bij elkaar.
Vind het wel jammer. De mens heeft tegenwoordig geen geduld voor elkaar.
Ruzies die nergens over gaan. Vooral de oudere generatie, die zijn heel koppig.
Sinds de dood van mijn vader heb ik heel weinig contact met familie. Daar heb ik zo mijn redenen voor.

15-06-2011, 09:53

Citaat door Orochimaru:
Je kan bepaalde mensen in je leven toch wel als familie beschouwen?
Ja, maar beschouwen is anders dan een feit... Ik zie veel mensen niet als familie terwijl ze dat wel zijn, en anderen zie ik wel als familie terwijl ze dat niet zijn... Maar de feiten spreken anders en daar kun je helaas niets aan doen (K)(K)

15-06-2011, 09:54

Citaat door Orochimaru:
Stelling luid als volgt; Je kiest je familie zelf.

In de zin van sommige vrienden van je zijn dichter tot je hart en vertrouw je meer dan een neef of tante die je maar 1x opzoeken in de paar maanden. Terwijl diezelfde familie in Nederland wonen. Dus buren en vrienden kunnen een beter onderdeel van een familie voor "jou" zijn.

Of heb je zoiets van "bloed is dikker dan water".
Familie is niet meer wat het was, het is te gemengd mijn ooms zijn met vrouwen van buiten uit getrouwd. Zij hebben heel de familie uit elkaar gehaald, de ene zijn kind moet beter zijn dan de andere. Concurreren met alles, uiterlijk tot aan studies.... Nee zij ontwijk ik liever, ik zie ze van l'aid tot l'aid.

Vrienden, daar heb je tegenwoordig veel meer aan.

15-06-2011, 10:58
Je familie is bloedverwant, of je ze nou wel of niet mag en wel of niet als familie beschouwt, there's nothing that will change the fact that its family! Je vrienden die kies je en die kun je als familie beschouwen, maar dat zullen ze niet zijn.

15-06-2011, 11:03
Bloed is veel dikker dan water. Alhamdoulillah is onze familie erg close.