Bekijk volle/desktop versie : Wie kan mij vertellen wie de Famous Four zijn?



14-06-2011, 11:47
Salaamoe 'alaikoem wa rahmatoellaah,

Natuurlijk kunnen jullie dat. De bergen van kennis: imaam Aboe Haniefah, imaam Maalik, imaam ash-Shaafi'ie en imaam Ahmed.

Veel mensen kennen deze namen en de wetscholen die zij hebben opgericht. Er is alleen vaak onduidelijk over wat de verschillen precies zijn, hoe de wetscholen zijn ontstaan, wat het verhaal is achter deze grote mannen en hoe onze houding naar hen toe is of zou moeten zijn?

Aankomende zondag, 19 juni, wordt er een ééndaagse cursus gegeven waarin deze en nog veel meer vragen worden beantwoord. Het is een diepgaande cursus die zowel voor de beginnende als de gevorderde student van kennis of geïnteresseerde extreem interessant en verhelderend is.

De spreker is de bekende shaych Haitham al Haddad, uit Engeland.

Kijk voor tijd, plaats, programma en meer informatie over de shaych op: http://www.iciu.nl en schrijf je in! Moge Allaah het een leerzame en profijtvolle dag maken.

Team ICIU

14-06-2011, 13:29


Dit wil ik ook zo graag weten!!!!!!

Aub maak aantekeningen voor mij, ik kan er niet bij aanwezig zijn

14-06-2011, 13:34
Salaamoe 'alaikoem wa rahmatoellaah,

Doe je best aanwezig te zijn mensen, teneinde je religie beter te begrijpen en beter inzicht te krijgen in veel meningsverschillen en hun oorsprong, gedurende de geschiedenis.

14-06-2011, 13:42
Het is me veel te ver echt jammer vind ik het. Alle leerzame lezingen worden in omgeving amsterdam gegeven.
Ik zelf kom uit omgeving Eindhoven.

14-06-2011, 15:18


Broeders en zusters, mis deze kans niet en meld je aan!