Bekijk volle/desktop versie : nekwa ( of lla carte national)



13-06-2011, 23:59
salaamou aleikoem,

ik ga insAllah op vakantie (10 à 11 juli).
Alleen ben net achter gekomen dat ik geen Marokkaanse paspoort heb en ook geen Nekwa of zo iets

Ik heb alleen en NL paspoort. Ik ben ook hier in NL geboren.

Ik ga woensdag naar de marokkaanse consulaat, om alles snel te regelen. Nu zijn mijn vragen:

x Wat moet ik aanvragen om alleen op vakantie te kunnen gaan?
x Wat moet ik daarvoor meenemen naar het consulaat?
x Wanneer kan ik het krijgen? (heb gehoord dat ik ook met een papiertje kan reizen, die ik dan direct meekrijg)

Ik hoor van jullie. Gair insAllah.

Wa salaamou aleikoem

14-06-2011, 00:27


heb ook gehoord dat het helemaal niet nodig is om die nekwa te hebben.
En als ze toch om vragen dat ik dan even heisa van moet maken en dan houden ze op.

KLOPT DIT?? hahaha

14-06-2011, 00:31
Je hebt indd. la card national nodig.

14-06-2011, 00:47
Ben je ouder dan 18? Dan moet je alleen de Nekwa aanvragen, ben je jonger dan 18, dan moet 1 van je ouders of verzorgers mee om toestemming te geven (Schriftelijk).

Om de nekwa aan te vragen heb je nodig:
- Een geboorte akte (niet ouder dan 3 maanden), kan je aanvragen bij de gemeente, kost volgens mij 13 euro.
- Pasfoto's.
- Bewijs van inschrijving van je school (Als je nog op school zit)
- Volgens mij ook de 7alamadania van je pa. (dat weet ik niet zeker).

Ik hoop dat je hier wat mee kan

Owja over dat ze bij de douane niet moeilijk doen over de nekwa.
Als je hem niet hebt, doen ze er moeilijk over (heeeeeeel irritant), en als je hem wel hebt kijken ze er amper naar!!

14-06-2011, 00:54


Je hoort wel een La Carte Nationale te hebben anders gaan ze er een drama van maken daar zijn ze zo goed in die idioten.

maar goed zoals een lid hierboven heeft vermeld moet je de belangrijke dingen mee nemen die ze vragen voor je aanvraag. Met die papiertje kun je gewoon na marokko reizen, heeft me zusje afgelopen maart ook gewoon gedaan.

14-06-2011, 01:59
voor la cart, heb je 2 pasfoto's nodig, trouwboekje van je ouders, geboorteakte van de conculaat ( ook al ben je in nl geboren) mocht je verhuisd zijn van de ene consulaat naar de ander heb je bewijs van inschrijving van de gemeente nogig waar je nu woont.

ik heb het ook een paar weken geleden laten vernieuwen.

als je geen la cart hebt bij de douane doen ze zeker moeilijk maar dan kan je niet genieten van je vakantie, omdat je dan ervoor moet zorgen dat je toch paspoort of lacart nodig hebt.

dit weet ik omdat ik een keer op vakantie ben geweest met een verlopen la cart en verlopen paspoort. nou toen hadden ze me duidelijk gemaakt dat ik dat moet regelen in maroc voordat ik terug kan gaan naar nl. heeft mij een anderhalve week van mijn vakantie gekost. en veel meeeeeeer geld dan als ik het gewoon had vernieuwd ,alleen maart stres gehad daardoor.

dus mijn advies is. ga je la cart aanvragen ( dat is wat je nodig hebt) en met dat papiertje kan je naar maroc reizen en terug zonder problemen. soms op dat papiertje doen ze geen foto van jou, maar mijn tip laat er wel een foto op plakken.

14-06-2011, 16:48
djazakoemoeAllahoe gairen dames!!! !

jullie hebben mij echt op weg geholpen.

Wat ik tot nu toe heb is het volgende:

x 7alamadaniya (trouwboekje van paps en mams)
x bewijs van inschrijving op school
x uitreksel van de geboorteakte (in alle talen)
x paspoorten van mams en paps (zowel die van NL als die van MAroc)

WAT MOET IK NOG DOEN
x pasfoto's ga ik zo maken
x bewijs van inschrijving bij consulaat????????

Die laatste bewijs van inschrijving bij consulaat, hoe kom ik daaraan???
Volgens mij vader sta ik ingeschreven bij de amsterdamse consulaat. Maar mijn ouders gaan nu ook naar utrecht.
Nu is mijn vraag, kan ik gewoon in Amsterdam blijven???? En hoe kom ik aan die bewijs van inschrijving bij de consulaat?

nogmaals ik ben jullie echt dankbaar. Moge Allah ook jullie wegen doen vergemakkelijken naar het goede !!

Wa salaamou aleikoem

14-06-2011, 17:10
als je la carte nationale hebt aangevraagd, krijg je een bewijs van aanvraag mee, daarmee kan je marokko inreizen

14-06-2011, 18:04
je moet je geboorte akte van consulaat adam mee nemen naar utrecht. tenzij jullie daar al eerder jullie papieren hebben geregeld dan niet nodig.

maar ik stond altijd bij rdam ingeschreven nu ben ik verhuisd naar brabant en moet ik naar consulaat den bosch. heb veel drama gehad omdat ik elke keer niet de juiste papieren bij me had.

ben je 18 jaar en ouder dan heb je het volgende nodig voor la cart.

2 pasfoto's voor la cart
2 pasfoto's voor als je je wilt inschrijven in utrecht ( consulaat)
trouwboekje ouders
geboorte akte van consulaat waar je staat ingeschreven sinds je geboorte ( dus bij jou is dat adam)
bewijs van inschrijving van de gemeente waar je nu woont.
en je nl paspoort meenemen hebben ze ook bij mij gevraagd..

dit zijn nu de belangrijkste wat je nodig hebt voor lacart.

14-06-2011, 18:49
ik ga binnenkort ook naar die van utrecht zo is mij verteld, moet ik dan nu bewijs hebben van inschrijving van a'dam??
want mijn ouders wonen in a'dam en ik almere...dus nu moet ik mijn la carte gaan vernieuwen, moet ik alsnog bewijs van inschrijving meenemen van a'dam naar utrecht.

waarom doen ze altijd zo moeilijk, pppffffff.

14-06-2011, 19:24

Citaat door NoLoveNoCry:
ik ga binnenkort ook naar die van utrecht zo is mij verteld, moet ik dan nu bewijs hebben van inschrijving van a'dam??
want mijn ouders wonen in a'dam en ik almere...dus nu moet ik mijn la carte gaan vernieuwen, moet ik alsnog bewijs van inschrijving meenemen van a'dam naar utrecht.

waarom doen ze altijd zo moeilijk, pppffffff.
\
ja klopt ze doen over de kleinste ding moeilijk echt een drama.

als jij altijd in adam je la cart hebt gedaan en nu moet je dat in utrecht doen dan moet je je geboorte akte van consulaat adam halen en dan naar utrecht consulaat. daarbij heb je 2 foto voor la cart 2 foto voor inschrijven en bewijs van inschrijving van de gemeente almere waar je nu woont. neem ook gelijk je nl paspoort mee.

als je vragen hebt hoor ik het wel. ze hebben bij mij zo moeilijk gedaan dat ik nu wel weet hoe ze in elkaar zitten hahahahahaha.
heeft mij echt 2 jaar geduurd voordat ik cart heb kunnen laten maken

16-06-2011, 00:04
assalaamou aleikoem dames!!

ik ben vandaag geweest in Amsterdam en Utrecht. Elhamdoelillah ze vroegen voor de inschrijving in a'dam alleen om het trouwboekje (terwijl ik alles had meegenomen wat op hun lijstje op de site staat). Zei die man bij de balie: "el3eyla, baraka baraka, 3ier 7alamadaniya) Hahaha, ik schaamde me dood, ik dacht: is het nou zo vreemd dat ik alles bij me heb.
Toen kreeg ik geboorteakte in het marokkaans en frans(ook al ben ik in NL geboren).
Vervolgens heel snel gereisd naar Utrecht. En daar vroegen ze alleen om een kopie van het trouwboekje, kopie van NL paspoort en die geboorteakte van Amsterdam. Dit ging om eerste afgifte.. Dus kan niets zeggen wat je nodig zou hebben bij verlening.

Snel afgehandeld. Alleen vond de manier hoe hij die vingerafdrukken ging doen heel vaag. HAhahha. Hij pakt ineens heel grof mijn hand en drukt zo tegen dat inkt. Zegt die in het arabisch opeens: ontspan je hand.. hahahahaha

Maar elhamdoiellah alles is gelukt. Heb papiertje gekregen om mee te kunnen reizen en over paar maanden mag ik ook dat kaartje ophalen. DjazakoemoeAllahoe gairen dames voor al jullie hulp hierzo!! Moge Allah ook jullie wegen naar het goede doen vergemakkelijken. Thankyou!!!

Wa salaamou aleikoem.

16-06-2011, 00:17


Je hebt helemaal geen la carte nodig je bent gewoon een toerist meer niet.