Bekijk volle/desktop versie : ~ Van Nederland naar Belgie verhuizen topic.



Pagina's : [1] 2 3 4

13-06-2011, 17:44
Salaam Alaykoum,

Er zijn vast wel dames aanwezig die al in Belgie wonen. Of binnenkort zullen gaan verhuizen..

Wij zitten nu in een fase waarin wij een huis zoeken etc. We willen Inschallah eind 2011 al weg zijn van hier.

Alleen moeten we nog een huis vinden die aan onze wensen voldoet. Mijn moeder wilt dus graag 2 woonkamers En ga zo maar door..

En ik moet verder met studeren. Alleen wil ik graag het MBO hier in Nederland afronden. moet nog 1,5 jaar. Ik dacht eraan om dan gewoon in Eindhoven te studeren..


Laten we elkaar even helpen, en advies en tips geven InschAllah.

Alvast Baraka allahoefiekoum voor jullie hulp

13-06-2011, 17:48


Ik ga er vanuit dat jullie geen geld hebben, om wat te kopen? Want als je wil huren en oa twee woonkamers wil hebben, zul je echt flink mogen neerleggen. Is je moeder alleenstaande? Mss dat ze voor een sociale woninghuur in aanmerking kan komen (ook al liggen de wachtrijen in sommige gemeentes heel hoog)? Met hoeveel zijn jullie en wat zijn de leeftijden?

Heb je mss doelgerichte vragen?

13-06-2011, 17:56

Citaat door Sfinks:
Ik ga er vanuit dat jullie geen geld hebben, om wat te kopen? Want als je wil huren en oa twee woonkamers wil hebben, zul je echt flink mogen neerleggen. Is je moeder alleenstaande? Mss dat ze voor een sociale woninghuur in aanmerking kan komen (ook al liggen de wachtrijen in sommige gemeentes heel hoog)? Met hoeveel zijn jullie en wat zijn de leeftijden?

Heb je mss doelgerichte vragen?
Wij zijn van plan om een huis te kopen. We hebben een eigen winkel. en zijn al bezig met sparen..

Ik stuur je even een pm

13-06-2011, 17:56
ik kan je helaas geen pm sturen.

13-06-2011, 18:04


Oooh sorry schatje, ik zet mijn pm-functie aan!

13-06-2011, 18:13

Citaat door Sfinks:
Oooh sorry schatje, ik zet mijn pm-functie aan!
Check je pm

13-06-2011, 18:48
het lijkt me echt verschrikkelijk om in belgie te wonen, zeker in de grotere gemeenten.
het enige voordeel is dat huizen daar goedkoper zijn dan in nl.

13-06-2011, 19:19

Citaat door __butterfly__:
het lijkt me echt verschrikkelijk om in belgie te wonen, zeker in de grotere gemeenten.
het enige voordeel is dat huizen daar goedkoper zijn dan in nl.
Waarom lijkt het je verschrikkelijk als ik vragen mag?
Wij willen in een rustige buurt gaan wonen.. Huizen zijn niet echt goedkoop hoor. Altans niet wat ik vind

13-06-2011, 20:36

Citaat door marOkaansemeid_:
Waarom lijkt het je verschrikkelijk als ik vragen mag?
Wij willen in een rustige buurt gaan wonen.. Huizen zijn niet echt goedkoop hoor. Altans niet wat ik vind
je hebt ook wijken waar het mooi en rustig is

hoofdsteden zijn altijd druk vooral brussel

13-06-2011, 20:43

Citaat door ladyjamila007:
je hebt ook wijken waar het mooi en rustig is

hoofdsteden zijn altijd druk vooral brussel
ja inderdaad! Wij willen inschallah in een rustige en mooie wijk gaan wonen

Ik zou echt niet in Antwerpen of Brussel willen wonen Dan blijf ik liever hier

13-06-2011, 20:51
ik had t ook over antwerpen en brussel. het is echt niet fijn wonen als je nederland gewend bent.
er zijn zeker plaatsen waar je heel mooi kunt wonen, het is even duur als nl. meestal verhuizen marokkanen naar belgie om in vervallen, lelijke belgische huizen te wonen

de reden dat ik daar niet kan wonen is omdat ik het er armoedig en vervallen uit vind zien.

13-06-2011, 20:58

Citaat door __butterfly__:
ik had t ook over antwerpen en brussel. het is echt niet fijn wonen als je nederland gewend bent.
er zijn zeker plaatsen waar je heel mooi kunt wonen, het is even duur als nl. meestal verhuizen marokkanen naar belgie om in vervallen, lelijke belgische huizen te wonen

de reden dat ik daar niet kan wonen is omdat ik het er armoedig en vervallen uit vind zien.
ik woon in brussel en je hebt ook mooie wijken in brussel maar de binnenstad is idd grauw en lelijk
daarom zoek ik zo snel mogelijk een appartement buiten brussel maar dat is oook heel moeilijk

13-06-2011, 21:05


hallo

ben zelf ook van nederland naar belgie verhuis en woon zelf net over de grens. Als je een grote huis wil moet je naar kleine gemeente kijken of soicaalhuurwoning nemen,maar daarvoor moet je heel lang ingeschreven staan

13-06-2011, 21:11

Citaat door Hibaaa:
hallo

ben zelf ook van nederland naar belgie verhuis en woon zelf net over de grens. Als je een grote huis wil moet je naar kleine gemeente kijken of soicaalhuurwoning nemen,maar daarvoor moet je heel lang ingeschreven staan
hey hbiba alles goed hoe gaat het met je kids

13-06-2011, 21:18
nu je het zegt, ik ben weleens een mooie wijk tegen gekomen in brussel. maar daar woonde alleen maar rijke mensen volgens mij.

Pagina's : [1] 2 3 4