Bekijk volle/desktop versie : per ongeluk iets haram gegeten



12-06-2011, 17:17
salaam
ik was net bij een vriend op bezoek. hij is een afghaan en ouders zijn islamitisch dus ik denk dat ik daar wel alles kan eten. hij maakt dus wat eten en we hebben het samen opgegeten.
toen ik net thuis kwam vond ik het best wel verdacht. het waren van die bamischijfen of zo van mora. ik net kijken op internet naar die ingredienten, zie ik dat er vlees in zat.

ik heb nu dus zo'n erge spijt dat ik het heb gegeten. wat moet ik doen?

12-06-2011, 17:43


Beter trouwen.

12-06-2011, 18:02
Je zegt het zelf, perongeluk Dan is er toch niets aan de hand?

Ibnoe cAbbaas t overlevert dat de Boodschapper van Allah zei:


“Waarlijk, Allah neemt mijn gemeenschap de vergissing, vergeetachtigheid en datgene waartoe zij gedwongen worden, niet kwalijk.”
(Overgeleverd door Ibnoe Maadjah)


Uitleg


De drie zaken die in deze overlevering worden genoemd en ons door Allah vergeven worden, vinden wij terug in de volgende verzen:

“Onze Heer, bestraf ons niet als wij vergeten of als wij ons vergissen.”


(Soerat al-Baqarah: 286)


“En er wordt jullie niets kwalijk genomen in datgene waarin jullie je vergissen, maar wel in wat jullie harten zich hebben voorgenomen.”


(Soerat al-Ahzaab: 5)


“Wie niet in Allah gelooft na geloofd te hebben, behalve degene die gedwongen is terwijl zijn hart in het geloof berusting heeft gevonden, maar wie zijn hart voor het ongeloof openstelt: hem komt de Woede van Allah toe en voor hem is er een enorme bestraffing.”


(Soerat an-Nahl: 106)

12-06-2011, 20:54
dan is het niet jou schuld

12-06-2011, 21:04


Ik zou ten eerste jou vriend hierover informeren. Dit kan toch niet en zeker niet als moslimzijnde. Het lijkt tegenwoordig een GAVE die je moet bezitten om te lezen wat er in een product zit.
Khayr inshallah.