Bekijk volle/desktop versie : Het opstarten van een eigen bedrijf!!



Pagina's : 1 [2] 3

17-10-2004, 12:06

Citaat door knorknor:
Ik ben een nieuwsgierig mens, aan wat voor soort bedrijf zit je te denken?
Eentje die van alle markten thuis is. Een combi van Tolken, tekstschrijven, webdesign (ook het technische gedeelte), grafisch design, marketing...
Dus alles wat er bij komt te kijken aan informatie en documentatie van bedrijven, van tekst tot interface.

Uitdagend en divers.

17-10-2004, 13:03



Citaat door Heiba:
Eentje die van alle markten thuis is. Een combi van Tolken, tekstschrijven, webdesign (ook het technische gedeelte), grafisch design, marketing...
Dus alles wat er bij komt te kijken aan informatie en documentatie van bedrijven, van tekst tot interface.

Uitdagend en divers.
Van welke naar welke talen kan jij vertalen. Native spreek je Nederlands. toch?

17-10-2004, 13:17

Citaat door knorknor:
Van welke naar welke talen kan jij vertalen. Native spreek je Nederlands. toch?
Ja, Nederlands is mijn moedertaal. Ik spreek prima Engels.

Ik kan wat Frans, en in een mindere mate Duits.

Dan kan ik een klein beetje Latijn, en nog wat minder Grieks.

En dan komt het Arabisch waar ik helemaal geen kaas van heb gegeten.

Ik leef met een talenwonder die wel een stuk of 15 Arabische talen/dialecten machtig is. Vloeiend Frans spreekt, iets minder Nederlands, maar vloeiend genoeg. En dan in een wat mindere mate Engels.

17-10-2004, 13:41

Citaat door Heiba:
Ik leef met een talenwonder die wel een stuk of 15 Arabische talen/dialecten machtig is. Vloeiend Frans spreekt, iets minder Nederlands, maar vloeiend genoeg. En dan in een wat mindere mate Engels.
Zn nederlands is toch helemaal niet slecht...

17-10-2004, 13:45


Ik weet niet hoe het in nederland zit met de wetten enzo om een eigen bedrijf op te starten, maar voor wie in België woont, is deze site misschien wel handig: http://www.startersservice.be/

18-10-2004, 08:50

Citaat door CyberSimoII:
Kun je een pm met mailadres naar mij verzenden dan neem ik wel contact met je op ik ga hier niet mijn ideeen aan heel Nederland voorleggen snap je.
Ik wil wel met jou samen een bedrijfje beginnen.
Dat begrijp ik. Ik zal je mijn email adres toesturen. Maar heb je ook nog vragen of loop je ergens tegenaan?

18-10-2004, 08:52

Citaat door viergho:
Geef je ook marketing adviezen?
Zeer zeker! Even voor de duidelijkheid. Als ik iets niet weet dan kan ik je nog altijd doorverwijzen naar mensen die je graag willen helpen.

18-10-2004, 08:54

Citaat door Mo_Kers:
Salaam mensem,

Ik heb weleens via via gehoord dat deze mensen in opdracht van de overheid werken. Maar dan met name voor mensen die in buitenland een bedrijfje willen of hebben.Dan kan de overheid centjes incasseren enz.

Het kan ook zijn dat ik fout zit. Excuses daarvoor.
Ja je zit helemaal fout. Ten eerste ben ik momenteel werkloos. Ten tweede heb ik niks met de overheid te maken en ten derde heb ik niks met het buitenland.

En "deze mensen" welke mensen? Ik ben een persoon die anderen wil helpen. Excuses zijn zeer zeker op zijn plaats.

18-10-2004, 10:19

Citaat door knorknor:
Best grappig op eerste gezicht maar je moet toegeven. Wel knap, keihard reklame maken voor je bedrijfsadvies buro op dit forum, en een moderator die gewoon reageert zonder de thread weg te halen.

Maar je oplossing lijkt me makkelijk, ik meen dat tijdens deze periode vele vrouwen naar de moskee gaan daarbij heb ik begrepen dat de moskee ook een plaats van kennis is. Ik zou zeggen organiseer seminars in moskees in jouw regio.
Grappig hoe sommige mensen een ander het licht niet in de ogen gunnen. Ter info ik heb geen bedrijf. Ben je jaloers dat je zelf niet op het idee bent gekomen om je eigen bedrijf op een dergelijke manier te promoten? Je achterdocht siert je niet. Waarom moet het weggehaald worden? Er staan genoeg topics van mensen die een bedrijfje willen beginnen, maar ergens tegen aan lopen. Mag ik deze personen niet helpen? Of moet ik daar per se financieel beter van worden? Moet er overal een addertje onder het gras liggen? Ik ben een moslim en moslims helpen elkaar.

Verder nog een vraagje voor jou: ben je wel eens naar een moskee geweest?

18-10-2004, 10:22

Citaat door Heiba:
Deze topic gaat zo naar Biznix point.
Waarom? Eerst zeg je dat je geintresseerd bent en dan wil je mijn topic verwijderen. Een beetje tegenstrijdig he. Ik dacht dat dit gedeelte bedoelt was voor ondernemers. Nou deze topic is voor ondernemers.

Als je het weg wil halen, geen probleem, maar vertel me eerst wat er mis mee is.
Ik wordt er echt niet beter van. En als je het weghaalt wordt ik er ook niet slechter van. Het baat me, noch het schaadt me.

18-11-2007, 23:50
Heb kennis mogen nemen van de vraag hoe men een eigen bedrijf start.
Ik heb dit zelf gedaan zonder ondernemersplan, zonder investering, zonder voorraden, zonder BTW regeling, geen registratie bij de KvK.
E-commerce, handel drijven van huis uit, geen pand nodig.
Ongekende zakelijke mogelijkheden, deze firm werkt reeds 49 jaar op deze wijzen en op dit moment in 88 landen ter wereld. De grootste privéfirma in de USA met elk jaar een omzetstijging van 40 tot 60% in producten welke in de wereldtop van de Beauty en Wellnessmarkt staan. De twee grootste groeimarkten ter wereld. U kunt uw eigen zaak starten en er zoveel uren aan besteden als u zelf wilt. Geen enkele verplichting, geen afnameverplichting, niets.

Wilt u meer weten betreffende de zakelijke mogelijkheden neem dan contact op.

19-11-2007, 00:02

Citaat door Eentje:
Assalamoe alaikoem allemaal,

Ik heb een aantal vragen met betrekking tot het opstarten van een eigen bedrijf en de problemen waar de (toekomstige) ondernemers tegen aan lopen.

Ik ben bedrijfsadviseur en ik wil me nu meer gaan richten op mijn broeders en zusters. Ik wil (startende) ondernemers begeleiden bij onder meer het schrijven van een ondernemingsplan zodat ze in ieder geval weten waar ze aan toe zijn en eventuele geldschieters sneller over de brug zullen komen. Maar ook bestaande bedrijven die niet goed weten waar ze terecht moeten met vragen over bijvoorbeeld belastingen, verzekeringen, vergunningen, etc.

Ik weet alleen niet goed hoe en waar ik jullie kan bereiken, wat de problemen precies zijn en waarom men wacht met het opstarten van een eigen bedrijf. Waarom men geen hulp zoekt bij het opstarten van een eigen bedrijf. Want het blijkt wel uit onder meer de faillisementcijfers dat de ondernemers onvoldoende zijn voorbereid op het ondernemersschap.

Dus wie wil er een eigen bedrijf starten en wat zijn voor jullie de obstakels en hoe zouden die opgelost kunnen worden. En het belangrijkste hoe kan ik jullie (met name dames) in grote getalen bereiken. (Ter info de tekens om mijn computer zijn op hol geslagen, dus ik weet momenteel niet waar de vraagteken zit).

Het is dus mijn bedoeling om jullie te helpen, maar dan moeten jullie mij eerst helpen jullie te vinden.



Met alle respect ! Ik denk dat ze beter een goede boekhouder / accountant moeten zoeken. Die kan een startende ondernemer vanaf het begin begeleiden. Jullie kennis is beperkt en tegenwoordig wordt je als 'allochtoon' zijnde vierkant uitgelachen als je met een door jullie 'soort' bedrijven begeleide ondernemingsplan bij de bank langs gaat.

19-11-2007, 10:50


Damn mijn obstakels zijn het niet vinden van een geschikt pand. Vanochtend ben ik opnieuw opgebelt en afgewezen omdat mijn bedrijf weer niet in het bestemmingplan past. Zoals het er nu uit ziet ga ik nooit starten, terwijl voor de rest werkelijk ALLES rond is. Pand is echt moeilijk te vinden voor mij, ben alleen al daar nu 7 mnd mee bezig, anders was ik al gestart. Ik dnk niet dat het er nog inzit.

19-11-2007, 11:10

Citaat door Gypsymeid:
Damn mijn obstakels zijn het niet vinden van een geschikt pand. Vanochtend ben ik opnieuw opgebelt en afgewezen omdat mijn bedrijf weer niet in het bestemmingplan past. Zoals het er nu uit ziet ga ik nooit starten, terwijl voor de rest werkelijk ALLES rond is. Pand is echt moeilijk te vinden voor mij, ben alleen al daar nu 7 mnd mee bezig, anders was ik al gestart. Ik dnk niet dat het er nog inzit.



heb je in andere steden gekeken?

19-11-2007, 11:13

Citaat door Eentje:
Ten eerste ben ik momenteel werkloos. .



Vrijwillig en je krijgt er niet voor betaald??

Pagina's : 1 [2] 3