Bekijk volle/desktop versie : Indeling van de Hennadag

03-01-2003, 08:09
Beste mensen,

Ik wil jullie mening graag weten m.b.t. de hennadag.. Ik ga insallah binnenkort trouwen en ben pas bij mijn negaffa geweest om hierover te praten. Ik dacht altijd dat een hennadag op een vrijdag plaats vond. Volgens haar gebeurt dit echter op een woensdag en donderdag..
Wat gebeurt er allemaal op zo'n dag? Ik weet dat ik het allemaal zelf mag bepalen maar aan de ene kant vind ik het eigenlijk wel een goed idee omdat de vrijdag dan ingelast kan worden al een rustdag.

Mijn volgende vraag, is het gebruikelijk dat de negaffa bij deze dag(en) hoort te zijn? Ik dacht altijd dat een hennavrouwtje voldoende zou zijn. Ik ben van plan om deze dag thuis te vieren met famillie en paar vriendinnen dus niet zoo uitbundig, ik wil het vooral gezellig houden..

Wat gebeurt er allemaal op zo'n dag? Ik ben benieuwd hoe de indeling van zo'n dag eruit ziet..

03-01-2003, 08:38

Laat je niks wijsmaken door zo'n Negaffa, als jij alleen maar henne wilt en het samen met je vriendinnen en familie wilt vieren, dan volstaat een hennevrouwtje ook. Ik heb het zelf op vrijdag gedaan en de dag erna de bruiloft (het is een beetje afhankelijk of je het drie dagen of maar twee dagen viert. ik geloof dat op Donderdag de hennadag alleen van je eigen familie is en de dag daarna zou je samen henna kunnen doen, maar ik heb er voor gekozen om vrijdag henna te doen en dan komt hij later op de avond voor foto's enzo

Liefs Safia

MOcht je nog iets willen weten vraag gerust!

03-01-2003, 15:13
salaam,
Ik had het zelfde te horen krijgen van negaffa, ze bedoelt dat ze woensdag komt of donderdag dan ben je alleen om henna te versieren, volgende dag dus donderdag dan ben je al versierd en kan je dan op die dag als je wil 1 of 2 jurkjes huren en komen verdinnen en de rest van je familie, dan is zeg maar henna werk achter de rug als je jurken nog wilt op die dag, anders zou dat moilijk zijn,
bij mij had ik het ook vrijdag gedaan, dus henna versierd met familie en vrinden,
maar had gewoon henna jurk aan. dus jij moet zelf weten wat en wanneer, negaffaa was bij me wel geweest op die dag samen met henna meisje, ze kan alvast de omgeving bekijken waar het zel plaats vinden en jouw ook goed bestuderen voor de volgende dag, (grapje)
OK succes, Dinar

03-01-2003, 18:23
veelmensen doen tegenwoordig de hennadag op een donderdag en vrijdag gaan ze foto's maken en zaterdag de grote bruiloft! ligt er maar aan hoe jij het makkelijker vindt!

03-01-2003, 19:09

Thanks mensen voor jullie snelle reakties!
Ik ben alweer een stuk wijzer geworden. Ik denk dat ik het gewoon allemaal op 1 dag ga houden en dat wordt waarschijnlijk de donderdag. Weten jullie misschien een hennavrouwtje die mooie "naks" laat zetten en die niet zo heel prijzig is..? Het liefst in de omgeving van Amsterdam.

Liefs,
Saloua

05-01-2003, 09:12
Mensen ajb kennen jullie helemaal geen hennavrouwtjes?? Ik ben wanhopig op zoek en moet er zsm eentje vinden.
Please help me!!!

05-01-2003, 11:53
Hey Saloua,

Heb je misschien al op internet rond gekeken, hier bij Yasmina.nl vind je toch ook wel peeps die dat kunnen. Laten we samen ff een oproep plaatsen:

Saloua zoekt een henna vrouwtje in de omgeving Amsterdam die niet te prijzig is.....Als je wil reageren, doe dan dan via een prive bericht naar Saloua....Bedankt voor de moeite !!!!

Ik hoop dat er iemand zal reageren, en veel succes......Maak er een mooie dag van !!!!

Kiss

Dorita :staart:

05-01-2003, 14:20
Saloua, Malika doet ook de henna. Ik weet niet waar je vandaan komt uit Marokko, maar als je bijv. uit Tetouan komt heb je wel bepaalde tradities voor de hennadag. Wil je meer weten, mail em dan even!

Nihaad

12-09-2008, 08:28
een oude topic zie ik

uppp

12-09-2008, 11:00
up! Ik ben ook op zoek naar een hennavrouwtje!

12-09-2008, 11:27
ik zoek ook een henna vrouw

12-09-2008, 11:43
http://www.nawalhenna.nl

Succes meiden..