Bekijk volle/desktop versie : 'AD Misdaadmeter' Gouda plaats 41



12-06-2011, 12:09
Dat marokanen gelijk staan aan sensatie voor de media had ik al begerepen. Er laat een marokaan geen ruft of de Nederlandse media staat al met z'n neus klaar de geur in de lucht op te vangen.

Na alle negatieve aandacht die gemeente Gouda afgelopen jaren te verwerken kreeg wat betreft bus incident, Wilders die aangeeft dat het leger naar Gouda gestuurt dient te worden, en natuurlijk de beroemde sneeuwballen gooiers, dacht ik dat Gouda wel ergens in de top 10 van de misdaadmeter te bewonderen is, maar dat is niet het geval, top 20 misschien? ook niet. top 30 dan.......ook niet! Zelfs niet de top 40! Gouda staat op plek 41, zelfs de gemeente Tiel en Breukelen staan hoger op de lijst en daar hoor je nooit wat van. Misschien omdat de misdaden daar door Nederlandse jongeren worden gepleegd?

Anyway, dit is wat je noemt een storm in een glas water.

http://www.ad.nl/ad/nl/1401/ad/integration/nmc/frameset/nieuws/misdaadmeter.dhtml

12-06-2011, 12:12


Helemaal mee eens het is pure beeldvorming!

12-06-2011, 13:12
blaffende honden bijten niet. Dus die blond blaft als aan Chiwawa terwijl je een kraai haar kan opvreten.

12-06-2011, 13:32
In Gouda is het een kleine groep die voor het soort problemen zorgen dat veel aandacht trekt. Het is meestal geen zware criminaliteit, maar hufter-gedrag. Maar dan wel heel opzichtig huftergedrag.

Zo ligt mishandeling in Gouda procentsgewijs hoger dan in Nederland in het algemeen, vernielingen liggen een stuk hoger dan het Nederlands gemiddelde, alsook openlijk geweld en overvallen. Dus niet onbegrijpelijk dat daar veel aandacht voor is.

12-06-2011, 13:39



Citaat door G2687:
In Gouda is het een kleine groep die voor het soort problemen zorgen dat veel aandacht trekt. Het is meestal geen zware criminaliteit, maar hufter-gedrag. Maar dan wel heel opzichtig huftergedrag.

Zo ligt mishandeling in Gouda procentsgewijs hoger dan in Nederland in het algemeen, vernielingen liggen een stuk hoger dan het Nederlands gemiddelde, alsook openlijk geweld en overvallen. Dus niet onbegrijpelijk dat daar veel aandacht voor is.
Huftergedrag is strafbaar = misdaad. Als huftergedrag bovengemiddeld voorkomt in Gouda dan zouden ze op zijn minst in de top 10 terecht moeten komen.

Geen racisme goedpraten, we weten allemaal dat Gouda niets met misdaad of huftergedrag te maken heeft.

12-06-2011, 13:43

Citaat door Paxes:
Huftergedrag is strafbaar = misdaad. Als huftergedrag bovengemiddeld voorkomt in Gouda dan zouden ze op zijn minst in de top 10 terecht moeten komen.

Geen racisme goedpraten, we weten allemaal dat Gouda niets met misdaad of huftergedrag te maken heeft.
De link staat in het eerste gedeelte, daar kun je zelf zien dat dat soort gedrag daar veel meer voorkomt. En inderdaad, dat zijn misdaden. Maar omdat andere problemen in Gouda wat minder voorkomen, compenseert dat voor de grotere problemen bij bijv. mishandeling, overvallen e.d.

Ik heb de cijfers niet paraat, maar ik weet wel dat de Marokkaanse jeugd uit Gouda bij de misdrijven die ik noemde (o.a. overvallen, vernieling, openlijk geweld) oververtegenwoordigd is. Heeft niets met racisme te maken, zij zijn daarin simpelweg een stuk meer vertegenwoordigd dan mensen van een andere afkomst uit Gouda.

Betekent dat dat alle Marokkanen dús voor problemen zorgen? Natuurlijk niet... Maar er is een probleem met Marokkaanse jongeren, in Gouda maar bijv. ook in Utrecht en Culemborg. Je kunt hoog of laag springen, maar dat probleem is er. Dus je kunt schelden op de PVV die daarmee aan de haal gaat, maar je kunt je ook afvragen waarom die jongeren daar voor zoveel problemen zorgen. Los dat op, en de PVV kan het ook niet gebruiken. Lijkt mij win-win...

12-06-2011, 13:50

Citaat door G2687:
De link staat in het eerste gedeelte, daar kun je zelf zien dat dat soort gedrag daar veel meer voorkomt. En inderdaad, dat zijn misdaden. Maar omdat andere problemen in Gouda wat minder voorkomen, compenseert dat voor de grotere problemen bij bijv. mishandeling, overvallen e.d.

Ik heb de cijfers niet paraat, maar ik weet wel dat de Marokkaanse jeugd uit Gouda bij de misdrijven die ik noemde (o.a. overvallen, vernieling, openlijk geweld) oververtegenwoordigd is. Heeft niets met racisme te maken, zij zijn daarin simpelweg een stuk meer vertegenwoordigd dan mensen van een andere afkomst uit Gouda.

Betekent dat dat alle Marokkanen dús voor problemen zorgen? Natuurlijk niet... Maar er is een probleem met Marokkaanse jongeren, in Gouda maar bijv. ook in Utrecht en Culemborg. Je kunt hoog of laag springen, maar dat probleem is er. Dus je kunt schelden op de PVV die daarmee aan de haal gaat, maar je kunt je ook afvragen waarom die jongeren daar voor zoveel problemen zorgen. Los dat op, en de PVV kan het ook niet gebruiken. Lijkt mij win-win...
Yeah right, ‘die andere misdaden’ moeten dan een veelvoud kleiner zijn dan huftergedrag om op plaats 41 terecht te komen. Geloof je het zelf? Nee gewoon eerlijk, geloof je dat?

Ik scheld nergens op de PVV dus je loopt een potje kafiriaans te liegen.
En niet chanteren en blaten over PVV. Ik praat niets goed en jij en je soort moeten eens leren kritiek te incasseren op dit soort punten in plaats van te gaan dreigen op PVV te stemmen.

12-06-2011, 13:51

Citaat door Paxes:
Yeah right, ‘die andere misdaden’ moeten dan een veelvoud kleiner zijn dan huftergedrag om op plaats 41 terecht te komen. Geloof je het zelf? Nee gewoon eerlijk, geloof je dat?

En niet chanteren en blaten over PVV. Ik praat niets goed en jij en je soort moeten eens leren kritiek te incasseren op dit soort punten in plaats van te gaan dreigen op PVV te stemmen.
Misschien moet je dan zelf even op die link klikken, dan zie je het zelf...

12-06-2011, 13:57

Citaat door G2687:
Misschien moet je dan zelf even op die link klikken, dan zie je het zelf...
Kijk zelf even bij Oosterwei en vergelijk dat eens met andere wijken ouwe proleet.

12-06-2011, 14:00
Mensen, doe eens drukken op Enschede (of willekeurige andere kleine stad) en dan ‘Geweld’

AD zet zichzelf en de complete racistische poldermedia volledig voor schut. BUSTED!

12-06-2011, 14:09

Citaat door Paxes:
Mensen, doe eens drukken op Enschede (of willekeurige andere kleine stad) en dan ‘Geweld’

AD zet zichzelf en de complete racistische poldermedia volledig voor schut. BUSTED!
Naast dat het poldermodel hier niet zo veel mee te maken heeft (zeg maar gerust niets), zit Enschede met de meeste dingen onder het landelijk gemiddelde, behalve met drank-gerelateerde misdrijven, daar lopen ze iéts voor op het landelijk gemiddelde. Dus, je punt?

En ik heb het over Gouda in het algemeen. Als je op wijksniveau keek, denk ik dat Oosterwei er juist héél negatief uitspringt, en andere wijken daar enigszins voor compenseren.

12-06-2011, 14:16

Citaat door G2687:
Naast dat het poldermodel hier niet zo veel mee te maken heeft (zeg maar gerust niets), zit Enschede met de meeste dingen onder het landelijk gemiddelde, behalve met drank-gerelateerde misdrijven, daar lopen ze iéts voor op het landelijk gemiddelde. Dus, je punt?

En ik heb het over Gouda in het algemeen. Als je op wijksniveau keek, denk ik dat Oosterwei er juist héél negatief uitspringt, en andere wijken daar enigszins voor compenseren.

Wat ben je toch een domme polderproleet, tegen het aandoenlijke aan.
Ik zei iets over poldermodel noch PVV, ik zei polderMEDIA. Snap je wat media is? Media is ongelijk aan model, capice?

En als ik zo kijk heeft Oosterwei wel bovengemiddelde cijfers, maar ik kan nergens een toppositie ontdekken, jij wel?

En je zit wéér goed te praten. Het maakt niets uit of Enschede op andere zaken compenseert. Als er geweld is dan is er geweld en huftergedrag, vol in de spotlights, hypes, voorpagina's met zorgwekkende, onderstreepte chocoladeletters.

Of maken we een uitzondering voor Enschede G6287? Waarom dan?

En toch komt Oosterwei van alle wijken des lands om de tijd volledig in de spotlights te staan, desnoods via leugens (buschauffeur, bijvoorbeeld) of opgeblazen kwajongensstreken (chocolademelk op een glijbaan).

Hmm, hmm ik vraag me toch af waarom Oosterwei toch zoveel aandacht krijgt. Het ligt op het puntje van m'n tong maar ik kom er maar niet op...