Bekijk volle/desktop versie : Liedje van Teo Maassen! Moet je 1 keer gelezen hebben.



16-10-2004, 23:12
Ik heb vandaag echt een lekkere dag gehad, ik weet niet maar sinds de Ramadan begonnen is en ik elke avond naar de moskee ga om tebidden (Tarawieh) Na het avond gebed voel ik me echt veel beter en lekkerder in mijn vel.

En ik vond toen deze tekst op internet. Van Teo Maassen. Heet Doodsbedreiging. Het liedje kun je downloaden via Kazaa of via andere mogelijkheden.

Een aanrader, ook voor de Cristenen.


Dit is een doodsbedreiging
Bepaald geen loze praat
Ik ga d'r een paar slopen
Ik heb een handgranaat
Word ik gearresteerd
Nou zet ik dan aan tot haat?
Kom op dan, arresteer me dan
Of wordt het heterdaad?

De eerste is Jan Peter
Vuile Christen-Democraat
Dat is dan onze leider
Praat als een automaat
Geen idee of wat er leeft
Bij de mensen in de straat
Dat noemt-ie dan regeren
Ik noem het landverraad

De tweede is Hirshi-Ali
De zwarte moslim-teef
Een veel te grote bakkes
Ja nou is ze niet meer safe
Die bevuilt d'r eigen nest
Gezeik over bestrijden
Die bek over de trekhaak
En dan een stukkie rijden

Dit is een doodsbedreiging
Bepaald geen loze praat
Ik ga d'r een paar slopen
Ik heb een handgranaat
Word ik gearresteerd
Nou zet ik dan aan tot haat?
Kom op dan arresteer me dan
Dat is toch hoe 't gaat?

De derde is Jack Spijkerman
Gewoon maar voor de fun
Eerst moet-ie op z'n knietjes
En dan zuigen aan die gun
En dan Albert Verlinden
Die nicht van RTL
En waarom ik hem koud maak
Nou dat weet-ie zelluf wel
De vijfde dat is nog geheim
Dat zeg ik lekker niet
Maar van voren heet-ie Paul
En van achteren Van Vliet
De zesde is Dick Advocaat
De Kleine Generaal
Maar voor dat ik 'm afmaak
Scheer ik eerst dat koppie kaal

Allemaal de volle laag
Het hele arsenaal
Barend en Van Dorp
Jan Mulder en Van Gaal
Iedereen komt aan de beurt
Want ik heb kogels zat
Als ik de koningin was
Koos ik het hazepad

Tjonge, jonge, moeje hem horen
Dit is toch nie meer normaal?
Koninging bedreige
En zo'n arrum vrouwke achter een trekhaak
Da heeft toch hemaal niks meer me voebal te make?

Niemand is er veilig
Voor m'n dadendrang
En het kan me ook niet schelen
Ook al krijg ik levenslang
Ik hoop dat ik nu helder ben
'k Maak iedereen kapot
Eerst de mensen, dan de dieren
Dan de planten en dan god
Ik dreig iedereen in Nederland
Met een wisse dood
Elke moslim, elke christen
Elke hindoe, elke jood

Dit is een doodsbedreiging
Bepaald geen loze praat
Ik ga d'r een paar slopen
Ik heb een handgranaat

Handgranaat, hij wel
Hoe moet hij d'r aan komen?
A'maal bluf, a'maal bluf

Het zijn alleen maar woorden
En schelden doet geen pijn
Doe is niet zo opgefokt
Zou veel relaxter zijn
Het uiten van je mening
Is het allerhoogste goed
Dat is juist iets wat haat ontlaadt
En niet wat woede voedt
Laat iedereen nou zeggen
Wat-ie voelt en wat-ie denkt
Ook al wil dat dan soms zeggen
Dat je wordt gekrenkt
En spreek me nou niet tegen, xxx
Want dat pik ik niet
Dan is loop van m'n revolver
Het laatste wat je ziet

[drie schoten]

Zo, da lucht op


Groetjes van Hamas_C!!

17-10-2004, 00:26


Wat een vreselijk nummer, zeg!

17-10-2004, 00:31
Dit is dus één groot pleidooi vóór de vrijheid van meningsuiting.

Theo Maassen is (net als iemand als Theo van Gogh) van mening dat alles gezegd mag worden.

In dit nummer wordt een aantal zaken behoorlijk gechargeerd gebracht. En ook het echt te begrijpen moet je wel een béétje gevoel voor humor hebben.

Voor hetzelfde geld schrijft Maassen zo'n stuk over intollerante moslims. Maar ik ben benieuwd of jullie hem dan nog zo goed vinden.

17-10-2004, 00:37
Ik vind hem niet goed

17-10-2004, 01:05



Citaat door Peej:
Dit is dus één groot pleidooi vóór de vrijheid van meningsuiting.

Theo Maassen is (net als iemand als Theo van Gogh) van mening dat alles gezegd mag worden.

In dit nummer wordt een aantal zaken behoorlijk gechargeerd gebracht. En ook het echt te begrijpen moet je wel een béétje gevoel voor humor hebben.

Voor hetzelfde geld schrijft Maassen zo'n stuk over intollerante moslims. Maar ik ben benieuwd of jullie hem dan nog zo goed vinden.
Wanneer het stuk zou gaan over intollerante Moslims is mijn inschatting dat er geen ophef zou komen vanuit het nederlandse kamp en zeker niet van justitie.
Theo Maassen geeft hiermee een boodschap af om het gemak dat er in nederland de laatste tijd omgaat met de vrijheden waar 100en jaren voor gestreden is aan de kaart te stellen.

PS, een cabaretier mag van mij over alles en iedereen schrijven of zingen , hij/zij is nooit uit op sensatie die daarop volgt .

17-10-2004, 01:48

Citaat door viergho:
Het verschil met die rap die een tijdje geleden in het nieuws was is dat iedereen weet dat het liedje van Maassen niet is geschreven uit haat maar uit het idee om dingen op een humorvolle manier aan de kaak te stellen. Hij maakt zowel de rappers als de mensen die misschien wat overdreven reageerden op die rap enigszins belachelijk.
Misschien hebben de rappers het liedje ook geschreven op humorvolle manier, maar dat is er bij jou nog niet helemaal ingedrongen.
Misschien moet je nader nadenken over je standpunt.

17-10-2004, 10:53

Citaat door KohiNoor:
nou nou die tekst van DCH getuigd van een IQ van 56, wat een kuttekst. Die van THeo Maasen heeft tenminste een boodschap.
Ik kan je vertellen dat elke rapper ook een boodschap heeft . Maar dat wordt voor het gemak vaak over het hoofd gezien wanneer de text niet past in sommige gedachtengangen van pro-AHA aanhangers.

De text van DCH kun je juridisch opvatten als een dreigement . Maar hoe vaak dreigt een rapper met texten die niet serieus genomen worden ? De texten van Emenem laten er ook geen twijfel over dat hij nooit een vriend van een homo zou kunnen worden ( zachtjes uitgedrukt ).Texten van Dr.Dre , Obie Trice e.a. worden ook toegelaten door justitie in de VS , terwijl ze daar tegenwoordig alles aanhouden wat maar verdacht is .

17-10-2004, 11:02

Citaat door Hamas_C:
Ik heb vandaag echt een lekkere dag gehad, ik weet niet maar sinds de Ramadan begonnen is en ik elke avond naar de moskee ga om tebidden (Tarawieh) Na het avond gebed voel ik me echt veel beter en lekkerder in mijn vel.

En ik vond toen deze tekst op internet. Van Teo Maassen. Heet Doodsbedreiging. Het liedje kun je downloaden via Kazaa of via andere mogelijkheden.

Een aanrader, ook voor de Cristenen.





Groetjes van Hamas_C!!
wat een tegenstrijdig stuk. eerst begin je tevertellen hoe leuk je al wel niet de ramadan en taraweeh vindt. dan raad je ons aan om een lied te downloaden en vermeld er dan nog bij dat het een aanrader is ook voor de christenene.


itaqilah Haza wa Dzjal itaqilah. ik ga hie rmaar een sneltoets voor maken zo vaak moet ik die zin gebruiken op deze forums

17-10-2004, 14:15

Citaat door batata112:
wat een tegenstrijdig stuk. eerst begin je tevertellen hoe leuk je al wel niet de ramadan en taraweeh vindt. dan raad je ons aan om een lied te downloaden en vermeld er dan nog bij dat het een aanrader is ook voor de christenene.


itaqilah Haza wa Dzjal itaqilah. ik ga hie rmaar een sneltoets voor maken zo vaak moet ik die zin gebruiken op deze forums
Dat bewijst maar weer hoe onwetend jij bent.

En goede joodse buurman is beter dan een verre moslim vriend. Vergeet dat niet.
En ja, ik wil mensen net als jij meedelen dat de Islam voor mij en hele positiefe inbreng geeft in mijn leventje.

Ja, christenen zijn toevallig ook mensen die welkom zijn op marokko.nl

Wist jij dat niet dan?

Groetjes van Hamas_C!!

17-10-2004, 20:04

Citaat door Hamas_C:
Dat bewijst maar weer hoe onwetend jij bent.

En goede joodse buurman is beter dan een verre moslim vriend. Vergeet dat niet.
En ja, ik wil mensen net als jij meedelen dat de Islam voor mij en hele positiefe inbreng geeft in mijn leventje.

Ja, christenen zijn toevallig ook mensen die welkom zijn op marokko.nl

Wist jij dat niet dan?

Groetjes van Hamas_C!!
???????? wat een vage post. ten eerste had het helemaal niks met christenen of joden te maken. ik had het over het punt dat jij mensen aanraadt liedjes te downloaden en te beluisteren. eerst het hebben over taraweeh en dan over liedjes

17-10-2004, 21:30

Citaat door batata112:
wat een tegenstrijdig stuk. eerst begin je tevertellen hoe leuk je al wel niet de ramadan en taraweeh vindt. dan raad je ons aan om een lied te downloaden en vermeld er dan nog bij dat het een aanrader is ook voor de christenene.


itaqilah Haza wa Dzjal itaqilah. ik ga hie rmaar een sneltoets voor maken zo vaak moet ik die zin gebruiken op deze forums
Volledig mee eens, ik heb er niks aan toe tevoegen.

17-10-2004, 21:51
wie wil wat moois zien!!!???!!!!

kijk hier eens en geef je mening

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=390318

17-10-2004, 21:57


DHC is goed!
ADO Den Haag is goed! (De aanhang dan)!
Alles wat met Den Haag temaken heeft is goed!
Alleen het kabinet spoort niet.
xxxxxxg Democratie!!

Groetjes van Hamas_C!!

18-10-2004, 08:16

Citaat door KohiNoor:
nou nou die tekst van DCH getuigd van een IQ van 56, wat een kuttekst. Die van THeo Maasen heeft tenminste een boodschap.
Ik snap Kohtje niet. Als Theo Maassen enge dingen belooft uit te halen met Ayaan HI is het humor, en bj DHC is het ineens een slijmerige onwelriekende liefdesgeuftekst (copyright by Mohammed Bouzakour).

Ik vind het trouwens allebei niks. Als we allemaal op dit forum á la Maassen gaan praten hier, (omdat er zoiets is als vrijheid van meningsuiting), dan wordt de sfeer echt niet meer de mijne. .

Dus die xxx van een Maassen kan maar beter opxxxxxxxxx met zijn xxxteksten en van mij mag hij heel erg xxxxxxx door xxxx in een xxxxx xxxxxx worden!

18-10-2004, 11:56
Het spijt me voor Kohtje, maar mensen met de dood bedreigen en "humor" gaan bij mij niet samen.

Als ik theo maassen goed begrijp, mag ik dus alles zeggen wat ik wil.

Dus als ik wil zeggen dat het me spijt dat de grootouders van een joodse vriendin van niet vergast, zijn, mag ik dat zeggen.

Dat is dus vrijheid van Meningsuiting, volgens theo.

Dus als ik in een stadion leuke liedjes wil zingen over de aan kanker overleden vrouw van van gaal, dan mag dat.
Dus als ik op 4 mei de minuut stilte wil doorbreken met teksten als 'kankerhomo's! ' of 'joden moeten we doden' dan is dat geen probleem.
Of als ik zeg dat ze in Nederland maar marrokanen moeten onthoofden (want dat vinden ze lekker), mag dat.

Waarom zaten Rosemoller, Hiddink en Melkert eigenlijk te zeuren dat ze een kogelbrief gehad hadden? Dat is toch vrijheid van meningsuiting? En wat is er nou zo erg aan het adres van Balkenende vragen met een mes op zak? Die vent deed toch niks? Nou dan!

Het moge duidelijk zijn, het liedje van Theo Maassen schiet zijn doel voorbij, vind ik.