Bekijk volle/desktop versie : Studie Universitaire opleidingen: welke leuke keuze?



Pagina's : [1] 2

09-06-2011, 12:10
Hoihoiii,

Ik heb zeer recentelijk mijn HBO Propedeuse behaald, en zou graag een opleiding willen volgen aan een Uni. Woon zelf in Gilze, bij TIlburg. Ik kom er alleen niet uit welke opleiding ik wil volgen.

Het moet een bachelor zijn. Van ongeveer 3 jaar, dat vind ik wel genoeg nu. Ben 23.

Mijn HBO-P was Maatschappelijk Werk en Dienstverlening; filosofie en psychologie vind ik geen leuke vakken!

Ik ben goed in coordineren, cultuur en religie. Ook de luchtvaart interreseert mij; Arabisch is leuk, maar zit helemaal in Nijmegen.

En hoe zit het met DUO: Mijn studiefinanciering etc: als je van HBO naar UNI-B gaat; moet je dan een boete betalen? Of wordt alles kwijtgescholden nadat je je Bachelor hebt behaalt?


09-06-2011, 16:24



Citaat door Sirus_the_virus:
Hoihoiii,

Ik heb zeer recentelijk mijn HBO Propedeuse behaald, en zou graag een opleiding willen volgen aan een Uni. Woon zelf in Gilze, bij TIlburg. Ik kom er alleen niet uit welke opleiding ik wil volgen.

Het moet een bachelor zijn. Van ongeveer 3 jaar, dat vind ik wel genoeg nu. Ben 23.

Mijn HBO-P was Maatschappelijk Werk en Dienstverlening; filosofie en psychologie vind ik geen leuke vakken!

Ik ben goed in coordineren, cultuur en religie. Ook de luchtvaart interreseert mij; Arabisch is leuk, maar zit helemaal in Nijmegen.

En hoe zit het met DUO: Mijn studiefinanciering etc: als je van HBO naar UNI-B gaat; moet je dan een boete betalen? Of wordt alles kwijtgescholden nadat je je Bachelor hebt behaalt?




Mabrouk a gouya, op na de universiteit .

Vond je MWD een moeilijke of makkelijke opleiding ( heb je je P in 1 jaar of 2 jaar gehaald )?

10-06-2011, 00:10
Ahlan,

Het was eerder saai, daardoor ga je er niet voor de volle 100% voor leren etc.

Had hem in 1 jaar, nou EIGNELIJK na 2 jaar (om 0,1 ). Grr, had voor 1 vak een 5.4 gehaald....

11-06-2011, 19:44
Salam 3likoem,

Lijkt Sociologie wat? Het is een leuke studie betreft de bestudering van de samenleving.

Goodluck!

11-06-2011, 23:24



Citaat door Miss-Mallerd:
Salam 3likoem,

Lijkt Sociologie wat? Het is een leuke studie betreft de bestudering van de samenleving.

Goodluck!
Salaam

Een aantal vragen voor je
Studeer je zelf sociologie?
Wat kan je er later mee doen?
En kan je zelfstandig werken?

12-06-2011, 00:31
theologie? taal en communicatie aan de uva. of een taal en cultuur studie, zoals engelse taal en cultuur?

12-06-2011, 20:38

Citaat door Romaisa93:
Salaam

Een aantal vragen voor je
Studeer je zelf sociologie?
Wat kan je er later mee doen?
En kan je zelfstandig werken?
Ja studeer zelf sociologie..je kan in principe er veel mee doen, het is een brede studie je kan namelijk: cultuursocioloog, politieksocioloog,godsdienstsocioloog worden etc, maar je moet vooral veel onderzoek doen(en dat is dus soort van ''zelfstandig werk'' maar je kan ook manager worden enzo..ligt eraan welke master je uiteindelijk gaat kiezen

Als je nog meer vragen hebt, dan hoor ik 't wel
Succes!

12-06-2011, 20:50
Bestuurskunde

12-06-2011, 22:25

Citaat door Miss-Mallerd:
Ja studeer zelf sociologie..je kan in principe er veel mee doen, het is een brede studie je kan namelijk: cultuursocioloog, politieksocioloog,godsdienstsocioloog worden etc, maar je moet vooral veel onderzoek doen(en dat is dus soort van ''zelfstandig werk'' maar je kan ook manager worden enzo..ligt eraan welke master je uiteindelijk gaat kiezen

Als je nog meer vragen hebt, dan hoor ik 't wel
Succes!
Shokran!

Dus eigenlijk kan je er niet echt een eigen praktijk mee oprichten, waarbij mensen naar je toe komen?

Veel succes met je studie!

12-06-2011, 23:22

Citaat door Romaisa93:
Shokran!

Dus eigenlijk kan je er niet echt een eigen praktijk mee oprichten, waarbij mensen naar je toe komen?

Veel succes met je studie!
Nee dat denk ik niet want mensen hebben ''geen'' problemen ofzo..je bekijkt de samenleving..vb: van hoe het komt dat bepaalde wijken zijn gesegregeerd, je kan vooral bij de overheid terecht maar ook gwn in het bedrijfsleven adviezen geven etc

X

12-06-2011, 23:30
Islamstudie aan IUR?
Up!

13-06-2011, 14:43
Hmm,

Ja die Islamstudies zou eignelijk ultiem zijn; meer kennis opdoen etc, maar zitten die opleidingen wel op de weg van de Sunnah. Haha? Beetje raar gevoel eigenlijk...

13-06-2011, 16:02



Citaat door Sirus_the_virus:
Hmm,

Ja die Islamstudies zou eignelijk ultiem zijn; meer kennis opdoen etc, maar zitten die opleidingen wel op de weg van de Sunnah. Haha? Beetje raar gevoel eigenlijk...
Ja zeker!

13-06-2011, 21:53

Citaat door riff_girl:
Bestuurskunde
Dat wil ik gaan studeren..
Volg jij deze opleiding? Zo ja, hoe bevalt dat?

13-06-2011, 22:18

Citaat door Miss-Mallerd:
Nee dat denk ik niet want mensen hebben ''geen'' problemen ofzo..je bekijkt de samenleving..vb: van hoe het komt dat bepaalde wijken zijn gesegregeerd, je kan vooral bij de overheid terecht maar ook gwn in het bedrijfsleven adviezen geven etc

X
Oke, shokran habiba!!

Veel succes met je studie

Pagina's : [1] 2