Bekijk volle/desktop versie : Getrouwde vrouw, en toch zonder toestemming van haar man regelmatig haar famil bezoek



Pagina's : [1] 2 3

07-06-2011, 13:32
Een marokkaanse vrouw die getrouwd is, en haar man negeert.
Ze is liever niet thuis maar bij haar familie. Wat vinden jullie daarvan? Moet dat kunnen en is het tegenwoordig de vrouw die alles mag bepalen wat en wanneer iets moet gebeuren? Of is dat te ver gaan in je huwelijk (met alle gevolgen van dien!)

07-06-2011, 13:35


als je liever bij je familie zit moet je niet trouwen ik dat je wel even kan doorgeven dat je naar familie gaat is niks mis mee als het maar niet elke dag is en over dat bepalen moet je samen doen als je gaat negeren krijg je alleen maar ruzie zo wil je denk ik ook niet leven zo denk ik erover

07-06-2011, 13:36
Ja tuurlijk moet je de man wel gehoorzamen als hij dat niet wilt, ik zou andersom ook niet accepteren als me man elke x van huis was.

07-06-2011, 13:38
Mag ze van hem wel haar ouders bezoeken?

07-06-2011, 13:49



Citaat door Roosje2010:

Een marokkaanse vrouw die getrouwd is, en haar man negeert.
Ze is liever niet thuis maar bij haar familie. Wat vinden jullie daarvan? Moet dat kunnen en is het tegenwoordig de vrouw die alles mag bepalen wat en wanneer iets moet gebeuren? Of is dat te ver gaan in je huwelijk (met alle gevolgen van dien!)


Je man negeren, is nooit goed. Zij dient de familiebanden te onderhouden, maar ook de band met haar man. Waarom is ze liever niet thuis? De reden is ook belangrijk. Als er problemen zijn, moet daar over gesproken worden en oplossingen voor bedacht worden. En dat de vrouw tegenwoordig alles mag bepalen (in een aantal gevallen): dat moet niet kunnen en vind ik niet alleen te ver gaan in een huwelijk, dat kan ik geen huwelijk meer noemen. Een huwelijk is iets wat je samen hebt. Iets waarin je samen bespreekt en beslist, denk ik.


07-06-2011, 13:51
Te jong getrouwd

07-06-2011, 15:45
Maashaa Allah allemaal wijze antwoorden van jullie!! wat ben ik trots op jullie!!!!

Alleen ERG jammer dat ik bij deze getrouwde vrouw (Jong en recentlk getrouwd idd) toch het tegenovergestelde zie ... ik ga niet zeggen dat alleen zij fouten dingen doet.. maar ook haar man is niet altijd even eerlijk volgens mij. Alleen wel jammer dat ze zo met elkaar omgaan. En dat zij vooral om de haverklap haar tas pakt om naar haar familie te gaan.
En nee... ze mocht zeker wel vaak op bezoek bij haar familie. Maar vindt dat ze het ook heel erg overdrijft.. blijkbaar is/was ze nog niet klaar voor het huwelijk. Want in mijn ogen is dat ook haram om maar steeds tegen de zin in van je partner dingen te doen en daar elke dag ruzie over te krijgen.

Volgens mij lokt zij dat ook te vaak uit. Dat ze teveel wilt.. en waardoor er ruzies over ontstaan.

Waarom kunnen sommige dan niet eerst volwassen worden voordat ze het huwelijksbootje instappen. Want in een huwelijk dien je elkaar te respecteren en samen beslissingen te nemen. Eerlijkheid.. respect..geduldig naar elkaar toe. dat lijkt me onmisbaar in een goed en evenwichtig huwelijk. Of zie ik dat verkeerd?

07-06-2011, 15:54
ik begrijp het niet

een vrouw mag toch haar familie bezoeken
soort zoekt soort regel ontbreekt hier denk ik

07-06-2011, 15:58
Ik vind het wel kunnen om vaak naar je famillie te gaan daar hoef je ook geen toestemming voor te vragen.. maar in een normaal huwlijk moet je dat wel tegen elkaar zeggen natuurlijk. Dus niet zomaar weggaan zonder te zeggen waar naar toe, en niet overdrijven zoals iedere weekend logeren bij je ouders ofzo.. geld voor beide kanten..

07-06-2011, 15:59

Citaat door Roosje2010:
Maashaa Allah allemaal wijze antwoorden van jullie!! wat ben ik trots op jullie!!!!

Alleen ERG jammer dat ik bij deze getrouwde vrouw (Jong en recentlk getrouwd idd) toch het tegenovergestelde zie ... ik ga niet zeggen dat alleen zij fouten dingen doet.. maar ook haar man is niet altijd even eerlijk volgens mij. Alleen wel jammer dat ze zo met elkaar omgaan. En dat zij vooral om de haverklap haar tas pakt om naar haar familie te gaan.
En nee... ze mocht zeker wel vaak op bezoek bij haar familie. Maar vindt dat ze het ook heel erg overdrijft.. blijkbaar is/was ze nog niet klaar voor het huwelijk. Want in mijn ogen is dat ook haram om maar steeds tegen de zin in van je partner dingen te doen en daar elke dag ruzie over te krijgen.

Volgens mij lokt zij dat ook te vaak uit. Dat ze teveel wilt.. en waardoor er ruzies over ontstaan.

Waarom kunnen sommige dan niet eerst volwassen worden voordat ze het huwelijksbootje instappen. Want in een huwelijk dien je elkaar te respecteren en samen beslissingen te nemen. Eerlijkheid.. respect..geduldig naar elkaar toe. dat lijkt me onmisbaar in een goed en evenwichtig huwelijk. Of zie ik dat verkeerd?


Indd zoals ik zei, te jong getrouwd, geen geduld. Vriendinnen trouwen allemaal op hun 19e, dan kun je niet lang achterblijven. Dus dan maar €15.000 losrukken bij een loser die dat durft uit te geven voor een bruiloft, en je bent in de ogen van iedereen masha'allah

07-06-2011, 16:07
Als je getrouwd bent en in de huis van je man woont, hoor je hem te gehoorzamen zo niet mag hij scheiden. Wil je bij je familie blijven moet je zoiezo niet trouwen aangezien dat ten koste gaat van een getrouwd stel (gezin).

07-06-2011, 16:09
zij hoort hem te gehoorzamen maar ja andere kant ze gaat naar familie het is niet zo dat je andere gekke dingen doet dus tjah ......

07-06-2011, 16:10



Citaat door MoDiesel:
Als je getrouwd bent en in de huis van je man woont, hoor je hem te gehoorzamen zo niet mag hij scheiden. Wil je bij je familie blijven moet je zoiezo niet trouwen aangezien dat ten koste gaat van een getrouwd stel (gezin).

ja scheiden gaat natuurlijk makkelijk

ze kunnen toch over praten hun hebben ervoor gekozent te gaan trouwen dus moet je er ook aan werken

07-06-2011, 16:11
Dan doet hij blijkbaar iets fout.

07-06-2011, 16:13

Citaat door elmaffia_girl:
ja scheiden gaat natuurlijk makkelijk

ze kunnen toch over praten hun hebben ervoor gekozent te gaan trouwen dus moet je er ook aan werken

Nou als ze liever bij haar familie elke dag is en niet bij haar man (eventuele kinderen) dan mag een man scheiden. Zei is diegene die vlucht van de situatie door naar haar familie te gaan en er niet aan te werken.

Pagina's : [1] 2 3