Bekijk volle/desktop versie : advies ?



Pagina's : [1] 2

07-06-2011, 10:40
Sallem walikoem,

Ik zit al een lange tijd met iets wat ik niet met me vrienden/familie durf te delen. Ik ben in de afgelopen tijd veel veranderd. Het gebed verricht ik niet meer, mijn kennis is flink gedaald.

- luiheid ( heb nergens zin meer in, zo was ik vroeger niet )
- de koran luisteren doet me niks, terwijl ik vroeger alleen bij het zien van de koran emotioneel werd.
- heb het heel benauwd
- snelle hartkloppingen
- krijg soms de neiging om iemand te wurgen, mijn handen en voeten jeuken heel erg ( moeilijk te omschrijven )
- ik slaap heel slecht
- de band met mijn ouders en vrienden is verminderd
- zeer ongeduldig

Kan iemand mij hier aub mee helpen, ik weet geen raad meer.

07-06-2011, 11:17


Assalaamoe 'alaykoem

lieve zuster, kun je je herinneren wanneer dit begon? Wat was de aanleiding/oorzaak hiervoor?

07-06-2011, 11:43
het hoeft niet meteen iets te maken hebben met sihr, 'ayn, hasad etc. Het kan ook iets emotioneel zijn. Wij marokkanen zijn snel geneigd om ons problemen te linken met zwarte magie.

07-06-2011, 11:55

Citaat door um_7usaam:
het hoeft niet meteen iets te maken hebben met sihr, 'ayn, hasad etc. Het kan ook iets emotioneel zijn. Wij marokkanen zijn snel geneigd om ons problemen te linken met zwarte magie.



Hmm, maar roqya laten doen kan toch geen kwaad? Of moet er dan echt sprake zijn van si7r, 3ayn, 7asad etc?

07-06-2011, 11:57



Citaat door Escapiste:
Hmm, maar roqya laten doen kan toch geen kwaad? Of moet er dan echt sprake zijn van si7r, 3ayn, 7asad etc?


Nee, daar is niets mee. Ik wou enkel even dat duidelijk maken. De profeet salla Allaahu 'alayhi wasallam deed ook elke nacht roqya voor zichzelf, naast de adhkaar van de ochtend en avond.

07-06-2011, 12:05
Ik weet het niet...

Zoals bijvoorbeeld laatst had een goede vriendin van me de ayaat al koersie opgelezen. ik kreeg last van jeukende handen. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Het voelt alsof ik dan iemand wil wurgen. Ik wilde er niet naar luisteren!

Daarnaast krijg ik het heel benauwd, zweet continue. Of het nou warm of koud is, ik heb het altijd bloed heet.

07-06-2011, 12:07

Citaat door um_7usaam:
Nee, daar is niets mee. Ik wou enkel even dat duidelijk maken. De profeet salla Allaahu 'alayhi wasallam deed ook elke nacht roqya voor zichzelf, naast de adhkaar van de ochtend en avond.



Salla Allahu 3alayhi wa sallam. Je hebt ergens ook wel gelijk hoor, wij grijpen inderdaad veel te vaak en veel te snel naar si7r etc. Maar genezing door middel van de quraan lijkt mij altijd goed, vandaar mijn vraag.

07-06-2011, 12:16

Citaat door Novel1:
Hoe deed de profeet vzmh rokia voor zichzelf?



Voordat hij ´alayhi salaat wa sallaam naar bed ging, las hij de laatste drie hoofdstukken van de Qur-aan (ikhlaas, falaq en Annaas), en blies drie keer in zijn hand en veeg ermee zijn hele lichaam. Vervolgens herhaalde hij dit nog 2 keer (in totaal 3 keer).

wa Allaahu a'lam

07-06-2011, 12:19

Citaat door Mevrouw_Tamza:
Ik weet het niet...

Zoals bijvoorbeeld laatst had een goede vriendin van me de ayaat al koersie opgelezen. ik kreeg last van jeukende handen. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Het voelt alsof ik dan iemand wil wurgen. Ik wilde er niet naar luisteren!

Daarnaast krijg ik het heel benauwd, zweet continue. Of het nou warm of koud is, ik heb het altijd bloed heet.


Je kunt naar Roqya luisteren, al heb ik meer het idee - wa Allaahu a'lam- dat het meer gaat om een imaandip. Ik zou meer Qur-aan lezen en luisteren, lezingen beluisteren vooral hartverzachters, boeken lezen, lezingen bezoeken, kennis opdoen etc. Ik denk namelijk dat je hart geen rust meer heeft omdat je je geloof nu beetje hebt verwaarloosd. Denk aan de ayah: alaa bi dhikri Allaahi tatma-innu al quloeb.

07-06-2011, 12:24
het zijn wel tekenen...
kijk hier eens naar:http://www.youtube.com/watch?v=_xqBKkm6cXc&playnext=1&list=PL5F5528461269 8F81

07-06-2011, 13:00

Citaat door Mevrouw_Tamza:
Sallem walikoem,

Ik zit al een lange tijd met iets wat ik niet met me vrienden/familie durf te delen. Ik ben in de afgelopen tijd veel veranderd. Het gebed verricht ik niet meer, mijn kennis is flink gedaald.

- luiheid ( heb nergens zin meer in, zo was ik vroeger niet )
- de koran luisteren doet me niks, terwijl ik vroeger alleen bij het zien van de koran emotioneel werd.
- heb het heel benauwd
- snelle hartkloppingen
- krijg soms de neiging om iemand te wurgen, mijn handen en voeten jeuken heel erg ( moeilijk te omschrijven )
- ik slaap heel slecht
- de band met mijn ouders en vrienden is verminderd
- zeer ongeduldig

Kan iemand mij hier aub mee helpen, ik weet geen raad meer.
je moet zosnel mogelijk aan de roqia
wanner is dit begonnen?

07-06-2011, 16:54

Citaat door al-aasr:
je moet zosnel mogelijk aan de roqia
wanner is dit begonnen?



Al een paar maanden, maar de laatste weken wordt het erger.

07-06-2011, 17:00


Moge Allaah je genezen.

07-06-2011, 17:04
Salam wa Alaikom,

roqia is goed en er moet ook geen schaamte/taboe bij zijn want dit hoort bij de Islam.

07-06-2011, 17:19

Citaat door Chaimae_Oujdia:
Moge Allaah je genezen.



Inscha allah, amien

Pagina's : [1] 2