Bekijk volle/desktop versie : Pil voor mannen een stap dichterbij



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

06-06-2011, 17:02
UTRECHT – Er wordt al jaren onderzoek gedaan naar anticonceptiepillen voor mannen – met weinig succes, vanwege hormonale bijwerkingen. De nieuwste pil werkt als een ‘antivitamine’ en laat het libido met rust.

Het tijdelijk uitschakelen van de vruchtbaarheid is bij mannen iets lastiger dan bij vrouwen. In plaats van één eisprong per maand, moet bij mannen de productie van miljoenen spermacellen per dag worden voorkomen.
Bij hormonale anticonceptie lukt dit alleen met relatief hoge doseringen – en die kunnen weer gepaard gaan met bijwerkingen, zoals een verminderd libido.

Een groep Amerikaanse onderzoekers besloot daarom te zoeken naar een andere route om de zogeheten ‘spermatogenese’ tijdelijk te kunnen onderbreken.

Kunstmatig vitaminetekort

Uit eerder onderzoek was al bekend dat de productie van spermacellen kan stoppen bij mensen en dieren met een ernstig vitamine A-tekort. Nou is zo’n tekort in de westerse wereld niet alleen heel zeldzaam, het is ook onwenselijk, omdat vitamine A belangrijk is voor allerlei andere lichaamsfuncties, zoals nachtzicht.
Maar de vitamine blijkt in teelballen zijn werk te doen via een specifieke receptor – een soort antenne die een signaal geeft zodra er vitamine A aan vast plakt. En deze receptor lijkt geen belangrijke rol te spelen bij de andere functies van de vitamine.

Geen spermacellen

De nieuwe pil bevat daarom een stof die chemisch op de vitamine lijkt, maar niet dezelfde werking heeft. De vitaminereceptor wordt door deze stof bezet gehouden, en de productie van spermacellen valt stil.
De resultaten zijn gepubliceerd in het vakblad Endocrinology. Volgens de onderzoekers is een lage dosering al effectief om zwangerschap te voorkomen. Ze vonden op korte termijn geen bijwerkingen en gaan nu kijken of de mannenpil ook na meerdere jaren gebruik geen gezondheidsrisico’s meebrengt.



http://www.nu.nl/wetenschap/2532777/pil-mannen-stap-dichterbij.html

06-06-2011, 17:02


Triple Dutch?

06-06-2011, 17:04
En over 6 jaar hoor je dan dat men de lange termijn gevolgen niet kende en je voor je leven onvruchtbaar bent. Ik stel voor dat we het gewoon overlaten aan de vrouw.

06-06-2011, 17:06

Citaat door Globi:
En over 6 jaar hoor je dan dat men de lange termijn gevolgen niet kende en je voor je leven onvruchtbaar bent. Ik stel voor dat we het gewoon overlaten aan de vrouw.

mannen

06-06-2011, 17:07



Citaat door Globi:
En over 6 jaar hoor je dan dat men de lange termijn gevolgen niet kende en je voor je leven onvruchtbaar bent. Ik stel voor dat we het gewoon overlaten aan de vrouw.
Zij hebben hetzelfde moeten ondergaan. Gewoon wat invriezen vooraf, voor de zekerheid.

06-06-2011, 17:08

Citaat door Roodhaar:
mannen


Ik ben 1 man. Misschien kom ik soms over als een groep maar dat is niet zo. Jarenlang hebben mannen mogen klieren met condooms.......en nog steeds. Wij doen al genoeg.

06-06-2011, 17:09

Citaat door Roodhaar:
mannen



06-06-2011, 17:10

Citaat door Hominid:
Zij hebben hetzelfde moeten ondergaan. Gewoon wat invriezen vooraf, voor de zekerheid.


Als zij er toch al zijn...... maar ik zie daar ook problemen.

06-06-2011, 17:12

Citaat door Globi:
Ik ben 1 man. Misschien kom ik soms over als een groep maar dat is niet zo. Jarenlang hebben mannen mogen klieren met condooms.......en nog steeds. Wij doen al genoeg.

ik zat er al op te wachten, Globi
Doe niet zo verongelijkt, want vrouwen doen ook genoeg wat dat betreft

06-06-2011, 17:18

Citaat door Globi:
En over 6 jaar hoor je dan dat men de lange termijn gevolgen niet kende en je voor je leven onvruchtbaar bent. Ik stel voor dat we het gewoon overlaten aan de vrouw.




Onthouding is beter zoals ze dat in Amerika zeggen!

06-06-2011, 17:23

Citaat door Globi:
Als zij er toch al zijn...... maar ik zie daar ook problemen.


Die zijn er ook wel, daarom is dit misschien een goed alternatief.

De vraag is alleen, zijn mannen genoeg te vertrouwen?

06-06-2011, 17:30

Citaat door Hominid:
Die zijn er ook wel, daarom is dit misschien een goed alternatief.

De vraag is alleen, zijn mannen genoeg te vertrouwen?

Globi iig niet

06-06-2011, 17:32



Citaat door Globi:
Ik ben 1 man. Misschien kom ik soms over als een groep maar dat is niet zo. Jarenlang hebben mannen mogen klieren met condooms.......en nog steeds. Wij doen al genoeg.



Zeg dat maar als je elke maand ongesteld moet worden en 9 maanden lang een kindje moet dragen om het vervolgens uit je lichaam te persen uit een gat waar nogmaal gesproken dat andere erin gaat en je borstvoeding moet geven en dan nog de meno pauze moet doorstaan. Ja het is echt erg om een man te zijn met jullie condoomgeklier..Poeh poeh!

06-06-2011, 17:33

Citaat door Kendie:
Zeg dat maar als je elke maand ongesteld moet worden en 9 maanden lang een kindje moet dragen om het vervolgens uit je lichaam te persen uit een gat waar nogmaal gesproken dat andere erin gaat en je borstvoeding moet geven en dan nog de meno pauze moet doorstaan. Ja het is echt erg om een man te zijn met jullie condoomgeklier..Poeh poeh!

idd, die stomme Globi

06-06-2011, 17:35

Citaat door Roodhaar:
idd, die stomme Globi



Waar haalt hij het lef vandaan he?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7