Bekijk volle/desktop versie : "Alle profeten binnen de ISLAM, En wie zijn dat allemaal ?"



Pagina's : [1] 2

06-06-2011, 16:47

Dag beste lezers,

De titel zegt genoeg. "Alle profeten binnen de ISLAM, En wie zijn dat allemaal ?"

Ik zou dat graag willen weten, ik heb veel gekeken en rond gesnuffeld op internet , maar ben er niet uit gekomen. Wie zou me meer kunnen vertellen. Het liefst in duidelijk taal ben niet zo van de dure termen. !


Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.



Liefs FetoeshdeNanny,


06-06-2011, 16:55



Ik ben dit tegengekomen ;

http://www.risallah.com/islam/index.php?i=basis


Maar ik wil alle profeten op een rij !

Zijn er toevallig boeken verkrijgbaar ?


06-06-2011, 16:55
-.



06-06-2011, 17:00
Profeten binnen de islam, genoemd in de Koran
Adam Idries Nuh Hud Salih Ibrahim Lut Ismail Ishaq Yaqub Yusuf Ayyub
آدم ادريس نوح هود صالح إبراهيم لوط اسمعيل اسحاق يعقوب يوسف أيوب
Adam Henoch Noach Eber Shelah Abraham Lot Ismaël Izaäk Jakob Jozef Job
Shu'aib Musa Harun Zulkifl Dawud Suleyman Iljas Al-Jasa Yunus Zakarya Yahya Isa Mohammed
شعيب موسى هارون ذو الكفل داود سليمان إلياس اليسع يونس زكريا يحيى عيسى






Zoiets meid ?

06-06-2011, 17:01



Citaat:
De Koran maakt 25 namen bekend: Adam, Idries, Nuh, Hud, Salih, Ibrahim, Loet, Ismaïl, Ishaq, Yaqub, Yusuf, Ayyub, Shu'aib, Musa, Harun, Dawud, Suleyman, Iljas, Al-Jasa, Yunus, Zulkifl, Zakarya, Yahya, Isa en Mohammed.
Bron: http://www.koranlezen.nl
Hier staan duidelijk de 25 profeten die in de Qoran ook genoemd worden.

06-06-2011, 17:06

Citaat door MarokkaanseTV:
Hier staan duidelijk de 25 profeten die in de Qoran ook genoemd worden.


Juist kwam ik ook net tegen. Maar volgens mijn wilde ze alle profeten ik zelf ken ook alleen maar de 25 profeten. Zijn er dan meer , weet jij dat toevallig ?

06-06-2011, 17:20
Smwb meid,


Citaat:
Waarom heeft God gezonden profeten?:
De Islam leert dat God profeten gezonden om de mensheid, in verschillende tijden en plaatsen, om Zijn boodschap te communiceren. Sinds het begin van de tijd, heeft God zond Zijn begeleiding door deze uitverkoren volk. Zij waren mensen die de mensen leerde om hen heen over het geloof in een almachtige God, en hoe te lopen op het pad van gerechtigheid. Sommige profeten bleek ook Gods Woord door middel van boeken van de openbaring.
Welke boodschap hebben de profeten gebracht?:
Moslims geloven dat alle profeten begeleiding en instructie gegeven aan hun mensen over hoe goed God te aanbidden en te leven. Omdat God Een is, is Zijn boodschap is een en dezelfde doorheen de tijd. In essentie zijn alle profeten onderwezen de boodschap van de islam - om de vrede in je leven te vinden door onderwerping aan de Ene Almachtige Schepper; om te geloven in God en Zijn leiding te volgen.
Wat zegt de koran over de profeten?:
"De Boodschapper gelooft in wat is geopenbaard aan hem van zijn Heer, als de mannen van het geloof Ieder van hen gelooft in God, Zijn engelen, Zijn boeken en Zijn boodschappers Ze zeggen:.. 'We maken geen onderscheid tussen een en een andere van Zijn Boodschappers. " En zij zeggen: "Wij horen en wij gehoorzamen Wij zoeken Uw vergeving, Onze Heer, en tot U is het einde van alle reizen.." (Al-Baqarah, 2:285)
Wat profeten zijn genoemd in de Koran?:
Er zijn 25 profeten bij naam genoemd in de Koran, hoewel moslims geloven dat er veel meer in verschillende tijden en plaatsen. Onder de profeten dat moslims eer zijn:
Adam
Idris (Henoch)
Nuh (Noach)
Hud
Saleh
Ibrahim (Abraham)
Isma'il (Ismaël)
Ishaq (Isaac)
Lut (Lot)
Ya'qub (Jacob)
Yousef (Jozef)
Shoaib
Ayyub (Job)
Musa (Mozes)
Harun (Aaron)
Zol-kifl (Ezechiël)
Dawoed (David)
Sulaiman (Salomon)
Ilias (Elias)
Al-Yasa (Elisa)
Yunus (Jona)
Zakariyya (Zacharias)
Yahya (Johannes)
'Isa (Jezus)
Mohammed
Hoe moslims ter ere van de profeten?:
Moslims lezen over, leren van en het respect van alle profeten. Veel moslims noemen hun kinderen na hen. Bovendien, wanneer vermelding van de naam van een van Gods profeten, een moslim voegt deze woorden van zegen en respect: "vzmh" ('alayhi salaam in het Arabisch).
Aanbevolen literatuur
Inleiding tot de islam
Gerelateerde artikelen
Islam en andere godsdiensten - Understanding Islam
Core islamitische overtuigingen - Understanding Islam
Geloof in de profeten van God - Understanding Islam
Wat de islam is All About - Understanding Islam
Saudi-Arabië - soennitische islam
Hier de link ;

http://translate.google.nl/translate?hl=nl&langpair=en|nl&u=http://islam.about.com/od/prophets/p/prophets.htm





Wslm.

06-06-2011, 21:16

Citaat door MvrSpacekip:
Juist kwam ik ook net tegen. Maar volgens mijn wilde ze alle profeten ik zelf ken ook alleen maar de 25 profeten. Zijn er dan meer , weet jij dat toevallig ?



Zoals in reactie van AlifLamMeem staat beschreven. Er zijn er 25 genoemd bij naam, maar er word beweerd dat er meerdere profeten zijn alleen zij niet (bij naam) genoemd zijn. Deze 25 zijn de belangrijkste lijkt mij.

06-06-2011, 23:03
Echt intressant dit UP ! Noti__

06-06-2011, 23:19
Het zijn er volgens mij meer dan 25 Allahoe a3lem.

06-06-2011, 23:19
Weer wat bijgeleerd.

06-06-2011, 23:21
Er zijn er toch driehonderd nog wat ?




UPPP

07-06-2011, 08:43



Citaat door ShoppAholiCc-:
Er zijn er toch driehonderd nog wat ?




UPPP


Dat is zeker mogelijk maar er zijn er maar 25 bij naam genoemd. Dus de andere ( die er mogen zijn ) zijn ons niet bekend. Allah is de alwetende, Wallahoe a3lam.

07-06-2011, 20:42
Wat betreft aantal profeten...dat zijn er heel veel geweest..Alleen Allah subhana wa-ta-ala weet hoeveel het zijn geweest. In de Qoraane worden er alleen 25 profeten genoemd. Van de overige profeten is er niks bekend, alleen allah heeft daar kennis over.

zo zegt allah in de Qoraane het volgende vers:

Wij zonden boodschappers, welke Wij reeds hebben genoemd en boodschappers welke Wij u niet hebben genoemd en Allah sprak openlijk tot Mozes. (Surah 4 :164)

Bij Allah, Wij zonden (boodschappers) tot de volkeren die voor u waren; maar Satan deed hun werken voor hen schoon schijnen. Daarom is hij nu (in deze wereld) hun vriend en (in het Hiernamaals) zullen zij een smartelijke straf ontvangen. (Surah 16 :63)

En Allah weet het beste

07-06-2011, 20:58
weet iemand dit? vond ik ergens?

Het aantal profeten bestaat niet slechts uit de 25 profeten die vermeld staan in de Koran. Volgens een verwijzing van een overlevering, zijn er 124 000 profeten verschenen.(1)

Zoals er verschillende boeken gezonden zijn naar een aantal, verschenen er ook profeten die de taak kregen om het geloof van een voorgaande profeet te handhaven of te zuiveren; zoals bijvoorbeeld de profeet Haroen bijvoorbeeld handelde naar het boek van de profeet Moesa, of zoals de profeten Yahya en Zekeriyya handelden naar het boek van Isa, vrede zij met hen allen.

Wij horen het volgende te weten: de eerste profeet was Adem, de laatste was Mohammed, vrede zij met hen. Tussen deze twee profeten, verschenen er zoveel profeten dat wij het aantal niet precies weten. Wij geloven in alle profeten die verkozen zijn door ALLAH. Al weten wij hun name n niet en hebben we geen idee wie zij waren en waar zij leefden, zij zijn de profeten die door ALLAH zijn gekozen en daardoor hebben wij hen allen lief omwille van ALLAH.


--------------------------------------------------------------------------------

[1] Ahmed b. Hanbel, el-Moesned 5/265-266; İbn Hibbân, es-Sahîh, 2/77.

Pagina's : [1] 2