Bekijk volle/desktop versie : Verhuist van Belgie naar NL? Kom eeens!



06-06-2011, 16:03

Salaam wa alejkoem!

Ben je verhuist van Belgie naar NL?(ivm huwelijk) Heb je u uit Belgie uitgeschreven? Hoe ging het papierwerk allemaal?


Alvast bedankt


06-06-2011, 16:41


niet veel zo te zien. Andersom gaan ze met bosjes weg, maar ja Nederland is ook niet zo makkelijk als Belgie. Onze papieren hier zijn bijna op en daar zijn ze heel zuinig mee

Grapje, nee geen ervaring en ik ken ook niemand.

06-06-2011, 17:06

Citaat door roumaisa:
niet veel zo te zien. Andersom gaan ze met bosjes weg, maar ja Nederland is ook niet zo makkelijk als Belgie. Onze papieren hier zijn bijna op en daar zijn ze heel zuinig mee

Grapje, nee geen ervaring en ik ken ook niemand.


Haha klopt wel Ik woon hier nu al even maar heb gewoon mijn belgische papieren behouden, zodat ik nog van de belgische rechten kan genieten..


Toch bedankt

06-06-2011, 17:18

Citaat door vlinder7:
Haha klopt wel Ik woon hier nu al even maar heb gewoon mijn belgische papieren behouden, zodat ik nog van de belgische rechten kan genieten..


Toch bedankt


sommige dingen zijn belgie beter, bv. kinderen krijgen en kinderbijslag etc. Andere dingen denk aan hoofddoek dragen waar en wanneer je wil is 100 x beter in NL.

06-06-2011, 17:21



Citaat door roumaisa:
sommige dingen zijn belgie beter, bv. kinderen krijgen en kinderbijslag etc. Andere dingen denk aan hoofddoek dragen waar en wanneer je wil is 100 x beter in NL.


Klopt, op financieel vlak is het daar beter, maar inderdaad op vlak van hoofddoek is het dan hier veel beter.. en heb je kans om een Carrière
te lopen mét hoofddoek.. Iwa elk land heeft z'n voor en nadelen

06-06-2011, 17:37
wil ik ook weten me nicht die gaat deze maand terug naar nl ik weet niet hoe ze dat heeft gedaan. ik wil ook terug!!!

06-06-2011, 17:42

Citaat door sara_mama:
wil ik ook weten me nicht die gaat deze maand terug naar nl ik weet niet hoe ze dat heeft gedaan. ik wil ook terug!!!



Ga eerst profiteren... Kom pas terug als je die Belgen hebt kaal geplukt...

06-06-2011, 17:45

Citaat door vlinder7:
Klopt, op financieel vlak is het daar beter, maar inderdaad op vlak van hoofddoek is het dan hier veel beter.. en heb je kans om een Carrière
te lopen mét hoofddoek.. Iwa elk land heeft z'n voor en nadelen


Meen je dit nu echt? Volgens mij is dat heus wel veel beter in NL. Ik ken nu toevallig een aantal hijaabia's die het gemaakt hebben, maar het betreft hier dan ook hoogopgeleide mashaAllah heel intelligente dames. Maar het merendeel doet de hoofddoek gewoon af aan de deur hoor...

06-06-2011, 18:32
Wat wil je weten?

Het is een kwestie van uitschrijven in Belgie en inschrijven in Nederland. En voor de rest zal de gemeente waar jij je gaat inschrijven in NL jouw genoeg informatie geven.

Succes

06-06-2011, 19:11

Citaat door Sfinks:
Meen je dit nu echt? Volgens mij is dat heus wel veel beter in NL. Ik ken nu toevallig een aantal hijaabia's die het gemaakt hebben, maar het betreft hier dan ook hoogopgeleide mashaAllah heel intelligente dames. Maar het merendeel doet de hoofddoek gewoon af aan de deur hoor...



Dat bedoelde ik ook.. hoofddoek situatie is beter in NL, financieel is het beter in Belgie

06-06-2011, 19:13

Citaat door verhaalmaakster:
Wat wil je weten?

Het is een kwestie van uitschrijven in Belgie en inschrijven in Nederland. En voor de rest zal de gemeente waar jij je gaat inschrijven in NL jouw genoeg informatie geven.

Succes


Ik heb me niet uitgeschreven in Belgie, ik heb dan ook de Belgische nationaliteit, dus ik dacht ik woon nu in NL, maar ik wil ook van de belgische rechten genieten,aangezien ik gewoon nog Belg ben. (bv. bevallen in Belgie etc.)

Maar ik weet alleen niet of dat toegestaan is,aangezien velen het toch doen..

06-06-2011, 19:14

Citaat door sara_mama:
wil ik ook weten me nicht die gaat deze maand terug naar nl ik weet niet hoe ze dat heeft gedaan. ik wil ook terug!!!


Waarom wil je terug?

06-06-2011, 19:16



Citaat door vlinder7:
Ik heb me niet uitgeschreven in Belgie, ik heb dan ook de Belgische nationaliteit, dus ik dacht ik woon nu in NL, maar ik wil ook van de belgische rechten genieten,aangezien ik gewoon nog Belg ben. (bv. bevallen in Belgie etc.)

Maar ik weet alleen niet of dat toegestaan is,aangezien velen het toch doen..

Ah je wil verhuizen maar wel gewoon van de Belgische voordelen genieten.
Ik weet niet hoe dat gaat meid.

Succes

06-06-2011, 19:32

Citaat door verhaalmaakster:
Ah je wil verhuizen maar wel gewoon van de Belgische voordelen genieten.
Ik weet niet hoe dat gaat meid.

Succes



Toch bedankt