Bekijk volle/desktop versie : salade topic



06-06-2011, 13:43
alle recepten van salades zijn welkom

06-06-2011, 17:26


Ik up wel met je mee

07-06-2011, 09:14
Salade taart



Nodig:
400g gekookte rijst
400g aardappels in blokjes,gekookt
100g wortels in blokjes,gekookt
100g fijne doperwtjes,gekookt
3 eieren,gekookt en in kleine stukjes
1/2 blikje tonijn op water
1 blikje mais
4 augurken in blokjes
1 rode paprika geroosterd en in stukjes
ongeveer 100g roomkaas>>naturel
2 volle eetl zure room
zout,peper

Garnering:
Mayonaise,zwarte olijven,komkommer in dunne schijfjes,babymais,1tomaat,augurken.

Meng alles door elkaar doe in een ronde bakvorm en druk het goed aan garneer met een beetje mayo en versier met de komkommer..

07-06-2011, 09:16
Gemixte feest salade (recept en foto zijn van Insaan_3adie)



zalmsalade: 4 aardappelen, blikje zalm, surimisticksx, 1000 icelandsaus, zout.

avocadosalade (of als je dat niet lust komkommer geraspt): 4 aardappelen, 1 grote rijpe avocado, yoghurtsladressing, 1 sjarlotje gesnippert, zout.

Rijst: rijst, tonijn uit blik, mayonaise, aromat tuinkruiden, eventueel doperwten en mais (ik heb t simpel gehouden)

1 blik mais

1 potje zoete rode bieten (gesneden)

garnering:

Salabladen (om het bord mee te bedekken), Augurken, kerstomaatjes (gevuld met gepureerde gekookte eieren, mayo, en tuinkruiden), grote garnalen, komkommerschijven, tomatenschil (voor roosje).

xSurimisticks van de Lidl zit Sake in (rijstewijnazijn) dus let wel op de ingredieten als je surimi haalt. Als er MIRIN of SAKE inzit is het niet toegestaan. AH heeft surimi zonder alhocol

p.s 1. wat ik weg heb gelaten is de comb. van gesneden wortjeltjes en sperzieboontjes op smaak gebracht door sladressing (had dit niet in huis)

p.s.2: Sommigen voegen ingredienten toe bij de rode bieten maar vind de rode bieten machtig genoeg en hou het zo natuurlijk mogelijk. Als je een goede pot gesneden zoete rode bieten haalt is dat meer dan genoeg!

Qua decoratie kan en mag je het decoreren hoe je het maar wilt. Ik doe het iedere keer anders (ligt aan mn bui ) en vind het leuk om te versieren maar laten we niet vergeten dat smaak voorop gaat!

07-06-2011, 09:17


Luxe vissalade (foto en recept zijn van Insaan_3adie)




Bereid de aardappelsalade zoals je dat gewend bent. Ik doe 2 kilo aardappelen(8 pers.) koken en in kleine blokjes of schijfjes snijden (zout niet vergeten), doe er mayonaise bij en snipper er een uitje bij, hak wat peterselie en/of qasboer fijn. Doe voor een extra smaakje als je dat lekker vind tonijn erbij en/of wat yoghurtdressing. Maak het zoals jij het lekker vindt!

Je maakt een dienblad op door wat sla aan de zijkanten te leggen, maak een vorm van een vis van de aardappelen en garneer het zoals jij dat wil hebben. Zoals je ziet heb ik voor de schubben garnaaltjes gebruikt (2 bakjes) staart en bek is van surimi en rondom de vis heen heb ik komkommerschijven, eieren en gebakken gamba's gebruikt (voor de smaak bak ik de gambas in een uitje en qasboer geraspt en wat zout in een beetje zonnebloemolie in een koekepan)

07-06-2011, 22:45
Uppp, nog meer