Bekijk volle/desktop versie : De pil voor de man



06-06-2011, 13:26
komt een anticonceptiepil voor mannen op de markt die ervoor zorgt dat ook zij ongewenste zwangerschap kunnen voorkomen.

Onderzoekers van de Columbia University in New York gaan het medicijn binnen enkele jaren introduceren. Volgens hen heeft de pil geen negatieve bijwerkingen en op lange termijn ook geen effect op de vruchtbaarheid. De pil stopt de spermaproductie doordat hij voorkomt dat het mannelijke lichaam vitamine A gebruikt, wat essentieel is voor de aanmaak van sperma. Als de man stopt met de pil kan hij meteen weer sperma produceren.

Tests op muizen wijzen uit dat de pil efficiënt is en dat er geen bijwerkingen zijn, de muizen paren lustig verder. Bovendien bevat deze pil geen testoteron, wat er bij andere anticonceptiemiddelen voor zorgt dat het risico op hartaanvallen en beroerten groter wordt, aldus professor Debra Wolgemuth

Het is nog niet concreet hoe vaak het medicijn moet worden ingenomen, maar waarschijnlijk wordt dit net als bij vrouwen één keer per dag. De wetenschappers hopen het medicijn binnen enkele jaren ook bij mensen te kunnen testen.

Jarenlange zoektocht

Met beperkt succes wordt er al jarenlang gezocht naar een variant van de pil voor mannen. Recentelijk werden vooral injecties geintroduceerd, maar de meeste daarvan bevatten steroïden die schadelijke bijwerkingen hebben. Experts geloven dat een mannelijke equivalent van de pil stelletjes meer keuze geven en de verantwoordelijkheid van voorbehoedsmiddelen eerder bij de man dan bij de vrouw legt.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9964417/__De_pil_voor_mannen__.html?p=2,2

06-06-2011, 13:27


gelukkig maar ik was altijd al bang dat ik zwanger zou raken.

06-06-2011, 13:30

Citaat door Bokitoo_:
gelukkig maar ik was altijd al bang dat ik zwanger zou raken.






Jij wilde toch zo graag een kindje, Boki..?

06-06-2011, 13:54
Massamoord op miljarden spermacelletjes. Sielug!

06-06-2011, 14:28


http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3887580