Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Dames met Acne



Pagina's : [1] 2 3 4 5

06-06-2011, 13:16

Salaam oua3likoum dames,

Ik ben pas geleden langs een dermatoloog geweest ( bij verwijzing van een huisarts) voor mijn acne op mijn rug/gezicht. Ik heb een antibiotica kuur gekregen van 6 weken. Minocyline heet het.
Allemaal heel leuk en aardig, maar toen ik de bijwerkingen zag schrok ik even zeg!

Wie van jullie heeft er ervaring mee?
zagen jullie uiteindelijk wel verschil?


06-06-2011, 13:21


Ik wilde ook naar de dermatoloog gaan voor me acne. Maar moet nog een afspraak maken, dus heb geen idee.

06-06-2011, 13:22
Hamdoullilah heb ik er geen last van. Moge Allah je genezen.


Wat zijn de bijwerkingen dan dat je er zo erg van schrok?

06-06-2011, 13:28

Citaat door Oudlid.:
Ik wilde ook naar de dermatoloog gaan voor me acne. Maar moet nog een afspraak maken, dus heb geen idee.

Ik heb het nooit heel erg gehad, alleen de laatste tijd heb ik last van veel ontstekingen. Heb nu veel littekens op mijn wangen helaas vandaar dat ik even langs de huisarts ging.

Ik zou zeggen ga ook even langs meid!


Citaat door Fabolousbitch-:
Hamdoullilah heb ik er geen last van. Moge Allah je genezen.


Wat zijn de bijwerkingen dan dat je er zo erg van schrok?


Alhamdoulilah meid.
Shokrane, BarakAllaahoe feek.

nou een hele waslijst!
Gele tanden
duizeligheid/misselijkheid
allergische reacties
bloeduitstortingen
gewrichtspijn
leverbeschadiging etc etc.

ik twijfelde even of ik het wel moest slikken

06-06-2011, 13:30


Mijn broertje heeft Inderm. Gewoon als een soort tonic gebruiken.
Bij hem heeft het echt geholpen! Hij heeft het gewoon van de huisarts.

06-06-2011, 13:35

Citaat door Fidelity:
Mijn broertje heeft Inderm. Gewoon als een soort tonic gebruiken.
Bij hem heeft het echt geholpen! Hij heeft het gewoon van de huisarts.


inderm, heb ik nooit van gehoord.
ik heb hiervoor Defferin van de huisarts gekregen, dat werkte niet bij mij. Heeft dat niet de zelfde werking?

06-06-2011, 13:59

Citaat door Alhamdoulilah-:
inderm, heb ik nooit van gehoord.
ik heb hiervoor Defferin van de huisarts gekregen, dat werkte niet bij mij. Heeft dat niet de zelfde werking?


Ik heb geen idee. Dat Inderm is een soort alcohol, en dat moet je 2x per dag met een watje op je gezicht aanbrengen. Ik merk echt verschil bij hem.
Zijn gezicht is nu glad en alles is bijna weg. En hij had best wel erge ontstekingen.

06-06-2011, 14:10

Citaat door Fidelity:
Ik heb geen idee. Dat Inderm is een soort alcohol, en dat moet je 2x per dag met een watje op je gezicht aanbrengen. Ik merk echt verschil bij hem.
Zijn gezicht is nu glad en alles is bijna weg. En hij had best wel erge ontstekingen.


DjazakAllaah oe ghairan voor je reactie

06-06-2011, 14:14

Citaat door Alhamdoulilah-:

Salaam oua3likoum dames,

Ik ben pas geleden langs een dermatoloog geweest ( bij verwijzing van een huisarts) voor mijn acne op mijn rug/gezicht. Ik heb een antibiotica kuur gekregen van 6 weken. Minocyline heet het.
Allemaal heel leuk en aardig, maar toen ik de bijwerkingen zag schrok ik even zeg!

Wie van jullie heeft er ervaring mee?
zagen jullie uiteindelijk wel verschil?




minocycline heb ik ook gebruikt eerder, of eigenlijk niet die maar net een ander doxycycline 100(is bijne vergelijkbaar), ik gebruikte het ook tegen acne toen, maar eigenlijk hele lichte acne, was niet eens echt nodig
Gelijk in de eerste week werd ik dus al doodziek van die antibiotica,kreeg zeer ernstige diarree,heel erge buikpijn, letterlijk krijg ik pijn op mn hart/borst..had koorts, voelde me echt doodziek..en moest er ook meteen mee stoppen...dus heb nooit de kuur af kunnen maken helaas..dus of het toen werkte heb ik dus niet kunnen zien.
Beetje bijwerkinen als diarree kun je wel krijgen, dat is niet zo ernstig, maar krijg je echt hevige bijwerkingen zoals ik vermelde moet je stoppen en melden bij de huisarts, sommige mensen zijn namelijk soort van allergisch voor een bepaalde soort antibiotica
Zoieso is antibiotica eigenlijk troep, en kun je beter alleen gebruiken bij ernstige dingen, als mensen veel antibiotica altijd slikken raakt hun lichaam eraan gewend ook,en als ze dan een keer echt iets ernstigs hebben kan die bepaalde antibiotica niet meer werken, je raakt ervoor resistent..dit is echt zo...dus beter vermijden dat spul..en vooral bij acne als het niet zo ernstig is,probeer dan liever iets natuurlijks te gebruiken wat gunstig werkt

06-06-2011, 14:19

Citaat door Oeght-Maryem:
minocycline heb ik ook gebruikt eerder, of eigenlijk niet die maar net een ander doxycycline 100(is bijne vergelijkbaar), ik gebruikte het ook tegen acne toen, maar eigenlijk hele lichte acne, was niet eens echt nodig
Gelijk in de eerste week werd ik dus al doodziek van die antibiotica,kreeg zeer ernstige diarree,heel erge buikpijn, letterlijk krijg ik pijn op mn hart/borst..had koorts, voelde me echt doodziek..en moest er ook meteen mee stoppen...dus heb nooit de kuur af kunnen maken helaas..dus of het toen werkte heb ik dus niet kunnen zien.
Beetje bijwerkinen als diarree kun je wel krijgen, dat is niet zo ernstig, maar krijg je echt hevige bijwerkingen zoals ik vermelde moet je stoppen en melden bij de huisarts, sommige mensen zijn namelijk soort van allergisch voor een bepaalde soort antibiotica


oeii, dat is niet zo best!!
dat klopt, doxycyline is een vergelijkbaar soort antibiotica.
ik heb ook niet echt zware acne, maar het begint zich te vermeerderen.

Ik gebruik het nu al een paar dagen. Ik heb er hoofdpijn van gekregen, en ben erg moe. Ook heb ik uitslag gekregen op mijn linker arm. Vandaar deze topic. Ik weet niet of ik ermee moet stoppen? En vooral die bijwerkingen hebben me aan het twijfelen gezet

06-06-2011, 14:26

Citaat door Alhamdoulilah-:
oeii, dat is niet zo best!!
dat klopt, doxycyline is een vergelijkbaar soort antibiotica.
ik heb ook niet echt zware acne, maar het begint zich te vermeerderen.

Ik gebruik het nu al een paar dagen. Ik heb er hoofdpijn van gekregen, en ben erg moe. Ook heb ik uitslag gekregen op mijn linker arm. Vandaar deze topic. Ik weet niet of ik ermee moet stoppen? En vooral die bijwerkingen hebben me aan het twijfelen gezet


ohja die uitslag klopt ja, maar gek genoeg had ik dat juist weer niet, ook schimmelinfecties kunnen voorkomen, vaginale bv...waarom omdat als men langdurig antibiotica slikt worden niet alleen slechte bacterien bestreden maar ook goede!!
Dus bv de nuttige bacterien in de darmen worden gedood, en in de vagina bv..dat veroorzaakt dan weer schimmelinfecties...maar hoeft niet altijd
Maar van schimmelinfecties had ik hmdl geen last van, maar dus wel van hevige buikpijn ik heb zoieso al vrij gevoelige darmen, ik had zware diarree, moest me ook ziekmelden toen op mn werk, want om de zoveel minuten zat ik te schreeuwn op de toillet ..dat komt dus omdat de goede bacterien in de darmen ook vernietigd worden. Later dus kreeg ik koort en pijn op de borst..en moest toen stoppen, dat was nog in week 1

antibiotica is eigenlijk echt troep, maar wel handig bij hevige onstekingen zoals, longontsteking etc..maar voor zaken als acne..vind het eigenlijk maar raar dat dokters het voorschrijven, vele arsten doen het ook liever niet, maar ik wou het toen zelf perse slikken terwijl het niet echt nodig was, dus eigen schuld
Als mensen veel antibiotica altijd slikken raakt hun lichaam eraan gewend ook,en als ze dan een keer echt iets ernstigs hebben kan die bepaalde antibiotica niet meer werken, je raakt ervoor resistent..dit is echt zo...dus beter vermijden dat spul..en vooral bij acne als het niet zo ernstig is,probeer dan liever iets natuurlijks te gebruiken wat gunstig werkt

06-06-2011, 14:55

Citaat door Oeght-Maryem:
ohja die uitslag klopt ja, maar gek genoeg had ik dat juist weer niet, ook schimmelinfecties kunnen voorkomen, vaginale bv...waarom omdat als men langdurig antibiotica slikt worden niet alleen slechte bacterien bestreden maar ook goede!!
Dus bv de nuttige bacterien in de darmen worden gedood, en in de vagina bv..dat veroorzaakt dan weer schimmelinfecties...maar hoeft niet altijd
Maar van schimmelinfecties had ik hmdl geen last van, maar dus wel van hevige buikpijn ik heb zoieso al vrij gevoelige darmen, ik had zware diarree, moest me ook ziekmelden toen op mn werk, want om de zoveel minuten zat ik te schreeuwn op de toillet ..dat komt dus omdat de goede bacterien in de darmen ook vernietigd worden. Later dus kreeg ik koort en pijn op de borst..en moest toen stoppen, dat was nog in week 1

antibiotica is eigenlijk echt troep, maar wel handig bij hevige onstekingen zoals, longontsteking etc..maar voor zaken als acne..vind het eigenlijk maar raar dat dokters het voorschrijven, vele arsten doen het ook liever niet, maar ik wou het toen zelf perse slikken terwijl het niet echt nodig was, dus eigen schuld
Als mensen veel antibiotica altijd slikken raakt hun lichaam eraan gewend ook,en als ze dan een keer echt iets ernstigs hebben kan die bepaalde antibiotica niet meer werken, je raakt ervoor resistent..dit is echt zo...dus beter vermijden dat spul..en vooral bij acne als het niet zo ernstig is,probeer dan liever iets natuurlijks te gebruiken wat gunstig werkt


Ach wat erg, buikpijn ofzo heb ik gelukkig geen last van. Alleen die hoofdpijn wat me steeds weer neerhaalt is vermoeiend.

Het is inderdaad raar dat ze dat voorschrijven, maargoed. Ik denk dat ik het nog een paar daagjes ga volhouden, kijken wat het effect is. En anders stop ik er gewoon mee.

BarkAllaah oe feek voor je reactie meid!!

06-06-2011, 15:20


ik krijg ook vaak puistjes op mn rug enz..
maar is niet zo erge acne ofzo.. gewoon paar puistjes soms.. maar probleem is dat die plek dan blijft..
Er blijft altijd zo een donkere plek over.. EN als ik mn rug bekijk is het precies of het volstaat met puistjes maar het zijn dan gewoon die plekjes..

bestaat daar iets voor?

06-06-2011, 15:21
Hoi hoi
Ik heb het gebruikt voor 6 weken zonder enige resultaat.
Ik gebruik nu roaccutane en deze heeft ook veel bijwerkingen maar je voelt je minder ziek als die antibiotica
Als je ernstige acne hebt of matige acne zou ik in een keer een goede gebruiken en dat is roaccutane.
Want bij deze hoort hij niet terug te komen als het goed is ik zit nog in de kuur
Maar bij antibiotica komt het terug!!!! Google maar effe voor je zelf meid

06-06-2011, 15:35
Misschien is aan de pil gaan een optie? (diana 35)

Pagina's : [1] 2 3 4 5