Bekijk volle/desktop versie : Studie HBO-Rechten Studenten



Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6 7 8

26-06-2011, 01:00
Hey mooie_mokurrr, over dat IEL hé. Kan je daar ook je P halen binnen 1 jaar? Is het net als bij HBO rechten waar je je P kunt behalen binnen een jaar om bijvoorbeeld door te stromen naar de uni? Zo ja, hoeveel punten moet je halen?

26-06-2011, 01:25


Wederom ingeschreven voor HBO Rechten. Heb het eerst gevolgd op HSLeiden, jaar niet gehaald wegens omstandigheden. Tussenjaar (Dit jaar dus) BI gedaan op HHs, en inshallah na de zomer weer HBO Recht vervolgen op HHs om dan door te stromen naar VU Amsterdam Rechtsgeleerdheid.. inshaAllah..

HSleiden, als je daaraan twijfelt<<--- NIET DOEN.. Je raakt daar werkelijk depressief van het feit dat iedereen het altijd beter moet weten. Rechten is daar is een van de slechtste opleidingen op die school. Als ik de ranglijst moet geloven met de beste Rechtenstudies van Nederland. Kies voor Haagse Hogeschool en je bent verzekerd van een goed, gezellig en een leerzaam jaar. Einde verhaal.

26-06-2011, 02:04
Begin je dan in het eerste jaar?

Ik heb me ookal ingeschreven voor HBO Rechten op de HHS.

@ TS, waar ga jij 'm volgen?

26-06-2011, 02:41

Citaat door Moschino-:
Begin je dan in het eerste jaar?

Ik heb me ookal ingeschreven voor HBO Rechten op de HHS.

@ TS, waar ga jij 'm volgen?
Inshallah, dat is wel de bedoeling!

En wat is je vooropleiding?

26-06-2011, 13:25



Citaat door Epiphany:
Hey mooie_mokurrr, over dat IEL hé. Kan je daar ook je P halen binnen 1 jaar? Is het net als bij HBO rechten waar je je P kunt behalen binnen een jaar om bijvoorbeeld door te stromen naar de uni? Zo ja, hoeveel punten moet je halen?
Ja, je kan je P halen binnen 1 jaar. Dat zijn 60 studiepunten. Voor deze opleiding gelden gewoon alle regels die ook voor Nederlandstalige opleidingen gelden. Dus: 40 punten is overgaan naar het tweede jaar. En 60 punten is propedeuse.

26-06-2011, 13:26

Citaat door weetjedatzeker:
Wederom ingeschreven voor HBO Rechten. Heb het eerst gevolgd op HSLeiden, jaar niet gehaald wegens omstandigheden. Tussenjaar (Dit jaar dus) BI gedaan op HHs, en inshallah na de zomer weer HBO Recht vervolgen op HHs om dan door te stromen naar VU Amsterdam Rechtsgeleerdheid.. inshaAllah..

HSleiden, als je daaraan twijfelt<<--- NIET DOEN.. Je raakt daar werkelijk depressief van het feit dat iedereen het altijd beter moet weten. Rechten is daar is een van de slechtste opleidingen op die school. Als ik de ranglijst moet geloven met de beste Rechtenstudies van Nederland. Kies voor Haagse Hogeschool en je bent verzekerd van een goed, gezellig en een leerzaam jaar. Einde verhaal.
Dan heb je HHS rechten nog niet meegemaakt. Ook erg slecht. Ze frauderen volop daar en de collegezalen zitten BOMVOL. Zo vol dat je soms gewoon op de grond moet zitten.

26-06-2011, 14:13

Citaat door moOie_mOkurrr:
Dan heb je HHS rechten nog niet meegemaakt. Ook erg slecht. Ze frauderen volop daar en de collegezalen zitten BOMVOL. Zo vol dat je soms gewoon op de grond moet zitten.
echt waar?
ik ben er bijna zeker van dat ik rechten ga doen maar twijfel tussen de scholen HHS, inholland rdam & Hogeschool Utrecht.
inholland komt zo negatief in het nieuws, dus denk dat die misschien toch maar afvalt..

26-06-2011, 23:05
Wie studeert HBO rechten aan de HHS
Ik heb een vraagje, in het 3e en 4e jaar moet je dan nog steeds colleges volgen, of moet je al naar een soort van stage en dus weinig naar de les

26-06-2011, 23:05
En zijn er ook hbo rechten studenten die doorgestroomd zijn naar de uni na hun p
Ik hoor dat echt heel veel mensen het niet aankunnen, of is het hier iemand wel gelukt

27-06-2011, 08:47

Citaat door SHIMO:
En zijn er ook hbo rechten studenten die doorgestroomd zijn naar de uni na hun p
Ik hoor dat echt heel veel mensen het niet aankunnen, of is het hier iemand wel gelukt
Natuurlijk kan je het aan, echt moeilijker is het niet. Je hebt wat andere vakken en de studie bestaat meer uit zelfstandig werken. Colleges worden aan grotere groepen studenten gegeven.

Hbo en de eerste 3 jaar van uni zijn allebei bachelors.. Beter ga je naar de uni met rechten.

27-06-2011, 13:32
Ja dat wel alleen moet ik echt zeker weten dat ik het ga halen op de uni, en of ik het bovendien ook haal op hbo want ik hoor dat hbo rechten dus niet zo makkelijk is om je p te halen..

27-06-2011, 21:24

Citaat door moOie_mOkurrr:
Dan heb je HHS rechten nog niet meegemaakt. Ook erg slecht. Ze frauderen volop daar en de collegezalen zitten BOMVOL. Zo vol dat je soms gewoon op de grond moet zitten.
Explain. Kan je me misschien de blokwijzers ofzo sturen van eerste jaar als je die hebt? PM anders even. Dan weet ik tenminste wat ik kan verwachten.

27-06-2011, 22:30



Citaat door weetjedatzeker:
Inshallah, dat is wel de bedoeling!

En wat is je vooropleiding?


Insha'allah! Mijn vooropleiding is gewoon havo, verder niks.


Citaat door StereoMarokkaan:
Natuurlijk kan je het aan, echt moeilijker is het niet. Je hebt wat andere vakken en de studie bestaat meer uit zelfstandig werken. Colleges worden aan grotere groepen studenten gegeven.

Hbo en de eerste 3 jaar van uni zijn allebei bachelors.. Beter ga je naar de uni met rechten.
Volg jij Rechten op de Uni?

27-06-2011, 23:19
Het ligt aan de Hogeschool waar je het gaat volgen. De een stelt wat strengere eisen dan de ander. De opleiding vereist motivatie, vooral als je het binnen vier jaar wilt halen. Sommige vakken zijn lastiger dan andere vakken. Zo heb je bijv. Strafrecht, die is makkelijker dan bijv. het Goederenrecht of het Ondernemingsrecht.

Op de ene Hogeschool krijg je meer praktijk dan op de ander. Het ligt er dus net aan waar je wilt studeren.

Als je je P in 1 jaar wilt halen moet je bereid zijn er hard voor te werken.

27-06-2011, 23:41

Citaat door amstermoro:
Het ligt aan de Hogeschool waar je het gaat volgen. De een stelt wat strengere eisen dan de ander. De opleiding vereist motivatie, vooral als je het binnen vier jaar wilt halen. Sommige vakken zijn lastiger dan andere vakken. Zo heb je bijv. Strafrecht, die is makkelijker dan bijv. het Goederenrecht of het Ondernemingsrecht.

Op de ene Hogeschool krijg je meer praktijk dan op de ander. Het ligt er dus net aan waar je wilt studeren.



Als je je P in 1 jaar wilt halen moet je bereid zijn er hard voor te werken.
weet jij hoe het zit bij de Hogeschool utrecht en de haagse hogeschool als het gaat over praktijk enzo?

Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6 7 8