Bekijk volle/desktop versie : hyperventilatie



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

05-06-2011, 22:39
wie heeft hier last van en wat zijn de klachten

chokran alvast

05-06-2011, 22:44


vroeger had ik er veel last van en dan vooral als ik boos was, maar hmdl sinds ik getrouwd ben niet meer.

Chirihen

05-06-2011, 22:44
Hey meid, ik heb er ook regelmatig last van.
Maar alleen wanneer ik stres, of ergens druk over maak.
Het is ook vaker geweest dat ik in het ziekenhuis werd opgenomen, maar elhmdl!

Je kan er weinig aandoen, zit nu op therapie en merk wel dat het helpt.

Wat zijn jouw klachten?

05-06-2011, 22:56
Wanneer je last hebt van hyperventilatie moet je voor een muur gaan staan en dan met al je kracht, proberen de muur 'omver te duwen'.

Het helpt goed, omdat je dan jouw adem vasthoud in je buik. Want bij Hyperventilatie is je ademhaling niet goed (snel ademen) waardoor je dus teveel zuurstof in je lichaam krijgt en te weinig koolstofdioxide.

05-06-2011, 23:11


Welke klachten hebben jullie dan precies?

05-06-2011, 23:14
Heb ik soms ook. Als ik me helemaal niet goed voel en bang wordt om iets. Maar ook als ik op b.v. een onbekende plek kom...

05-06-2011, 23:40

Citaat door ImeneBella:
Heb ik soms ook. Als ik me helemaal niet goed voel en bang wordt om iets. Maar ook als ik op b.v. een onbekende plek kom...

En wat voel je dan? Welke symptomen heb je?

05-06-2011, 23:43

Citaat door Nienke:
En wat voel je dan? Welke symptomen heb je?


Ik krijg het dan benauwd en heb het gevoel niet te kunnen ademen. Zo'n verstikkend gevoel. Ik moet dan ook huilen enzo. Wordt bang, onrustig en ga stressen en dus hyperventileren. Maar ik probeer altijd rustig te blijven, anders wordt het nog erger, ben ik bang...

Heb jij er ook last van?

05-06-2011, 23:46
vaak heb ik ook hoofdpijn weet niet of dit bij hyperventilatie hoort maar hmdl en achifa voor ons allen incha allah

05-06-2011, 23:47
Ik heb er last van als ik in paniek raak. Tijdens mijn bevalling was heel erg want kreeg geen zuurstof meer en dacht dat ik flauwviel. Verder ben ik claustrofobisch dus als ik in een te kleine kamer zit met de deur dicht of n lift die niet meer opengaat of als ik heel erg huil.

05-06-2011, 23:49

Citaat door Moesiba4real:
Ik heb er last van als ik in paniek raak. Tijdens mijn bevalling was heel erg want kreeg geen zuurstof meer en dacht dat ik flauwviel. Verder ben ik claustrofobisch dus als ik in een te kleine kamer zit met de deur dicht of n lift die niet meer opengaat of als ik heel erg huil.


Dit heb ik ook. Ben ook claustrophobisch. Ik haat bv vliegen, kan daar zo niet tegen. Of wat jij al zegt; liften waarvan de deuren niet meer openen. Nachtmerrie voor mij!!

06-06-2011, 00:12

Citaat door Mademoiselle.:
Hey meid, ik heb er ook regelmatig last van.
Maar alleen wanneer ik stres, of ergens druk over maak.
Het is ook vaker geweest dat ik in het ziekenhuis werd opgenomen, maar elhmdl!

Je kan er weinig aandoen, zit nu op therapie en merk wel dat het helpt.

Wat zijn jouw klachten?


Allah ichefiek en al onze moslim broeders en zusters vreselijk dat je dan wordt opgenomen , wat voor klachten heb je dan?
ik heb last van zware hoofdpijn, duizligheid, angst en hartkloppingen , en het komt meestal in een aanval dus soms heb ik he wel en soms niet

06-06-2011, 00:20


Had er een tijdje regelmatig last van, maar de laatste tijd minder alhamdoe lillah.

06-06-2011, 00:24

Citaat door ImeneBella:
Ik krijg het dan benauwd en heb het gevoel niet te kunnen ademen. Zo'n verstikkend gevoel. Ik moet dan ook huilen enzo. Wordt bang, onrustig en ga stressen en dus hyperventileren. Maar ik probeer altijd rustig te blijven, anders wordt het nog erger, ben ik bang...

Heb jij er ook last van?
Jeetje klinkt heftig.
Komt het zomaar op of gaat daar iets aan vooraf?
Hoelang heb je dit al?

Nee ik geloof niet dat ik hyperventilatie heb..maar wel iets dat er op lijkt..



Citaat door islamia28:
Allah ichefiek en al onze moslim broeders en zusters vreselijk dat je dan wordt opgenomen , wat voor klachten heb je dan?
ik heb last van zware hoofdpijn, duizligheid, angst en hartkloppingen , en het komt meestal in een aanval dus soms heb ik he wel en soms niet

Hoelang heb je dit al en hoe ga je hiermee om?
Wat triggert die aanval?

06-06-2011, 00:25

Citaat door Myrtus_Communis:
Had er een tijdje regelmatig last van, maar de laatste tijd minder alhamdoe lillah.

Vertels eens...hoe is het ontstaan en wat waren de symptomen en wat heeft het nu verminderd?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7