Bekijk volle/desktop versie : wat van het geloof heeft jou het gelukkigst gemaakt



Pagina's : [1] 2

05-06-2011, 14:59
Ben benieuwd

05-06-2011, 15:00


Alles! Ik ben zòòò blij dat ik een moslim ben.

05-06-2011, 15:08
De rechtvaardigheid.

05-06-2011, 15:17
Alleen het aanbidden van Allah.

05-06-2011, 16:41


Dat we niet leven om dood te gaan, maar dat we leven voor een mooie toekomst in het hiernamaals inscha'Allah.

05-06-2011, 17:11

Citaat door dromen_:
Dat we niet leven om dood te gaan, maar dat we leven voor een mooie toekomst in het hiernamaals inscha'Allah.


Daar zeg ik amien op.
Mooie reacties allemaal.

05-06-2011, 17:38

Citaat door MarokkaanseTV:
Daar zeg ik amien op.
Mooie reacties allemaal.


Antwoord eens je eigen vraag.

05-06-2011, 21:05

Citaat door dromen_:
Antwoord eens je eigen vraag.


Soubhanallah,
ik vind dat juist zo moeilijk te beschrijven vandaar dat ik deze topic geopend heb. Misschien dat ik, door de reacties, me in iemand terug kan vinden.

Ik weet niet wát het is maar hét weet mij diep te raken.
Zodra ik maar even bezig ben met het opzoeken en vergaren van kennis doet er zich wat spelen diep van binnen in mij. Ik voel me anders en veel beter in mijn vel. Het heeft zo een diepe impact op mij dat gewoon niet meer normaal is. Ik voel me totaal een ander mens. Soubhanallah.
[ ''het'' verwijst naar het opdoen van kennis, lezen van hadith, smeekbedes, qoran, beetje alles.]

05-06-2011, 21:12
Als je je hele jeugd moest leven volgens de cultuur normen, - vrouw mag niks en man mag alles-, en denken dat de Islam ook zo is en daarna kom je daadwerkelijk achter hoe de Islam werkelijk in elkaar steekt. Dan denk je alhamdulillah wat een rechtvaardigheid. Echt een opluchting!
Dat is het eerste wat in mij opkwam toen ik me ging verdiepen en alhamdullillaah Allah heeft mij geleid.
En nu word ik slecht begrepen door mijn familie, maar ja, dat doet me niet veel.

05-06-2011, 21:14

Citaat door MarokkaanseTV:
Soubhanallah,
ik vind dat juist zo moeilijk te beschrijven vandaar dat ik deze topic geopend heb. Misschien dat ik, door de reacties, me in iemand terug kan vinden.

Ik weet niet wát het is maar hét weet mij diep te raken.
Zodra ik maar even bezig ben met het opzoeken en vergaren van kennis doet er zich wat spelen diep van binnen in mij. Ik voel me anders en veel beter in mijn vel. Het heeft zo een diepe impact op mij dat gewoon niet meer normaal is. Ik voel me totaal een ander mens. Soubhanallah.
[ ''het'' verwijst naar het opdoen van kennis, lezen van hadith, smeekbedes, qoran, beetje alles.]


Daarin kan ik me ook vinden el hamdulilah.

05-06-2011, 21:15

Citaat door dromen_:
Daarin kan ik me ook vinden el hamdulilah.


alhamdoulilaah!

05-06-2011, 21:46
Wat mij gelukkig maakt van ons mooie geloof de Islam,, is wanneer ik bid ik mij sterker voel,, ik weet dat Hij swt rechtvaardig en barmhartig is,, wanneer ik doua doe en het uitkom dat gevoel van een volle en sterke imaan hebben,, wanneer ik verdrietig ben ik mij getroost voel en wanneer ik boos ben ik mij woede voelt weggaan.. wanneer ik blij ben en Allah swt bedank ik mij nog blijer voel.. Bij elke kennis die ik opdoe ik mij NOG gelukkiger voel en mijn imaan voelt groeien.. dat ik weet wanneer ik een beproeving doorsta dat Allah swt ons zijn dienaren heeft belooft ons geen beproeving te schenken die wij niet aankunnen en ik zo de kracht krijg en heb om door te gaan.. el hamdullilah dat de Islam niet alleen zomaar een geloof is maar zelfs een levenswijze bij elke stap is de Islam bij ons en doen we het voor onze Heer Allah swt... el hamdullilah Ik hou van jullie mijn zusters omwille van Allah swt

Liefs Laila

05-06-2011, 21:49



Citaat door LailaHamza:
Wat mij gelukkig maakt van ons mooie geloof de Islam,, is wanneer ik bid ik mij sterker voel,, ik weet dat Hij swt rechtvaardig en barmhartig is,, wanneer ik doua doe en het uitkom dat gevoel van een volle en sterke imaan hebben,, wanneer ik verdrietig ben ik mij getroost voel en wanneer ik boos ben ik mij woede voelt weggaan.. wanneer ik blij ben en Allah swt bedank ik mij nog blijer voel.. Bij elke kennis die ik opdoe ik mij NOG gelukkiger voel en mijn imaan voelt groeien.. dat ik weet wanneer ik een beproeving doorsta dat Allah swt ons zijn dienaren heeft belooft ons geen beproeving te schenken die wij niet aankunnen en ik zo de kracht krijg en heb om door te gaan.. el hamdullilah dat de Islam niet alleen zomaar een geloof is maar zelfs een levenswijze bij elke stap is de Islam bij ons en doen we het voor onze Heer Allah swt... el hamdullilah Ik hou van jullie mijn zusters omwille van Allah swt

Liefs Laila



Machaállaah!
mooi verwoord! Oehiboeki filaah. (L)

05-06-2011, 22:09
at-Tawhied en alles wat dat omvat.

05-06-2011, 23:35
Mij ook de rechtvaardigheid van het geloof. In de ogen van Allah swt is niemand minder of meer dan de ander, behalve degene die wenst minder in Allah swt dan de ander. Dan is er verschil.
Juist in een tijd als deze waarin oppervlakkigheid, hardheid van de harten, egoisme. Maakt dit me blij als ik denk aan hoe Rechtvaardig Allah swt is, terwijl wij dat niet zijn.

Pagina's : [1] 2