Bekijk volle/desktop versie : Mooiste Marokkaanse meisje ter wereld.



Pagina's : [1] 2 3

04-06-2011, 15:05
Audio vertaling in berbers van koranverzen

Zo da's n mond vol woorden. Mijn vraag is dus of er cd's of andere audiomateriaal bestaat van koranverzen vertaald/verklaart in het berbers. Het liefst 1 aya Arabisch en daarna meteen vertaald in het berbers.

Circuleert er zoiets al op het internet? Of wil iemand het initiatief nemen en een aantal kleine suraats ayaa voor ayaa vertalen op mp3? $$$ aan hassanaats

Slm

04-06-2011, 15:20


Quraan inspreken in het Berbers? Voel je je wel goed?

04-06-2011, 15:23

Citaat door DeRegeerder:
Quraan inspreken in het Berbers? Voel je je wel goed?


Waar blijft je Ot, Ava?

04-06-2011, 15:28

Citaat door DoornRoosj:
Waar blijft je Ot, Ava?

Excuseer, ik begrijp je niet.

Citaat door ZEEPARELTJE_:
Ze hebben toch ook hadith in het Berbers dan mag Koran ook in het Berbers worden beluisterd vind ik


Vind jij. Goed gezegd.
Geleerden waarschuwen ons altijd voor vertalingen. Ook die in het Nederlands. Je hebt er toch veel meer aan als je het Arabisch leert.
A7adeeth zijn heel wat anders dan Quraan.

04-06-2011, 15:29



Citaat door Herinnering:
Audio vertaling in berbers van koranverzen

Zo da's n mond vol woorden. Mijn vraag is dus of er cd's of andere audiomateriaal bestaat van koranverzen vertaald/verklaart in het berbers. Het liefst 1 aya Arabisch en daarna meteen vertaald in het berbers.

Circuleert er zoiets al op het internet? Of wil iemand het initiatief nemen en een aantal kleine suraats ayaa voor ayaa vertalen op mp3? $$$ aan hassanaats

Slm


wesh, denk je dat je het over een roman hebt?Je kunt niet zomaar iemand vragen, een of andere 7med/fatosh om DE QURAAN te vertalen.

04-06-2011, 15:33

Citaat door rose4you:
wesh, denk je dat je het over een roman hebt?Je kunt niet zomaar iemand vragen, een of andere 7med/fatosh om DE QURAAN te vertalen.


Mensen sporen echt niet. Het zal wel aan mij liggen.

04-06-2011, 15:33

Citaat door DeRegeerder:
Excuseer, ik begrijp je niet.



Oeps, verkeerd sorry.

04-06-2011, 15:37

Citaat door DoornRoosj:
Oeps, verkeerd sorry.


?

Citaat door ZEEPARELTJE_:
Dank u
Elke waarschuwing is mooi meegenomen, maar ze moeten wel op de waarheid baseren anders heeft het geen zin, want vaak zie je toch dat velen hun eigen regels maken

Het is heel anders daar heb je gelijk in, maar ik gaf het aan omdat jij schreef VOEL JE JE WEL GOED


Je kan het beste Arabisch leren. De beloning is groot als je de Quraan leert te begrijpen. Gewone Nederlandse, Engels of Berberse woorden doen niets met je bij het horen of lezen daarvan.

04-06-2011, 15:39

Citaat door DeRegeerder:
?


Was Nederlands hoor..

04-06-2011, 15:40

Citaat door ZEEPARELTJE_:
Je kan niet de eerste de beste aanspreken natuurlijk, maar ik begijp ts-er wel, sommige kunnen geen Arabisch praten of lezen en gelukkig heb je toch nog mensen die zich in de Islam willen verdiepen en het moet toegankelijk zijn voor iedereen en als iemand zich bekeerd dan is het toch ook met vertaling of niet


Dat is het punt niet. Ik wijs vertalingen niet af, duh :/ Het gaat er om wíe de aya's vertaalt. Daar moet je nodige kennis voor bezitten en met alle respect, die ga je hier niet vinden op m.nl

04-06-2011, 15:40
e jammer man. mensen komen hier weer janken. Zijn er geen andere topics waar ze kunnen janken?

De koran is in tig talen vertaald, maar omdat bepaalde aya's niet 100% goed vertaald kunnen worden is het dus meer een verklaring dan een vertaling. De echte koran is een Arabische en is niet letterlijk te vertalen. Vandaar dat ik die 2 woorden naast elkaar gezet heb in mn openingstopic: vertaling/verklaring

En nu oprotten met de haters hier boven.

04-06-2011, 15:46

Citaat door ZEEPARELTJE_:
denk dat ze je ot mist en avatar heb jij denk ik nooit gehad


Ik was verkeerd, ik dacht even dat hij iemand anders was. kan toch?

04-06-2011, 15:49



Citaat door Herinnering:
Audio vertaling in berbers van koranverzen

Zo da's n mond vol woorden. Mijn vraag is dus of er cd's of andere audiomateriaal bestaat van koranverzen vertaald/verklaart in het berbers. Het liefst 1 aya Arabisch en daarna meteen vertaald in het berbers.

Circuleert er zoiets al op het internet? Of wil iemand het initiatief nemen en een aantal kleine suraats ayaa voor ayaa vertalen op mp3? $$$ aan hassanaats

Slm


Assalamoe aleikom.

Ik weet niet of het voor jezelf is, maar als dat zo is, dan raad ik je aan de Vertaling uit de Edele Koran te gebruiken. (Mocht je die nog niet kennen)

Dat is de meest betrouwbare vertaling in Nederland.

Daarin heb je een arabische gedeelte en daarachter meteen het Nederlandse.

Een berberse vertaling van de Qoraan, lijkt mij moeilijk vast te leggen omdat er heel veel woorden zijn die je niet kunt vertalen naar het berbers, want die woorden komen niet voor in rif.

Veel succes met je zoektocht.

Wassalaam 3aleikom.

04-06-2011, 16:47

Citaat door ZEEPARELTJE_:
Kan gebeuren inderdaad, maar moest er wel om lachen


Niet dat het grappig is maar ben blij dat je erom kan lachen

04-06-2011, 20:41
Check deze audio, is alleen in Algerijns berbers.
wel netjes gedaan, alleen is geen Marokkaans berbers.

http://www.islamhouse.com/mobile2/get_page_ltr.php?q=341947

Pagina's : [1] 2 3