BurberryDame_
04-06-2011, 13:58
Bewijs:
Het laten groeien van de baard is waajib (een vereiste) voor alle mannen. Dit wordt zeer ondersteund in de Soennah. Het is de eensgezinde mening van oelamaa in de Islam dat men niet misleid mag worden met deze soennah, door de schaamteloze sjeich’s van deze tijd. Zij proberen enige Fatwa’s te geven die datgene ondersteunen wat zij doen. Op deze manier proberen zij alleen maar dat mensen hen op een verkeerde manier gaan volgen zoals Rasoel-Allah (sallalaho alaihi wa sallem) zei: ‘En wie ook maar met een goede soennah begint zal zijn beloning hiervoor krijgen, en een gelijksoortige beloning voor al diegenen die hem hierin volgen. Terwijl diegene die met een slechte soennah begint, er zijn last voor zal krijgen en eenzelfde last voor al diegenen die hem hierin volgen’. Muslim
Hieronder volgen de bewijzen van de soennah:
a) HET AFSCHEREN VAN DE BAARD GAAT GEPAARD MET ONGEHOORZAAMHEID AAN ALLAH (Soebhane wa Ta'ele)
Er is overgeleverd dat de heersers van Jemen, aangewezen door de kisra (titel van de Perzische keizer), twee mannen naar Rasoel-Allah (sallalaho alaihi wa sallem) stuurden om met hem te vergaderen. Toen zij in het bijzijn van de Profeet Mohammed (Sallalaho alaihi wa sallem) waren merkte hij op dat zij hun baarden hadden afgeschoren en hun snor hadden laten groeien. Hij haatte het naar hen te kijken wegens hun schaamteloze verschijning en zei: ‘Wee u, wie heeft jullie gezegd dit te doen? Zij antwoorden:’Onze heer (zij bedoelde de kisra). Rasoel-Allah sallalaho alaihi wa sallem) zei toen: “Wat mijn heer betreft, moge Hij Heilig en Verheerlijkt zijn. Hij beval mij alleen mijn baard te laten staan en mijn snor kort te knippen”.
b) HET AFSCHEREN VAN DE BAARD GAAT GEPAARD MET ONGEHOORZAAMHEID AAN RASOEL-ALLAH
Rasoel-Allah (sallalaho alaihi wa sallem) beval in verschillende hadith, (daarbij verschillende werkwoorden gebruikend) de baard te laten staan, welke allen dezelfde betekenis hebben zoals de volgende hadith: “Knip de snor bij, laat de baard”. (Buchari, Muslim)
Gehoorzaamheid aan de Profeet Mohammed (Sallalaho alaihi wa sallem) staat hierin gelijk aan gehoorzaamheid aan Allah (Soebhane wa Ta'ele) Die zei; “Wie de boodschapper gehoorzaamt, gehoorzaamt inderdaad Allah, en wie zich afkeert, tot hen hebben wij niet als bewaker gezonden.(Q4:08)
c) HET AFSCHEREN VAN DE BAARD GAAT GEPAARD MET HET AFSCHEREN VAN DE VERSCHIJNING EN LEIDING VAN RASOEL-ALLAH
Er is authentiek overgeleverd dat Rasoel-Allah (sallalaho alaihi wa sallem) gewoonlijk een dikke baard had. (Muslim)
Allah (Soebhane wa Ta'ele) zei: “Voorwaar gij hebt in de profeet van Allah een prachtig voorbeeld voor ieder die Allah en de laatste Dag vreest, en die Allah vaak herdenkt”(Q Al-Ahzaab:21) En Rasoel-Allah (sallalaho alaihi wa sallem) zei: ‘De beste leiding is de leiding van Mohammed’. (Muslim)
d) HET AFSCHEREN VAN DE BAARD GAAT GEPAARD MET HET ZICH AFKEREN VAN DE WEG DER GELOVIGEN
Het is bekend dat alle profeten en de Sahaba (radiallaho anhoem) en de goede mensen van de Islamitische Oemmah hun baarden lieten groeien. Er is nooit aan ons overgeleverd dat één van hen hun baard schoor. Dus dit is hun weg, en Allah (Soebhane wa Ta'ele) zegt: “En hij, die zich tegen de boodschapper verzet nadat diens leiding hem duidelijk is geworden en die een andere weg dan die der gelovigen volgt, Wij zullen hem laten volgen wat hij wil en Wij zullen hem in de Hel werpen, dat is een kwade bestemming”. (Q4:115)
e) HET AFSCHEREN VAN DE BAARD GAAT GEPAARD MET HET VOLGEN VAN DE ONGELOVIGEN
Dit wordt getoond in verscheidene hadith van Rasoel-Allah (sallalaho alaihi wa sallem) ]
Het laten groeien van de baard is waajib (een vereiste) voor alle mannen. Dit wordt zeer ondersteund in de Soennah. Het is de eensgezinde mening van oelamaa in de Islam dat men niet misleid mag worden met deze soennah, door de schaamteloze sjeich’s van deze tijd. Zij proberen enige Fatwa’s te geven die datgene ondersteunen wat zij doen. Op deze manier proberen zij alleen maar dat mensen hen op een verkeerde manier gaan volgen zoals Rasoel-Allah (sallalaho alaihi wa sallem) zei: ‘En wie ook maar met een goede soennah begint zal zijn beloning hiervoor krijgen, en een gelijksoortige beloning voor al diegenen die hem hierin volgen. Terwijl diegene die met een slechte soennah begint, er zijn last voor zal krijgen en eenzelfde last voor al diegenen die hem hierin volgen’. Muslim
Hieronder volgen de bewijzen van de soennah:
a) HET AFSCHEREN VAN DE BAARD GAAT GEPAARD MET ONGEHOORZAAMHEID AAN ALLAH (Soebhane wa Ta'ele)
Er is overgeleverd dat de heersers van Jemen, aangewezen door de kisra (titel van de Perzische keizer), twee mannen naar Rasoel-Allah (sallalaho alaihi wa sallem) stuurden om met hem te vergaderen. Toen zij in het bijzijn van de Profeet Mohammed (Sallalaho alaihi wa sallem) waren merkte hij op dat zij hun baarden hadden afgeschoren en hun snor hadden laten groeien. Hij haatte het naar hen te kijken wegens hun schaamteloze verschijning en zei: ‘Wee u, wie heeft jullie gezegd dit te doen? Zij antwoorden:’Onze heer (zij bedoelde de kisra). Rasoel-Allah sallalaho alaihi wa sallem) zei toen: “Wat mijn heer betreft, moge Hij Heilig en Verheerlijkt zijn. Hij beval mij alleen mijn baard te laten staan en mijn snor kort te knippen”.
b) HET AFSCHEREN VAN DE BAARD GAAT GEPAARD MET ONGEHOORZAAMHEID AAN RASOEL-ALLAH
Rasoel-Allah (sallalaho alaihi wa sallem) beval in verschillende hadith, (daarbij verschillende werkwoorden gebruikend) de baard te laten staan, welke allen dezelfde betekenis hebben zoals de volgende hadith: “Knip de snor bij, laat de baard”. (Buchari, Muslim)
Gehoorzaamheid aan de Profeet Mohammed (Sallalaho alaihi wa sallem) staat hierin gelijk aan gehoorzaamheid aan Allah (Soebhane wa Ta'ele) Die zei; “Wie de boodschapper gehoorzaamt, gehoorzaamt inderdaad Allah, en wie zich afkeert, tot hen hebben wij niet als bewaker gezonden.(Q4:08)
c) HET AFSCHEREN VAN DE BAARD GAAT GEPAARD MET HET AFSCHEREN VAN DE VERSCHIJNING EN LEIDING VAN RASOEL-ALLAH
Er is authentiek overgeleverd dat Rasoel-Allah (sallalaho alaihi wa sallem) gewoonlijk een dikke baard had. (Muslim)
Allah (Soebhane wa Ta'ele) zei: “Voorwaar gij hebt in de profeet van Allah een prachtig voorbeeld voor ieder die Allah en de laatste Dag vreest, en die Allah vaak herdenkt”(Q Al-Ahzaab:21) En Rasoel-Allah (sallalaho alaihi wa sallem) zei: ‘De beste leiding is de leiding van Mohammed’. (Muslim)
d) HET AFSCHEREN VAN DE BAARD GAAT GEPAARD MET HET ZICH AFKEREN VAN DE WEG DER GELOVIGEN
Het is bekend dat alle profeten en de Sahaba (radiallaho anhoem) en de goede mensen van de Islamitische Oemmah hun baarden lieten groeien. Er is nooit aan ons overgeleverd dat één van hen hun baard schoor. Dus dit is hun weg, en Allah (Soebhane wa Ta'ele) zegt: “En hij, die zich tegen de boodschapper verzet nadat diens leiding hem duidelijk is geworden en die een andere weg dan die der gelovigen volgt, Wij zullen hem laten volgen wat hij wil en Wij zullen hem in de Hel werpen, dat is een kwade bestemming”. (Q4:115)
e) HET AFSCHEREN VAN DE BAARD GAAT GEPAARD MET HET VOLGEN VAN DE ONGELOVIGEN
Dit wordt getoond in verscheidene hadith van Rasoel-Allah (sallalaho alaihi wa sallem) ]