Bekijk volle/desktop versie : zoon gaat niet meer naar zijn moeder



15-10-2004, 10:48
sallaam,

ik had een vraag het gaat namelijk om kennissen van ons

het gaat namelijk over een vrouw en haar zoon is getrouwd met een marokkaanse meisje uit marokko en heeft haar hier naar toe gehaald
11 maanden geleden

ze dachten dat ze een heel lief meid was maar dat was ze niet ze was heel scheinheilig en jaloerse kreng

ze bemoeide zich met het geld dat haar man naar zijn moeder zou geven en zei tegen hem dat hij dat niet moest doen
de moeder ging met de gedachte dat ze de geld zou krijgen van haar zoon zodat ze naar maroc kon gaan en toen zei haar zoon nee je krijgt het geld niet omdat leila dat niet wilt

zo die moeder natuurlijk over de rooie en gooide ze allebei het huis uit en ze schold leila helemaal uit vang gehenzha enz,enz......

sindsdien heeft ze haar zoon niet meer gezien vanaf maand juni
wij dachten het is bijna ramadan en dan komt hij wel terug om zijn moeder te zien maar helaas is dat niet zo hij belde niet eens om te zeggen welkom thuis mam

de familie is er ook achter gekomen dat zij de baas wilt spelen over haar man omdat haar man een hele lieve jongen is en zegt bijna nooit nee tegen iemand en zij maakt er nu misbruik van.

hij kwam wel zijn zusje tegen en vroeg wel om zijn moeder en wou langs gaan en toen zei z'n zus je kan gewoon na ma het is geen probleem
thuis aangekomen belde hij zijn zusje en zegt ik wil nieks meer te maken met jullie en mijn moeder is mijn moeder niet meer en wil nieks met haar te maken hebben en de kadoutjes mag ze in de vuilens gooien.

mijn vraag is hoe kijkt allah soebhana oetaghlla van zulke meiden die de man in hun macht krijgen en de baas in huis spelen en ook dat hij zijn familie niet mag zien van haar.

het grappig er van is ik droom vaak over hun en zie dat hij heel erg lijd en huilt in mijn droom en wilt graag terug naar zijn familie en die heks vraagt wel vergevenis in mijn droom.

soekraan bezaf

15-10-2004, 13:48


Wat ik weet is dat het breken van banden met bloedverwanten een grote zonde is bij Allah.
Beslama.

15-10-2004, 17:48
o meid wat erg...

kun jij er zelf niets aan doen zodat de band tussen moeder en zoon weer goed komt......

praat bijvoorbeeld met hem wanneer zijn vrouw er niet is......

hey meid ik hoop dat alles inscha-allah weer goed komt.....

15-10-2004, 18:11
Hier is de dalil:
En vreest Allah van Wie jullie wederzijdse (rechten) vragen en (verbreek de relaties van) de baarmoeder (verwantschap) niet. (qoran 4:1)

Aanbid Allah en ken Hem geen deelgenoten toe en behandel jullie ouders, jullie verwanten, wezen, armen die bedelen, de buur die verwant is, de buur die een vreemde is, de metgezel aan de jullie zijde, de reiziger (die jullie ontmoeten) goed... (qoraan 4:36)

En jullie Heer heeft bepaald dat jullie niemand zullen aanbidden behalve Hem. En dat jullie plichtsgetrouw ten opzichte van jullie ouders zullen zijn. Als één van hen of hen beiden in jullie leven een hoge leeftijd krijgen, zeg dan nooit een oneerbiedig woord tegen hen, noch schreeuw tegen hen, maar spreek hen met respect aan. En laat de vleugel van onderwerping en nederigheid door genade over hen neerdalen en zeg: "Onze Heer! Geef hen Uw genade, want zij hebben mij opgevoed toen ik klein was." (qoraan 17"23-24)

Moge Allah hun insallah herenigen.
Beslama.

15-10-2004, 20:11


so0w dAt je het lef hebt om zoooo ondankbaar te zijn jegens je MOEDER noig wel stagverAllah
en geen vrees voor Allah

15-10-2004, 22:10

Citaat door missy_nadia2:
o meid wat erg...

kun jij er zelf niets aan doen zodat de band tussen moeder en zoon weer goed komt......

praat bijvoorbeeld met hem wanneer zijn vrouw er niet is......

hey meid ik hoop dat alles inscha-allah weer goed komt.....
sallaam,
ik wil wel proberen om de band te herstellen,maar de probleem was toen hij zijn zusje tegen kwam deed hij heel normaal en vroeg om zijn moeder en wou haar graag zien maar was bang voor haar reaktie zijn zusje gaf hem de mdedeling dat er geen probleem was als hij naar zijn mam gaat en ze zei ze mist je heel erg en heeft ook kadoutjes mee genomen uit maroc.

thuis aangekomen heeft hij dat tegen zijn vrouw gezegd en belde later zijn zusje kwaad op en zegt ik wil geen contact met jullie meer en ook niet met mijn moeder en de kadoutjes mag ze in de vuilens gooien.dit zijn haar woorden en niet van haar man ze had het lef niet om het tegen zijn zusje te zeggen en heeft haar man gestuurd om het tegen zijn zusje te zeggen en knalde toen de telefoon neer.

moskilla hij heeft ook de band met zijn zussen en broers gebroken alleen door die heks.
terwijl de andere gezinsleden hier nieks mee te maken hebben ze hebben nu echt een vermoede dat ze misschien wat bij hem heeft gedaan [sgoor ] want zo was hij niet zijn familie was alles voor hem en deed niemand kwaad.

ik hoop insallah dat het ook goed komt en vind het zielig voor die moeder die nu alleen woont in een huis met 5 kamers
dankje wel voor je lieve woorden

15-10-2004, 22:11

Citaat door Esma_1:
Hier is de dalil:
En vreest Allah van Wie jullie wederzijdse (rechten) vragen en (verbreek de relaties van) de baarmoeder (verwantschap) niet. (qoran 4:1)

Aanbid Allah en ken Hem geen deelgenoten toe en behandel jullie ouders, jullie verwanten, wezen, armen die bedelen, de buur die verwant is, de buur die een vreemde is, de metgezel aan de jullie zijde, de reiziger (die jullie ontmoeten) goed... (qoraan 4:36)

En jullie Heer heeft bepaald dat jullie niemand zullen aanbidden behalve Hem. En dat jullie plichtsgetrouw ten opzichte van jullie ouders zullen zijn. Als één van hen of hen beiden in jullie leven een hoge leeftijd krijgen, zeg dan nooit een oneerbiedig woord tegen hen, noch schreeuw tegen hen, maar spreek hen met respect aan. En laat de vleugel van onderwerping en nederigheid door genade over hen neerdalen en zeg: "Onze Heer! Geef hen Uw genade, want zij hebben mij opgevoed toen ik klein was." (qoraan 17"23-24)

Moge Allah hun insallah herenigen.
Beslama.
soekraan besaff


emin yarabie ghalamien

16-10-2004, 16:10

Citaat door toety:
soekraan besaff


emin yarabie ghalamien
Soekran hela wazieb.
Beslama.