Bekijk volle/desktop versie : Nieuwe wet Saoedi Arabie om kinderhuwelijken tegen te gaan



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

02-06-2011, 23:14
Het Saoedische ministerie van justitie zal in een nieuwe wetgeving de minimum trouwleeftijd vaststellen op 17 jaar.

Door deze nieuwe wetgeving zullen huwelijken van jongeren die jonger zijn dan 17 jaar verboden worden. Het ministerie probeert hiermee tegen te gaan dat jongeren op een jonge leeftijd trouwen. Volgens betrouwbare bronnen zouden verschillende autoriteiten justitie hebben aangezet tot deze nieuwe wetgeving.

De aanleiding hiervoor is dat vele oudere mannen in Saoedi-Arabie trouwen met jongere meisjes.

Bron: Alkhabar

02-06-2011, 23:19


Goed nieuws

03-06-2011, 01:06
opvallend hoe hoe het lijkt alsof wij in Marokko die zieke gewoontes van het MO niet hebben: meisjesbesnijdenis, kinderhuwelijken, eerwraak, salafisme, enz. Of zie ik dat verkeerd..

03-06-2011, 01:11
Er zijn dorpen in marokko waar meisjes van net nog geen 9 jaar trouwen. Zoekt dit maar op.

03-06-2011, 01:12



Citaat door nerdy86:
opvallend hoe hoe het lijkt alsof wij in Marokko die zieke gewoontes van het MO niet hebben: meisjesbesnijdenis, kinderhuwelijken, eerwraak, salafisme, enz. Of zie ik dat verkeerd..



Dankzij de BERBERS in heel noord afrika. Die dit niet kennen.

03-06-2011, 01:23

Citaat door IndeKnoop:
Dankzij de BERBERS in heel noord afrika. Die dit niet kennen.


je spreekt jezelf nu tegen.. eerst gebeurde het ook in Marokko, nu zeg je van niet. Ik weet niet waar jij vandaan komt, maar heb nooit gehoord van 9 jarige meisjes die in de dorpen uitgehuwelijkt worden.. en ik kom uit diep in de bergen

03-06-2011, 01:36

Citaat door nerdy86:
je spreekt jezelf nu tegen.. eerst gebeurde het ook in Marokko, nu zeg je van niet. Ik weet niet waar jij vandaan komt, maar heb nooit gehoord van 9 jarige meisjes die in de dorpen uitgehuwelijkt worden.. en ik kom uit diep in de bergen

Daar was nog pas geleden een reportage over op de marokkaanse zender nota bene.. Gebeurt meer bij de chleuh gedeelte.. Meisjes van nog geen 11jaar..

03-06-2011, 02:31
Als een persoon van 15 wil trouwen en er klaar voor is, wat is er mis mee?

03-06-2011, 02:41

Citaat door __Taliban__:
Als een persoon van 15 wil trouwen en er klaar voor is, wat is er mis mee?

15?! sommige meiden hebben dan nog niet eens hun eerste menstruatie gehad.. kinderen..

03-06-2011, 02:43

Citaat door __Taliban__:
Als een persoon van 15 wil trouwen en er klaar voor is, wat is er mis mee?
Hetzelfde kun je je afvragen bij een kind van 5.

Als kind van 5 wilde ik altijd met mijn moeder trouwen,

maar daar kon mijn vader het niet mee eens zijn.

03-06-2011, 02:43

Citaat door Besbousa:
15?! sommige meiden hebben dan nog niet eens hun eerste menstruatie gehad.. kinderen..


Ik heb het niet over die personen, maar een persoon die al pubertijd heeft bereikt en er klaar voor is. Zelfs hier in het westen komen tienermoeders van 14 jaar voor, en het is algemeen bekend dat in die landen meisjes sneller volwassen zijn.

03-06-2011, 02:45

Citaat door Besbousa:
15?! sommige meiden hebben dan nog niet eens hun eerste menstruatie gehad.. kinderen..
Menstruatie is niet alles, je moet er vooral geestelijk aan toe zijn, en een meisje van 15 behoort nog gewoon te spelen met haar poppen cq met haar Ken, en Actionman

03-06-2011, 02:47



Citaat door __Taliban__:
Ik heb het niet over die personen, maar een persoon die al pubertijd heeft bereikt en er klaar voor is. Zelfs hier in het westen komen tienermoeders van 14 jaar voor, en het is algemeen bekend dat in die landen meisjes sneller volwassen zijn.


De eerste de beste man die met mijn 15jarige dochter wil trouwen, geef ik meteen een stomp op zn harses. Hoe 'klaar' zij er dan ook voor mag zijn..

Maargoed.. ga hier uitloggen

03-06-2011, 02:48

Citaat door Hamitus:
Menstruatie is niet alles, je moet er vooral geestelijk aan toe zijn, en een meisje van 15 behoort nog gewoon te spelen met haar poppen cq met haar Ken, en Actionman


Mee eens.. trusten

03-06-2011, 02:49

Citaat door Hamitus:
Hetzelfde kun je je afvragen bij een kind van 5.

Als kind van 5 wilde ik altijd met mijn moeder trouwen,

maar daar kon mijn vader het niet mee eens zijn.


Een persoon van 15 is heel iets anders dan een kind van 5. Domme vergelijking.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10