Bekijk volle/desktop versie : Wiens kind heeft ooit spruw gehad?



Pagina's : [1] 2

01-06-2011, 19:02
Salaam meiden,

Ik ben pas vandaag achtergekomen dat mijn zoontje spuw heeft. Hij wil sinds gisteren niet aan me borst en huilt als ie aan me borst zit. Opeens gaapte hij en toen zag ik dat zijn tong wel erg wit is en achter zijn wangen (van binnen dus).Ben naar de dokter gegaan. Kon geen afspraak maken,omdat het al laat was. Mijn verhaal gedaan bij de assistente en die zei dat het idd spruw is.

Heeft me een middel gegeven die hij moet drinken zeg maar. Antibiotica in middel van een siroop.

Verder heeft ze me niks vertelt eigenlijk..Wiens kind heeft dus ook ooit spruw gehad en kan me tips geven..Soukran alvast!

01-06-2011, 19:03


uppppp

hoe komt dat?

01-06-2011, 20:13

Citaat door S2000:
uppppp

hoe komt dat?


weet ik eignlijk niet...

01-06-2011, 20:33
die van mij heeft dat 2 weken geleden gehad. Bij hem kwam dat doordat hij antibiotica had gekregen toen die net 5 dagen oud was. Daardoor kun je snel schimmelinfectie krijgen.
Bij jou komt t door bostvoeding. gebeurd vaak. Heb je geen middeltje gekregen voor je borsten??moet vaak wel. Want daar is die schimmel vaak.
Welke middeltje heb je gekregen?? Ook 4 maal per dag???
Helpt wel als je die goed opvolgt.
Allah i schafih!

01-06-2011, 20:49



Citaat door Yasimah:
die van mij heeft dat 2 weken geleden gehad. Bij hem kwam dat doordat hij antibiotica had gekregen toen die net 5 dagen oud was. Daardoor kun je snel schimmelinfectie krijgen.
Bij jou komt t door bostvoeding. gebeurd vaak. Heb je geen middeltje gekregen voor je borsten??moet vaak wel. Want daar is die schimmel vaak.
Welke middeltje heb je gekregen?? Ook 4 maal per dag???
Helpt wel als je die goed opvolgt.
Allah i schafih!


Achh meskien. Echt zielig voor ze zeg!
Nee heb niks gekregen. Daarna heb ik de hap gebeld omdat ik las dat ik ook wat ervoor moet krijgen.. Toen zei ze dat ik dat siroopje ook op mijn borsten moet smeren. Dus dat heb ik net gedaan. Ik heb nystatine gehad.
4 maal 1 ml. Is het snel overgegaan bij je zoontje meskien?

Amin!

01-06-2011, 21:05
ja die heeft mijn zoontje ook gehad. Kuur afgemaakt. Binnen een week was het helemaal weg.
Ja erg zielig he.
Wanneer is die van jou geboren??

mijn zoontje heeft nu zelfs waterpokken. Zo zielig he.

01-06-2011, 21:19

Citaat door Yasimah:
ja die heeft mijn zoontje ook gehad. Kuur afgemaakt. Binnen een week was het helemaal weg.
Ja erg zielig he.
Wanneer is die van jou geboren??

mijn zoontje heeft nu zelfs waterpokken. Zo zielig he.


Heb je nog andere dingen dan,kuur afmaken. Mijn zoontje is op 30 april bevallen.. Meskien nu al, hoe heeft hij het opgelopen..

01-06-2011, 21:26
ja dus net als mijn zoontje he, die is van 22 april. Zo zielig.. Ze zijn erg vatbaar. Msaken.
komt van jouw tepels/borsten. Lees maar eens op google. Gebeurd vaak. kan je niets aan doen. Heeft niets met hygiene te maken ofzo.
Gelukkig is t zo over insha allah..
Ze zijn nog zooo kleinnnn.. Ik heb ook zo medelijden met die van mij nu met zn waterpokken. Net iets meer als 5 weken oud. :-(

01-06-2011, 21:38
Mijn zoontje heeft het ook gehad toen hij 5 weken oud was. In het begin kreeg ik nystatina, maar na een week was het nog steeds niet weg en daarna kreeg ik daktarin. en voor mijn borsten kreeg ik een andere middel, ben de naam daarvan even kwijt, maar die moest ik wel steeds afwassen voordat ik weer BV gaf.

Als tip geef ik je ook mee om alles wat in aanraking komt met je baby's mondje om elke uit te koken, zoals speentje etc.

Moge Allaah hem gauw doen genezen.

xxxx

01-06-2011, 21:43
salaam een van mijn tweelingen had ook spruw
gewoon daktarinorale gel halen dat 2 keer per dan in mondje doen ik deed dat vaak aan de speen dan zoog ze eraan en smeerde men tepel ook met daktarin oralegel en subhana allah was weg binnen 2 dagen
maar ik moest het 8 dagen blijven geven

01-06-2011, 21:52
ja indd alles dagelijks uitkoken..als je speentje geeft?

01-06-2011, 22:13

Citaat door Yasimah:
ja dus net als mijn zoontje he, die is van 22 april. Zo zielig.. Ze zijn erg vatbaar. Msaken.
komt van jouw tepels/borsten. Lees maar eens op google. Gebeurd vaak. kan je niets aan doen. Heeft niets met hygiene te maken ofzo.
Gelukkig is t zo over insha allah..
Ze zijn nog zooo kleinnnn.. Ik heb ook zo medelijden met die van mij nu met zn waterpokken. Net iets meer als 5 weken oud. :-(



Dus het kwam ook nogeens van mij Mijn dochtertje gaf ik toen alleen de borst en die had er nergens last van. En mijn zoontje meskien geef ik de borst en soms de fles omdat ik soms kolf en hij heeft er dus wel last van...

Meskien je zoontje..Maar ze zeggen wel hoe jonger ze waterpokken krijgen des te beter..Maar 5 weken is wel erg jong

01-06-2011, 22:15



Citaat door oemabderrahmane:
Mijn zoontje heeft het ook gehad toen hij 5 weken oud was. In het begin kreeg ik nystatina, maar na een week was het nog steeds niet weg en daarna kreeg ik daktarin. en voor mijn borsten kreeg ik een andere middel, ben de naam daarvan even kwijt, maar die moest ik wel steeds afwassen voordat ik weer BV gaf.

Als tip geef ik je ook mee om alles wat in aanraking komt met je baby's mondje om elke uit te koken, zoals speentje etc.

Moge Allaah hem gauw doen genezen.

xxxx


Mijn man kookte eigenlijk elke dag zijn speentje, flesje etc uit. Maar nu ga ik het meer doen. En meer mijn handen wassen etc. Hij heeft nu ook diarree en rode billetjes.

amin!

01-06-2011, 22:17

Citaat door mama30:
salaam een van mijn tweelingen had ook spruw
gewoon daktarinorale gel halen dat 2 keer per dan in mondje doen ik deed dat vaak aan de speen dan zoog ze eraan en smeerde men tepel ook met daktarin oralegel en subhana allah was weg binnen 2 dagen
maar ik moest het 8 dagen blijven geven


Gelukkig dat het snel over is gegaan Ik heb nu een soort siroopje gehad en als dat niet helpt ga ik om dat gel vragen...

Moge allah swt onze kinderen beschermen tegen alle soort ziektjes!

01-06-2011, 23:15
ja spruw brengt ook luieruitslag mee.
Bepanthen ofzo helpt heel goed tegen rode billetjes!

Pagina's : [1] 2