Bekijk volle/desktop versie : Moeite met zwangere vrouwen...Wie heeft dit ook?



01-06-2011, 11:27
Hoi dames,

Sinds de zomer van 2009 hebben mijn man en ik besloten te stoppen met anticonseptie en voor onze eerste liefdesbaby te gaan. 5 maanden later op 31 december bleken wij zwanger te zijn. Wij waren enorm blij en konden niet wachten op onze eerste echo. Met 10 weken kon ik terecht, helaas bleek toen dat het om een windei ging. Een enorme teleurstelling, maar wij gingen er weer met frisse moed tegen aan. Ik kreeg pilletjes die een miskraam veroorzaakten en ik hoopte zo snel mogelijk weer in verwachting te zijn. Helaas was mijn baarmoeder pas eind april helemaal 'schoon' verklaard door de arts.

Vanaf mei 2010 konden wij weer gaan 'proberen'. Helaas was mijn menstruatie niet bepaald geregeld. De ene maand ongesteld en dan weer een maand of 2 niet. Na bijna een jaar wachten in februari 2011constateerde mijn gynocoloog dat ik PCOS heb. Ik moest wachten tot ik mijn menstratie kreeg om te beginnen aan clomid (eisprongwekkend middel). Na wachten op mijn menstratie bleek begin maart dat ik zwanger was. Ik was helemaal happy! Mijn echo zou ik met 7 weken krijgen ivm mijn vorige miskraam. 2 dagen voor mijn echo ging het verkeerd. Bij het plassen ondekte ik bloed. Ik had direct contact opgenomen met mijn gynocoloog en kon meteen langs het ziekenhuis voor een echo. In de echo was een geweldig mooi hartje te zien. Ik kreeg een fototje mee naar huis en heb heerlijk geslapen die nacht. De volgende ochtend op mijn werk werd het bloeden steeds heftiger. Helaas verloor in die dag mijn 2e vruchtje!

Inmiddels is dit 2 maanden geleden. Toch ben ik er geestelijk helemaal kapot van. Ik kan zwangere vrouwen niet uitstaan. Ik wil niets meer van ze weten. Mijn schoonzus/nicht is zwanger en mijn beste vriendin ook. Sinds mijn miskraam heb ik het contact met beide verbroken. Ik weet dat dit onredelijk is, maar ik word dood ongelukkig als ik hen tegen kom. Ik ben dan echt letterlijk minstens 2 dagen helemaal van slag. Ik word helemaal gek van mijzelf.

Is er iemand die dit ook heeft mee gemaakt?

01-06-2011, 11:46


ik begrijp dat heel goed wallah... het is geen jaloezie maar je kan het gewoonniet aan om te zien...

inshallah zal allah je verbleiden met een babytje inshallah

01-06-2011, 12:04

Citaat door Oennetje:
ik begrijp dat heel goed wallah... het is geen jaloezie maar je kan het gewoonniet aan om te zien...

inshallah zal allah je verbleiden met een babytje inshallah


Amien insha'allah!

Ja, dat is ook zo. Ik voel me verschrikkelijk schuldig over het feit dat ik hen zo negeer. Zij kunnen er natuurlijk ook niets aan doen dat ik geen kind heb. Maar zij weten hoe moeilijk ik het er mee heb. En toch blijven zij contact zoeken. Ik weet echt niet wat ik doen moet...

01-06-2011, 12:07
ooh meid toch... Je hebt t echt zwaar. En dat is te begrijpen. Ik hoop echt dat t insha allah goed komt. En dat je straks van een goedlopende zqangerschap kunt genieten insha allah. Vraag in je gebeden om allah s hulp.

01-06-2011, 12:17


Ik snap je ook helemaal!!

Ik had voor deze zwangerschap ook 2 miskramen gehad, & iedereen in mijn omgeving werd direct zwanger, en beviel dan direct zonder enige problemen.

& ik kreeg dan de ene tegenslag na de ander.


Inshallah word je snel verblijd,

ALLAH geeft en neemt, hamdoelilah

01-06-2011, 12:47
Moge Allaah swt je snel verblijden meid.

01-06-2011, 12:50
Nee, zoiets heb ik niet meegemaakt, maar ik snap je wel.

Ik heb ook Pcos, na jaaaaren wachten, behandelen en nog eens wachten, ben ik spontaan zwanger geworden op mijn 37ste en het resultaat zie je hieronder.

Wees niet verbitterd, Allah is groot en vergeet niemand, wees blij voor de zwangere vrouwen in je omgeving. Zij kunnen er ook niks aandoen dat het je elmektab is. Plus zij zullen vast wel al het goede voor je wensen.

01-06-2011, 13:12

Citaat door Yasimah:
ooh meid toch... Je hebt t echt zwaar. En dat is te begrijpen. Ik hoop echt dat t insha allah goed komt. En dat je straks van een goedlopende zqangerschap kunt genieten insha allah. Vraag in je gebeden om allah s hulp.


Dank je wel schat. Ik bid elke dag voor Allah's hulp....

01-06-2011, 13:20
Ik begrijp je wel lieverd het is heel moeilijk,
alleen hoop ik wel dat je schoonzus en je vriendin je wel
begrijpen en niet verkeerd opvatten.
Want mocht je straks zwanger worden inchallah en je weer contact
met hun krijgt, kunnen ze het verkeerd opvatten (jaloezie).

Maar goed lieverd allah kbir inchallah zal je snel zwanger raken....

01-06-2011, 13:36
Ze zullen het wel begrijpen, je hebt nu effe tijd en rust nodig om alles te realiseren.

Moge Allah je (en alle vrouwen die zwanger willen worden) je kindjes schenken insh'Allah!!!

01-06-2011, 14:29
Lieve zuster, moge Allah je gauw verblijden met een zwangerschap en dat je deze mag voldragen AMEEN ALLAHOEMA AMEEN

01-06-2011, 14:30

Citaat door Tahamoesht77:
Ze zullen het wel begrijpen, je hebt nu effe tijd en rust nodig om alles te realiseren.

Moge Allah je (en alle vrouwen die zwanger willen worden) je kindjes schenken insh'Allah!!!


ameen!