Bekijk volle/desktop versie : Berbers trots afellay



31-05-2011, 21:33
Berbers trots op Ibrahim Afellay

Niet met de Nederlandse driekleur, niet met een vlag van Marokko, maar opmerkelijk genoeg met een berber-vlag vierde Ibrahim Afellay zaterdagavond de Champions League-zege van Barça op Manchester United. De vlag - blauw, groen en geel - had de Utrechter verrassend om zijn schouders gedrapeerd.

De foto van EPA werd de voorbije dagen getoond op verscheidene internetfora van (Marokkaanse) berbers, de oorspronkelijke inwoners van Noord-Afrika. De berbers zijn trots op de Utrechter van FC Barcelona, die hen met de vlag een hart onder de riem stak.

Jarenlang was de vlag van de berbers in Marokko verboden. De Marokkaanse 'tak' van het Noord-Afrikaanse bergvolk kwam in de jaren zestig van de vorige eeuw als gastarbeiders naar Nederland. Afellay is een bekende Berber-voetballer. Ook Zinedine Zidane is een berber. Zijn ouders komen uit Algerije.

31-05-2011, 21:37


je was me voor, ik moet mijn topic dus verwijderen haha

31-05-2011, 21:40

Citaat door Trissintie:
Berbers trots op Ibrahim Afellay

Niet met de Nederlandse driekleur, niet met een vlag van Marokko, maar opmerkelijk genoeg met een berber-vlag vierde Ibrahim Afellay zaterdagavond de Champions League-zege van Barça op Manchester United. De vlag - blauw, groen en geel - had de Utrechter verrassend om zijn schouders gedrapeerd.

De foto van EPA werd de voorbije dagen getoond op verscheidene internetfora van (Marokkaanse) berbers, de oorspronkelijke inwoners van Noord-Afrika. De berbers zijn trots op de Utrechter van FC Barcelona, die hen met de vlag een hart onder de riem stak.

Jarenlang was de vlag van de berbers in Marokko verboden. De Marokkaanse 'tak' van het Noord-Afrikaanse bergvolk kwam in de jaren zestig van de vorige eeuw als gastarbeiders naar Nederland. Afellay is een bekende Berber-voetballer. Ook Zinedine Zidane is een berber. Zijn ouders komen uit Algerije.

Blijkbaar zijn ze onvoldoende geïnformeerd

31-05-2011, 21:50

Citaat door ewa147:
je was me voor, ik moet mijn topic dus verwijderen haha




Geef niet Volgende keer ben ik te laat

31-05-2011, 21:55



Citaat door Nidaa:
Bron??



http://www.ad.nl/ad/nl/1053/Primera-Division/article/detail/2439858/2011/05/31/Berbers-trots-op-Ibrahim-Afellay.dhtml

31-05-2011, 21:57
Amazigh vlag....


Ach die vlaggen...

31-05-2011, 21:58

Citaat door Lantismo:
Amazigh vlag....


Ach die vlaggen...

die vlag en de vlag van khorassan zijn de enige vlaggen die me trots maken

31-05-2011, 22:00

Citaat door ewa147:
die vlag en de vlag van khorassan zijn de enige vlaggen die me trots maken

Vlaggen zeggen mij niet zoveel...................als moslimzijnde dan.

31-05-2011, 22:03

Citaat door Lantismo:
Vlaggen zeggen mij niet zoveel...................als moslimzijnde dan.

ken je de vlag van khorassan dan?

31-05-2011, 22:05

Citaat door ewa147:
ken je de vlag van khorassan dan?

Leg eens even uit?

31-05-2011, 22:10

Citaat door Lantismo:
Leg eens even uit?

http://www.youtube.com/watch?v=HiSqnjRkgpM&playnext=1&list=PLBED54FD3EDF1 BEB6

en dit is de vlag, maar ik dat dat het andersom is. zwarte achtergrond en witte geschrift

http://www.depers.nl/UserFiles/Image/2008/200802/20080203/buitenland/talibanvlag.jpg

31-05-2011, 22:12
ik heb eentje laten maken met allahu akbar erop

31-05-2011, 22:14



Citaat door ewa147:
http://www.youtube.com/watch?v=HiSqnjRkgpM&playnext=1&list=PLBED54FD3EDF1 BEB6

en dit is de vlag, maar ik dat dat het andersom is. zwarte achtergrond en witte geschrift

http://www.depers.nl/UserFiles/Image/2008/200802/20080203/buitenland/talibanvlag.jpg

Kijk machallah............Ik zeg je vlaggen zeggen mij echt niet zoveel maar als het om strijders in de islam gaat natuurlijk daar ben je dan trots op. Ik snap die Heisa rond Afellay dan ook niet. Leuk en aardig maar ik kan er niks mee. Kom met bij Khalid ibno alwalid ( radia allah 3anhoe) en dan kunnen over trots praten.

31-05-2011, 22:16

Citaat door Lantismo:
Kijk machallah............Ik zeg je vlaggen zeggen mij echt niet zoveel maar als het om strijders in de islam gaat natuurlijk daar ben je dan trots op. Ik snap die Heisa rond Afellay dan ook niet. Leuk en aardig maar ik kan er niks mee. Kom met bij Khalid ibno alwalid ( radia allah 3anhoe) en dan kunnen over trots praten.


Klopt ajoema. dat heb ik net hetzelfde, maar ik heb ook wat trots gekregen door abdelkrim el khattabi. omdat hij de spanjaarden en fransen had tegen gehouden. Ik hou van elke moslim omwille van Allah swt, en alle vlagen die staan voor verzet en Islam mogen er zijn vind ik. Moge Allah swt mij vergeven als ik iets verkeerds heb gezegd

31-05-2011, 22:21

Citaat door ewa147:
Klopt ajoema. dat heb ik net hetzelfde, maar ik heb ook wat trots gekregen door abdelkrim el khattabi. omdat hij de spanjaarden en fransen had tegen gehouden. Ik hou van elke moslim omwille van Allah swt, en alle vlagen die staan voor verzet en Islam mogen er zijn vind ik. Moge Allah swt mij vergeven als ik iets verkeerds heb gezegd

Natuurlijk moet je roots niet vergeten en de islam verbiedt het ook niet, maar het mag niet boven de islam staan. Iedereen is trost wa Abdelkrim heeft verricht en wie dat niet is is niet van ons. We zijn maar jammer genoeg vergeten velen dat. Ghair inschallah en moge wij vereinigd worden inschallah.