Bekijk volle/desktop versie : Gordel is te kort voor maxi cosi



30-05-2011, 21:41
Als ik alleen met mijn dochter in de auto zit, vind ik het fijn als ik haar voorin plaats. Alleen is de gordel te kort voor de maxi cosi.

Achter is er genoeg ruimte wat betreft de gordel, alleen kan ik haar dan niet in de gaten houden.

30-05-2011, 21:49


Dat probleem heb ik ook! Ik doe de stoel dan helemaal naar achteren en dan haalt ie het net

30-05-2011, 21:49
zet je de maxi cosi wel op de juiste manier vast op de voorzit???

30-05-2011, 21:51

Citaat door Oem_Ayaah:
Dat probleem heb ik ook! Ik doe de stoel dan helemaal naar achteren en dan haalt ie het net


Dat is een goede tip, ik ga dat ook proberen!!


Citaat door Yasimah:
zet je de maxi cosi wel op de juiste manier vast op de voorzit???


Ik denk het wel, ik had nog op de website van maxicosi gekeken voor de zekerheid.

30-05-2011, 22:12


Pfff dat probleem heb ik ook

30-05-2011, 22:41
mag de maxicosi nou wel voor als je air bag hebt??

30-05-2011, 23:25
Nope, alleen zonder airbag!!

31-05-2011, 17:13
dat had ik ook. maar het het veiligste om je kind achter in de auto te zetten. Dit is ook bewezen.i deed mijn zoontje altijd achter. ik heb toen bij de Halffors spiegels gekocht waarin ik hem kom zien.

31-05-2011, 17:43
Je kunt de airbag uitschakelen.

31-05-2011, 17:43

Citaat door sarabou:
dat had ik ook. maar het het veiligste om je kind achter in de auto te zetten. Dit is ook bewezen.i deed mijn zoontje altijd achter. ik heb toen bij de Halffors spiegels gekocht waarin ik hem kom zien.



Dat ga ik ook maar doen.

14-02-2012, 20:18
hallo dames,

je kunt een easy base gebruiken, dit is een soort van plaat met een steun, die op de grond leunt tussen achterbank en voorstoelen. De plaat maak je vast met een gordel. Vervolgens kun je maxi cosi op de plaat vastklikken. Easy base past in elke auto met een driepunts gordel. Er bestaat ook easy fix, dit is bestemd voor bevestiging met het iso fix systeem.

Je moet bij de easy base wel even naar de onderkant van je maxi cosi kijken. Lopen dara twee stangemn dan past het, oude modellen passen niet. Voordeel aan de easybase is dat je in een seconde je maxi cosi bevestigd, je hoeft niet te klooien met gordels en het zit altijd veilig vast.

14-02-2012, 20:23
Easy base wil ik ook aanschaffen.. Want kan me nog herineren met me dochter dat het een drama was telkens met de gordel..