Bekijk volle/desktop versie : Studie ik kom uit marokko en wil hier in nederland studeren



29-05-2011, 14:15
salamo 3alaykom
ik kom uit marokko, en ben nu een jaartje in nederland en volg nederlandse cursus en ik wil graag volgend jaar beginnen met een opleiding. een mbo opleiding
knnen jullie ook iemand zoals ik die uit marokko is gekomen en hier door studeert??

29-05-2011, 16:54


ik ben ook in Marokko geboren, ik ben op mijn 11de naar NL gekomen. over 3 weken studeer ik af inshaAllah als Bachelor Civiele Ingenieur.
ik weet niet hoe oud jij bent, maar als je nog relatief jong bent, adviseer ik je echt om een opleiding te volgen. Naar mijn mening ben je zonder opleiding/diploma het pispaaltje van de maatschappij. Het maakt niet uit op welke niveau, gewoon doen!!!

29-05-2011, 16:59

Citaat door AREMAN:
ik ben ook in Marokko geboren, ik ben op mijn 11de naar NL gekomen. over 3 weken studeer ik af inshaAllah als Bachelor Civiele Ingenieur.
ik weet niet hoe oud jij bent, maar als je nog relatief jong bent, adviseer ik je echt om een opleiding te volgen. Naar mijn mening ben je zonder opleiding/diploma het pispaaltje van de maatschappij. Het maakt niet uit op welke niveau, gewoon doen!!!

ik ben niet in Marokko geboren
ik ben hier in Nederland geboren en stuurde hier tot groep 5, daarna ging ik naar Marokko en bleef daar 9 jaar. ben nu 18 jaar. maar welke school adviseer je me
en hoe oud ben jij??

29-05-2011, 17:13
Je bent nooit te oud om te studeren, ik weet niet wat je niveau is..maar je moet iets doen wat je leuk lijkt en waarin je toekomst ziet. Allah 3awnek!

29-05-2011, 17:18



Citaat door dija23:
ik ben niet in Marokko geboren
ik ben hier in Nederland geboren en stuurde hier tot groep 5, daarna ging ik naar Marokko en bleef daar 9 jaar. ben nu 18 jaar. maar welke school adviseer je me
en hoe oud ben jij??


ik ben 23, ik kan je niet zo maar een school aanbevelen, het hangt af van veel factoren:

- tot waar heb je in marokko gestudeerd, diploma ja/nee
- waar woon je in NL? hoe ver wil je reizen?
- wat zijn je ambities? mbo hbo wo?
- wat zijn je interesses?
- etc.

Als je een mbo opleiding wilt volgen, kun je ROC proberen, ik ben niet bekend in de mbo-opleidingen dan wel de scholen waar ze gegeven worden. Vanaf het hbo kan ik je misschien wel verder helpen

05-06-2011, 00:27
Hallo
Ik ben 26 jaar en ben net met oa opleiding begonnen!!
IK ben in marokko geboren en ik woon bijna 5 jaar in Nederland.
Mij staatsexamen nt2 heb ik met success behaald toen dacht ik van Ik moet echt door.
IK kon wel naar hbo maar dacht eerst mbo dan hbo weetje!!
Ik volg de opleing bij capabel (en jarig opleiding).Maar omdat je nog jong bent raad ik je toch aan bij een ROC te inschrijven.RICHTING? dat moet zelf beslissen!!
Nou iig dooor door gaan met je studie en heel veel success met je keuze
groetjes

05-06-2011, 17:18

Citaat door mouslima:
Hallo
Ik ben 26 jaar en ben net met oa opleiding begonnen!!
IK ben in marokko geboren en ik woon bijna 5 jaar in Nederland.
Mij staatsexamen nt2 heb ik met success behaald toen dacht ik van Ik moet echt door.
IK kon wel naar hbo maar dacht eerst mbo dan hbo weetje!!
Ik volg de opleing bij capabel (en jarig opleiding).Maar omdat je nog jong bent raad ik je toch aan bij een ROC te inschrijven.RICHTING? dat moet zelf beslissen!!
Nou iig dooor door gaan met je studie en heel veel success met je keuze
groetjes
Dank je wel
k ga bij ROC inschrijven
hoe ver ben je met je studie??