Bekijk volle/desktop versie : Dronkelappen op vredesmissie in Afghanistan.



28-05-2011, 23:49
De Belgische majoor Fabian Daras heeft zich in het Afghaanse Kunduz zwaar misdragen in dronken toestand. De tweede in rang van de Belgische militairen in Afghanistan werd daarom naar huis gestuurd. Dat schrijft Knack.

Daras zocht in dronken toestand problemen met een aantal Duitse officiers in een Duitse dranktent in Kunduz, de Talibar. Hij gooide een lege fles naar een Duitse militaire (VROUW!! How low can u go?! QB.) nadat die hem weigerde wijn uit te schenken.

Een Duitse militair die tussen kwam, kreeg een vuistslag. Dat ontaarde in een scheldpartij waarbij zowat elke Duitse militair ter plaatse, zo’n vijftal, bedreigd werd met de dood.

“Vuile Duitse klootzakken”
“Ik ga jullie vermoorden, vuile Duitse klootzakken”, staat te lezen in het proces-verbaal.

De Belgische militaire politie, die tussenbeide moest komen, kreeg ook beledigingen naar het hoofd en werd ook met de dood bedreigd. “Laat me of ik vermoord je, klootzak van de MP (militaire politie, red.).”

Fabian Daras wou zelfs zijn wapen trekken, maar dat bleek later niet geladen.

Het incident dateert van 13 mei, maar is nu pas bekendgeraakt.

Donderdag zal minister van Defensie Pieter De Crem over de gebeurtenis ondervraagd worden door N-VA-kamerlid Theo Francken.

http://lifetoday.be/2011/05/dronken-majoor-fabian-daras-door-het-lint-in-afghanistan/

En dat is dan benoemd tot hoofdofficier bij het leger? Weet niet hóé ze die militairen screenen maar degene die bij deze idioot de tests afnam was vast ook zwaar beneveld.

28-05-2011, 23:53


Wat een mongooltjes ook, al dat legergespuis, marechaussee, politie. Allemaal uit hetzelfde luciferhout gesneden. Afgekeurd voor een normale opleiding, school verlaten, dan maar bij de politie/hetleger/etc.