Bekijk volle/desktop versie : hbo+trouwen(+kindje)=mogelijk?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

27-05-2011, 19:45
Is dit te combineren?

Wie vindt van niet en wie wel?

Is het haalbaar om HBO te gaan doen en te trouwen en misschien een kindje in die 4 jaar tijd incha'Allah..

Ik ben benieuwd of jullie iemand kennen die dit doet/heeft gedaan.. Ik hoor het graag..

27-05-2011, 19:47


trouwen & studeren gaat wel hoor ; maar trouwen & studeren & een baby lykt my byna onmogelyk tenzy je baby dan een tydje kan doorbrengen by de grootouders

maar dan heb ik weer zoiets van waarom begin je aan kinderen als je ze niet de nodige aandacht & zorg kunt geven waar ze op die moment behoefte aan hebben

27-05-2011, 19:47
mijn moeder heeft een hbo opleiding gevolgd met 3 kinderen, deed in haar eentje het huishouden EN werkte daarnaast. dus ja, het kan!

27-05-2011, 19:48
Waarom niet, go for it. Kindjes is het mooiste wat er is.

Het is wel zwaar uiteraard, dus je moet wel erg veel motivatie en discipline hebben maar als je dat hebt lukt t vast wel

27-05-2011, 19:48


Het kan maar lijkt mij wel zwaar. HBO en Trouwen is wel mogelijk, dat zeker!

27-05-2011, 19:49
Je kan best trouwen, en nog studeren. Maar je kan niet in je studie tijd zwanger raken dat gaat niet. Bevalling, verzorging van zwangerschap, verzorging het kind en je zelf na de bevalling etc. Het beste om afgestudeert en met een goeie welverdiende baan te gaan trouwen. Niet te langzaam maar zeker niet haastig!

27-05-2011, 19:53
Kennen jullie iemand die dit doet of heeft gedaan?

27-05-2011, 20:43

Citaat door Mvr_Saaaana:
Is dit te combineren?

Wie vindt van niet en wie wel?

Is het haalbaar om HBO te gaan doen en te trouwen en misschien een kindje in die 4 jaar tijd incha'Allah..

Ik ben benieuwd of jullie iemand kennen die dit doet/heeft gedaan.. Ik hoor het graag..



Mogelijk, mits je hulp krijgt van man.

27-05-2011, 20:48

Citaat door Dien_Haag:
Je kan best trouwen, en nog studeren. Maar je kan niet in je studie tijd zwanger raken dat gaat niet. Bevalling, verzorging van zwangerschap, verzorging het kind en je zelf na de bevalling etc. Het beste om afgestudeert en met een goeie welverdiende baan te gaan trouwen. Niet te langzaam maar zeker niet haastig!


Met je baan trouwen dus. Ok dan, thanks voor de tip. Die kende ik nog niet.

27-05-2011, 20:55
Trouwen en studeren is mogelijk, maar zou tijdens die periode nooit bewust voor een kindje gaan. Ik wil zelf voor mijn kind kunnen zorgen, geen opa en oma noch een opvang.

27-05-2011, 20:58
Hoe wil je voltijd op shcool zitten en een kind baren?

Onmogelijk, en heb ook nooit iemand gehoord die dit heeft gedaan.

27-05-2011, 20:59

Citaat door N_and_A:
Hoe wil je voltijd op shcool zitten en een kind baren?

Onmogelijk, en heb ook nooit iemand gehoord die dit heeft gedaan.

Ik heb het zien gebeuren, ze hebben vroegtijdig examen kunnen doen of hebben hun studie voortgezet na de bevalling. Baby gaat dan naar een dagverblijf of bij opa en oma.

27-05-2011, 21:03


Niets is onmogelijk.

27-05-2011, 21:20
Ik ken iemand die dat doet. Ze zit in haar laatste jaar en heeft een kind van bijna 3 jaar. Ze doet het heel goed ze is een sterke vrouw. Ze gaat ervoor vind dat wel knap.

Ik zou dat niet kunnen.

27-05-2011, 21:24

Citaat door Tjoelipo:
Ik ken iemand die dat doet. Ze zit in haar laatste jaar en heeft een kind van bijna 3 jaar. Ze doet het heel goed ze is een sterke vrouw. Ze gaat ervoor vind dat wel knap.

Ik zou dat niet kunnen.

Een ouder die een studie boven haar kind verkiest doet het heel goed? Wauw, ze is inderdaad erg sterk macha'Allah.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7