Bekijk volle/desktop versie : Meer vrouwen in de hel



13-10-2004, 18:10
meer vrouwen dan mannen in hel
Ik heb gelezen dat er volgens een Hadith er meer vrouwen in de hel zullen zijn dan mannen, in hoeverre klopt dit?
Wa-\'Alaikum Salaam,

Deze hadith is een zeer valide hadith (sahih) die we tegenkomen in verschillende versies in verschillende hadith verzamelingen.

Zowel de man als vrouw hebben bepaalde verplichtingen gekregen van Allah die worden gebalanceerd door rechten. Zo heeft bijvoorbeeld de vrouw een plicht om verantwoordelijk om te gaan met het huishouden, maar daar tegenover staat haar recht op een dak boven haar hoofd, kleding en geld. Dit recht is natuurlijk weer een plicht van de echtgenoot. Op die manier is het hele systeem in balans en wordt niemand tekort gedaan.

Analoog hieraan heeft de vrouw een zeer belangrijke en superunieke zegening van Allah gekregen: het paradijs is onder haar voeten gelegd! Deze zegening heeft, naast een boodschap voor de kinderen (namelijk goed zijn jegens de moeder, is haar recht) ook een belangrijke boodschap voor de moeder/ vrouw zelf. Namelijk: \'Pas op! Het paradijs ligt onder jouw voeten. Gedraag je goed en (islamitsch) verantwoord anders zul je het paradijs verliezen (dus een plicht)!\' Een groot deel van dit \'goed gedragen\' heeft dus te maken met de het gedrag van de vrouw. Maar al te vaak zien we (jammer genoeg schijnt dat alleen maar erger te worden) dat meisjes /vrouwen zeer onverantwoord omgaan met deze zegening onder hun voeten: haya, nederigheid, hoogstaande idealen, verfijnde akhlaaq en intense gebeden worden steeds minder gemeengoed en worden zelfs vervangen door ondankbaarheid, onverantwoordelijkheid, hardheid, ruw gedrag, niet bidden (mannen moeten bidden, vrouwen hoeft niet) etcetera.

De Profeet (saw) heeft niets anders dan een blik in de toekomst gegeven aan ons en ons daarmee slechts gewaarschuwd voor de halfzachte manier waarmee m.n. meiden/ vrouwen omgaan met hun islam en dus met de jannah onder haar voeten.

Moge de Almachtige ons zegenen in onze Dien, Dunya en Akhirah en ons standvastig maken in onze islambeleving.... op zo\'n wijze dat Hij Tevreden zal zijn met ons.

Wassalaam,

derwish crew

http://www.derwish.nl


maar mijn vraag is, zijn de vrouwen die daar gezien zijn, moslimvrouwen of worden alle vrouwen bedoeld?
er was namelijk ook gezegd door de profeet salli 3alaih wa sallam dat er een tijd zal komen dat verhouding mannen/vrouwen 1 op de 50 is.

13-10-2004, 23:30


Allemaal sprookjes die door Buchari en Co zijn verzonnen...
Zo simpel is het.

14-10-2004, 00:06

Citaat door sTyX:
Allemaal sprookjes die door Buchari en Co zijn verzonnen...
Zo simpel is het.
jij bent dus een blaverhaal

16-10-2004, 15:33

Citaat door sTyX:
Allemaal sprookjes die door Buchari en Co zijn verzonnen...
Zo simpel is het.
blablablablablablablabla!

17-10-2004, 23:14



Citaat door Zoefria4life:
meer vrouwen dan mannen in hel
Ik heb gelezen dat er volgens een Hadith er meer vrouwen in de hel zullen zijn dan mannen, in hoeverre klopt dit?
Wa-\'Alaikum Salaam,

Deze hadith is een zeer valide hadith (sahih) die we tegenkomen in verschillende versies in verschillende hadith verzamelingen.

Zowel de man als vrouw hebben bepaalde verplichtingen gekregen van Allah die worden gebalanceerd door rechten. Zo heeft bijvoorbeeld de vrouw een plicht om verantwoordelijk om te gaan met het huishouden, maar daar tegenover staat haar recht op een dak boven haar hoofd, kleding en geld. Dit recht is natuurlijk weer een plicht van de echtgenoot. Op die manier is het hele systeem in balans en wordt niemand tekort gedaan.

Analoog hieraan heeft de vrouw een zeer belangrijke en superunieke zegening van Allah gekregen: het paradijs is onder haar voeten gelegd! Deze zegening heeft, naast een boodschap voor de kinderen (namelijk goed zijn jegens de moeder, is haar recht) ook een belangrijke boodschap voor de moeder/ vrouw zelf. Namelijk: \'Pas op! Het paradijs ligt onder jouw voeten. Gedraag je goed en (islamitsch) verantwoord anders zul je het paradijs verliezen (dus een plicht)!\' Een groot deel van dit \'goed gedragen\' heeft dus te maken met de het gedrag van de vrouw. Maar al te vaak zien we (jammer genoeg schijnt dat alleen maar erger te worden) dat meisjes /vrouwen zeer onverantwoord omgaan met deze zegening onder hun voeten: haya, nederigheid, hoogstaande idealen, verfijnde akhlaaq en intense gebeden worden steeds minder gemeengoed en worden zelfs vervangen door ondankbaarheid, onverantwoordelijkheid, hardheid, ruw gedrag, niet bidden (mannen moeten bidden, vrouwen hoeft niet) etcetera.

De Profeet (saw) heeft niets anders dan een blik in de toekomst gegeven aan ons en ons daarmee slechts gewaarschuwd voor de halfzachte manier waarmee m.n. meiden/ vrouwen omgaan met hun islam en dus met de jannah onder haar voeten.

Moge de Almachtige ons zegenen in onze Dien, Dunya en Akhirah en ons standvastig maken in onze islambeleving.... op zo\'n wijze dat Hij Tevreden zal zijn met ons.

Wassalaam,

derwish crew

http://www.derwish.nl


maar mijn vraag is, zijn de vrouwen die daar gezien zijn, moslimvrouwen of worden alle vrouwen bedoeld?
er was namelijk ook gezegd door de profeet salli 3alaih wa sallam dat er een tijd zal komen dat verhouding mannen/vrouwen 1 op de 50 is.
ik ben onder de indruk van jou text(verhaal) er zit wat waarheid in ,maar dat meer vrouwen naar de hel gaan dan mannen dat geloof ik dus niet .
wand allah rapie alamien maakt geen onderscheid tussen mannen en vrouwen.
:rood: :rood:

18-10-2004, 01:02

Citaat door Zoefria4life:
meer vrouwen dan mannen in hel
Ik heb gelezen dat er volgens een Hadith er meer vrouwen in de hel zullen zijn dan mannen, in hoeverre klopt dit?
Wa-\'Alaikum Salaam,

Deze hadith is een zeer valide hadith (sahih) die we tegenkomen in verschillende versies in verschillende hadith verzamelingen.

Zowel de man als vrouw hebben bepaalde verplichtingen gekregen van Allah die worden gebalanceerd door rechten. Zo heeft bijvoorbeeld de vrouw een plicht om verantwoordelijk om te gaan met het huishouden, maar daar tegenover staat haar recht op een dak boven haar hoofd, kleding en geld. Dit recht is natuurlijk weer een plicht van de echtgenoot. Op die manier is het hele systeem in balans en wordt niemand tekort gedaan.

Analoog hieraan heeft de vrouw een zeer belangrijke en superunieke zegening van Allah gekregen: het paradijs is onder haar voeten gelegd! Deze zegening heeft, naast een boodschap voor de kinderen (namelijk goed zijn jegens de moeder, is haar recht) ook een belangrijke boodschap voor de moeder/ vrouw zelf. Namelijk: \'Pas op! Het paradijs ligt onder jouw voeten. Gedraag je goed en (islamitsch) verantwoord anders zul je het paradijs verliezen (dus een plicht)!\' Een groot deel van dit \'goed gedragen\' heeft dus te maken met de het gedrag van de vrouw. Maar al te vaak zien we (jammer genoeg schijnt dat alleen maar erger te worden) dat meisjes /vrouwen zeer onverantwoord omgaan met deze zegening onder hun voeten: haya, nederigheid, hoogstaande idealen, verfijnde akhlaaq en intense gebeden worden steeds minder gemeengoed en worden zelfs vervangen door ondankbaarheid, onverantwoordelijkheid, hardheid, ruw gedrag, niet bidden (mannen moeten bidden, vrouwen hoeft niet) etcetera.

De Profeet (saw) heeft niets anders dan een blik in de toekomst gegeven aan ons en ons daarmee slechts gewaarschuwd voor de halfzachte manier waarmee m.n. meiden/ vrouwen omgaan met hun islam en dus met de jannah onder haar voeten.

Moge de Almachtige ons zegenen in onze Dien, Dunya en Akhirah en ons standvastig maken in onze islambeleving.... op zo\'n wijze dat Hij Tevreden zal zijn met ons.

Wassalaam,

derwish crew

http://www.derwish.nl


maar mijn vraag is, zijn de vrouwen die daar gezien zijn, moslimvrouwen of worden alle vrouwen bedoeld?
er was namelijk ook gezegd door de profeet salli 3alaih wa sallam dat er een tijd zal komen dat verhouding mannen/vrouwen 1 op de 50 is.
Die alhadieth is shahieh, Er is ook een hadith van de profeet vzmh die zegt dat de vrouwen het meeste zijn die de daijal (de een oogige valse massaih) zullen volgen. Maar!!! dit betekend niet dat wij mannen een gat in de lucht moeten springen, Hoe onstaat een slechte vrouw door een slechte man te hebben, maar als een vrouw een goeie man tegen komt dan zal ze goed worden want het goede wint altijd. Inna albatila khijna zahoeqa!!!

18-10-2004, 12:20

Citaat door haddouti:
ik ben onder de indruk van jou text(verhaal) er zit wat waarheid in ,maar dat meer vrouwen naar de hel gaan dan mannen dat geloof ik dus niet .
wand allah rapie alamien maakt geen onderscheid tussen mannen en vrouwen.
:rood: :rood:
Ik heb het niet geschreven beste Haddouti.
Er is een hadith waarin wordt gezegd dat er meer vrouwen zullen zijn in de Hel.
Ik ga hem zoeken voor je en plaatsen inshallah

18-10-2004, 12:26

Citaat door Batvink:
Die alhadieth is shahieh, Er is ook een hadith van de profeet vzmh die zegt dat de vrouwen het meeste zijn die de daijal (de een oogige valse massaih) zullen volgen. Maar!!! dit betekend niet dat wij mannen een gat in de lucht moeten springen, Hoe onstaat een slechte vrouw door een slechte man te hebben, maar als een vrouw een goeie man tegen komt dan zal ze goed worden want het goede wint altijd. Inna albatila khijna zahoeqa!!!
Allahya7fadna

Daar heb je ook best wel gelijk in
Bovendien is hetgeen wat je gemakkelijk de hel inbrengt de Tong en de Geslachtsdelen.
walakien allahoe a3lam

allah ya3foe.

18-10-2004, 12:27
Haddouti, hie staat het

Volume 1, Book 2, Number 28:
Narrated Ibn 'Abbas:

The Prophet said: "I was shown the Hell-fire and that the majority of its dwellers were women who were ungrateful." It was asked, "Do they disbelieve in Allah?" (or are they ungrateful to Allah?) He replied, "They are ungrateful to their husbands and are ungrateful for the favors and the good (charitable deeds) done to them. If you have always been good (benevolent) to one of them and then she sees something in you (not of her liking), she will say, 'I have never received any good from you."

21-10-2004, 03:56
ik vind het niet gek hoor dat de Islam als vrouwonvriendelijk en gewelddadig wordt gezien

let op:

6:38.

Citaat:
En er is geen beest dat op de aarde kruipt, noch een vogel die op zijn vleugels vliegt, of zij vormen gemeenschappen, zoals gij. Wij hebben niets uit het Boek weggelaten. Dan zullen zij tot hun Heer tezamen worden gebracht.
16:89.

Citaat:
En (gedenk) de dag waarop Wij onder elk volk een getuige tegen hen uit hun midden zullen verwekken en u (profeet) als getuige tegen dezen zullen brengen. Wij hebben u het Boek nedergezonden, alles verklarend, als leiding, barmhartigheid en blijde tijding voor hen die zich onderwerpen.
kortom: er is uit de Koran niets weggelaten en het verklaard alles en is als leiding, dus hadiths.. ach, leuk om erbij te hebben, maar meer waarde heeft het niet..

21-10-2004, 09:35

Citaat door The_Reporter:
Weet (met kennis) dat er geen god is dan Allaah. [47:19]

Voorwaar, Allaah aanvaard slechts het berouw van degenen die het slechte uit onwetendheid bedrijven… [4:17]

“De Metgezellen waren het erover eens dat eenieder die ongehoorzaam is aan Allaah een Djaahil (Onwetende) is.”

En de genezing voor onwetendheid is door te vragen en te leren, zoals de Profeet (sallallaahu ‘alaihi wasallam) zei:

Voorzeker, de genezing van onwetendheid is door te vragen. (Verhaalt door aboe Dawoed (332), ibn Maajah (464) en Ahmad (1/380) en hasan verklaard door Shaykh al-Albaani in as-Saheehah (4323).)

…En Wij bestraffen niet voordat Wij een Boodschapper hebben gestuurd. [17:15]

Deze Qor-aan is aan mij geopenbaard, opdat ik jullie en wie ermee bereikt word daarmee vermaan. [6:19]

Vervolgens, Allaah zegt:

En als jij de meesten van hen die op de aarde zijn volgt, dan zullen zij jou doen afdwalen van de Weg van Allaah. Zij volgen slechts een vermoeden en zij vertellen slechts verzinsels. [6:116]

En er zijn veel mensen (die niet geloven), hoe graag jij ook wenst dat zij gelovigen worden. [12:103]

"I was shown the nations and I saw a Prophet accompanied by a small group, another accompanied by one or two men, and another with no companions at all.." (Saheeh Muslim, 1/198, no.220)

Ik zal het voor je vertalen insha llaah.

Al-Boekhaarie verhaalt van aboe Sa'eed dat de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) heeft gezegd:

Allaah zal zeggen: 'O Adam!', Adam zal dan antwoorden: "Ik sta tot Uw dienst onze Heer, en al het goede is in Uw Handen." Dan zal Allaah tegen Adam zeggen: 'Stuur de mensen van het Vuur voort.' Adam zal dan zeggen: "Met hoeveel zijn de mensen van het Vuur?" Allaah zal zeggen: 'Uit iedere 1000, neem er 999.' Op dat moment zullen de haren van de kinderen grijs worden, en iedere zwangere vrouw zal spontaan voortijdig bevallen, en je zult de mensen zien kijken alsof ze dronken zijn, ook al zijn ze dat niet, maar de straf van Allaah zal het zwaarst zijn. Deze toespraak benauwde de discipelen, en zij zeiden: "O boodschapper van Allaah, wie van ons zal diegene zijn (1 van de 1000)?" Hij antwoordde: "Wees goedsmoeds, de 1000 zal van Gog en Magog zijn en de ene zal van 1 van jullie zijn." Vervolgens zei hij: "Bij Hem in Wiens Hand mijn ziel is, ik hoop dat jullie 1/3 van de mensen van het Paradijs zullen zijn." (Wij prezen en verheerlijkten Allaah (Ta'ala)) Allahoe akbar en toen zei hij: "Bij Hem in Wiens Hand mijn ziel is, ik hoop dat jullie 1/2 van de mensen van het Paradijs zullen zijn, want jullie zijn van onder de volkeren als het witte haar op de huid van een zwarte os...

(al-Bukhaari, Kitaab ar-Raqaaq, Baab Qawl Allaah Azza
wa jalla, innaa zalzalat al-Saa'ah, Shay'un 'Adheem, Fath al-Baari, 11/388; see also Tafseer Ibn Katheer, 4/610, Musnad Ahmad 4/435)

(Weet dat Imaam Ahmad ibn Hanbal 1 van de leraren is geweest van Imaam Boekhaarie, rahimahoemoellaah.)

Voorwaar, daarin is zeker een Teken, maar de meesten van hen zijn geen gelovigen. [26:8]

Wallaahoe a'lem, al het goede komt van Allaah en al het slechte komt van mij...
kijk een stuk met verwijzingen... dit had deze onderwerp nodig...

21-10-2004, 13:56
wel ff de hele context meenemen natuurlijk


Citaat:
2. Dit zijn de verzen van het duidelijke Boek.

3. Wellicht zult gij ten dode toe treuren omdat zij niet geloven.

4. Als Wij het willen, kunnen Wij hun een teken van de hemel nederzenden, zodat hun hoofd er zich voor zal nederbuigen.

5. Maar er komt van de Barmhartige geen nieuwe vermaning tot hen of zij wenden zich er van af.

6. Voorzeker zij hebben dit verloochend, maar weldra zullen de tijdingen hun bereiken van hetgeen zij bespotten.

7. Zien zij niet op aarde - hoeveel voortreffelijke soorten Wij daarop hebben doen groeien?

8. Daarin is inderdaad een teken; maar de meesten onder hen willen niet geloven.

09-11-2004, 02:35


maar vergeet niet dat er dan meer vrouwen op de wereld komen dan mannen