Bekijk volle/desktop versie : Meisjesnaam Safiya



Pagina's : [1] 2

27-05-2011, 11:31
Salam alaikoum dames,

We willen onze dochter graag Safiya noemen, echter vragen we ons af of dit een geaccepteerde naam is bij het consulaat.
Het was vroeger wel een vrouw van de profeet saw dus een islamitische naam is het wel. Alleen die mensen daar moeten altijd overal moeilijk over doen dus ik dacht ik vraag het hier even aangezien ik ze tig keren heb gebeld maar ze nemen nooit op.

Alvast bedankt!

27-05-2011, 11:32


Mooie naam hoor, volgens mij word hij wel geaccepteerd. Sommige schrijven hem ook al Safia...

27-05-2011, 11:34
Is een marokkaanse naam,hoezo gaan ze moeilijk doen

27-05-2011, 11:34
Mijn buurvrouw (65+'er) heet Hadja Safia..

Als het toen geaccepteerd werd, nu ook lijkt mij?

27-05-2011, 11:35



Citaat door lala_amira:
Is een marokkaanse naam,hoezo gaan ze moeilijk doen

Is geen Marokkaanse naam, is een Arabische naam.

27-05-2011, 11:35
En zie het altijd als Safia geschreven maar Safiya is mooier. maarja! Regels hé

27-05-2011, 11:37

Citaat door Nemesis030:
Is geen Marokkaanse naam, is een Arabische naam.

Ja klopt.

27-05-2011, 11:37
Salam aelikoum zuster!
Mabrouk met je zwangerschap, ik had die naam ook in mijn top 3 namen ben namelijk ook in blijde verwachting !

Ik denk dat ze de naam wel zullen accepteren inch'Allah !

27-05-2011, 11:37
Ja alleen misschien dat er wel een andere schrijfwijze is.

Ik belde ze eergisteren ook, krijg ik drie keer te horen een moment geduld alle medewerkers zijn in gesprek en dan opeens bedankt voor het bellen en wordt de verbinding verbroken, baz.

27-05-2011, 11:58

Citaat door lala_amira:
Ja klopt.

Was laatst met wat Marokkanen en Irakezen...ze verstonden dat Jalil Willie heette Ik zo tssss hij heet Jalil dat is een Marokkaanse naam! Tegen die Marokkanen...die Irakezen zo, waaaat Marokkaanse naam is een Arabische naam!!! hahahaha

27-05-2011, 12:00

Citaat door Nemesis030:
Was laatst met wat Marokkanen en Irakezen...ze verstonden dat Jalil Willie heette Ik zo tssss hij heet Jalil dat is een Marokkaanse naam! Tegen die Marokkanen...die Irakezen zo, waaaat Marokkaanse naam is een Arabische naam!!! hahahaha



Heet hij geen abdeljalil?

27-05-2011, 12:03

Citaat door Nemesis030:
Was laatst met wat Marokkanen en Irakezen...ze verstonden dat Jalil Willie heette Ik zo tssss hij heet Jalil dat is een Marokkaanse naam! Tegen die Marokkanen...die Irakezen zo, waaaat Marokkaanse naam is een Arabische naam!!! hahahaha



Jalil is echt een mooie naam

27-05-2011, 12:08


Dus als ik het goed begrijp moet ik het dan wel anders schrijven..?

27-05-2011, 12:09

Citaat door Onzichtbaar_:
Heet hij geen abdeljalil?


Sorry moet btw nog antwoorden. Ben beetje in de war vandaag
Die vraag krijg ik altijd nee hij heet Jalil.

Abdel is alleen verplicht bij namen als wa7id en samee3u etc..dus dingen die alleen aan Allah toebehoren. Heb dit uitgebreid uitgezocht maar dit is niet zo bekend onder veel Marokkanen..ze denken dat bij elke naam van Allah swt abdel verplicht is maar dat is niet waar. Het is wel geliefder.

Jalil betekent groots en belangrijk het dat kan een mens ook zijn. Een mens kan niet de alhorende zijn of de enige snapje? En Jalil heet dus Jalil en niet al-Jalil, dé belangrijkste.


Citaat door lala_amira:


Jalil is echt een mooie naam


Ja he! Thanks.

27-05-2011, 12:11
ja het mag , dat is een hele mooie naam

Pagina's : [1] 2