Bekijk volle/desktop versie : Vitesse in 2016 naar 50 miljoen



25-05-2011, 22:41
ARNHEM - In het ideaalplaatje werkt Vitesse over vijf jaar met een begroting van zo'n 50 miljoen euro; genoeg om structureel in de top van Nederland te spelen.

Dat is de uitkomst van een onderzoek dat Vitesse heeft laten doen naar de mogelijkheid van de club om de top van de eredivisie te bereiken. Ajax werkt met een begroting van 61 miljoen, PSV 59.

GelreDome, de thuishaven van Vitesse, zou dan te klein worden. De club houdt twee opties over; uitbreiding tot een bezoekerscapaciteit naar 35.000 (nu 25.000) door een tweede ring te bouwen of een ander stadion bouwen.

Vitesse werkte het afgelopen jaar met een kostenbegroting van zo'n 20 miljoen euro. Dat moet de komende jaren onder clubeigenaar Merab Jordania flink groeien. "In het ideale plaatje bereiken we dat in vijf jaar", zegt de directeur Paul van der Kraan van Vitesse.

De clubleiding denkt dat er in Arnhem en wijde omgeving voldoende potentie is (bij supporters en bedrijfsleven) om de groei te ondersteunen. Daarbij wordt met een schuin oog gekeken naar de eerste seizoenen van Vitesse in GelreDome, toen de tribunes nog vol zaten.

Vitesse heeft nu een te groot stadion voor het aantal bezoekers dat de club trekt. Al jaren neemt het aantal toeschouwers gestaag af. Voor komend seizoen 2011-2012 jaar ligt het doel op 12.500 seizoenkaarthouders. De teller staat op 9.500.

Meer donderdag in de 'papieren' Gelderlander, editie Arnhem.

De Gelderlander

25-05-2011, 22:43



25-05-2011, 22:44
Over 3 kampioen van Nederland toch?

25-05-2011, 22:46

Citaat door Lantismo:
Over 3 kampioen van Nederland toch?


Ze willen seizoen 2012-2013 kampioen worden van Nederland. Ze hebben volgens mij in juli ook al een oefenwedstrijd tegen Chelsea geregeld.

Met geld koop je tegenwoordig alles en hoe grappig deze hele soap is, maar ik denk dat die Jordania nog het laatst lacht.

25-05-2011, 22:50



Citaat door Mr_Virtual:
Ze willen seizoen 2012-2013 kampioen worden van Nederland. Ze hebben volgens mij in juli ook al een oefenwedstrijd tegen Chelsea geregeld.

Met geld koop je tegenwoordig alles en hoe grappig deze hele soap is, maar ik denk dat die Jordania nog het laatst lacht.

Klopt van die oefenwedstrijd heb ik ook er wat van gelezen. Maar of ze in 2013 kampioen worden is de vraag. Is het wel haalbaar?

Met geld koop je tegenwoordig veel maar geen titels, zie Real?

25-05-2011, 22:54

Citaat door Lantismo:
Klopt van die oefenwedstrijd heb ik ook er wat van gelezen. Maar of ze in 2013 kampioen worden is de vraag. Is het wel haalbaar?

Met geld koop je tegenwoordig veel maar geen titels, zie Real?


Het is inderdaad erg kortaf, maar je krijgt wel vanuit Chelsea al die jonge talenten die zich gaan ontwikkelen bij Vitesse. We zullen het met de tijd wel gaan zien of het zover komt.

In principe ben ik voorstander om de hele Eredivsie sterker/leuker te maken. Gewoon elke provincie moet een goed team vormen. Markt open gooien voor investeerders en kijken welke kant het opgaat.

25-05-2011, 22:57

Citaat door Mr_Virtual:
Het is inderdaad erg kortaf, maar je krijgt wel vanuit Chelsea al die jonge talenten die zich gaan ontwikkelen bij Vitesse. We zullen het met de tijd wel gaan zien of het zover komt.

In principe ben ik voorstander om de hele Eredivsie sterker/leuker te maken. Gewoon elke provincie moet een goed team vormen. Markt open gooien voor investeerders en kijken welke kant het opgaat.

Je krijgt ze inderdaad maar voor hoelang? Ik bedoel, die talentjes krijg je voor een jaartje ofzo en daarna moet je weer naar een opvolger zoeken? De tijd zal het leren........



Daar kunnen de Nederlanders niet tegen, ze willen dat er een buitenstander hun clubje oveerneemt. Het zou vet zijn wanneer de Eredivisie sterker en leuker wordt, dan kunnen de nederlands clubs eindelijk meedoen op het international niveau.