Bekijk volle/desktop versie : Malik bin Dinar was een heilige. Hij vertelde:



02-01-2003, 00:36
Malik bin Dinar was een heilige. Hij vertelde:

“In mijn jonge jaren werkte ik als douanebeambte en dronk veel alcohol. Ik trouwde en kreeg een dochter van wie ik veel hield. Als ik alcohol in een beker deed, gooide zij die altijd over mijn kleren. Zij stierf toen ze twee jaar oud was. Ik was erg bedroefd. Het was Lailatoel Baraat en vrijdagnacht. Ik dronk alcohol.
In een droom zag ik dat het de Dag des Oordeels was, de doden verzamelden zich en ik was onder hem. Opeens zag ik een cobra met een open bek snel naar mij toe komen. Ik rende en kwam een oude man in mooi kleren en met fijne parfum tegen. Ik groette hem en vroeg hem mij te beschermen en mij te helpen. Hij zei””Ik ben zwak en kan je niet verdedigen.” Ik rende een berg en ik zag een vuur dat zich kilometers ver uitstrekte.
Aan de andere kant viel ik bijna in het vuur. Ik zag da cobra op mij afsnellen. Opnieuw ontmoette ik de oude man. Hij zei: “Ga naar die berg daar zijn de tegoeden van moslims, als je een tegoed hebt, zal het je helpen.” Ik rende naar de berg en ik zag huizen met deuren van goud met parelen en zijden gordijnen. Een engel riep dat de deuren geopend moesten worden en de gordijnen op te lichten, misschien is er een tegoed voor hem. Om hem in dit uur van nood tegen de vijand te helpen. Er kwamen veel kinderen met gezichten als de maan en ook de cobra naderde om mij aan te vallen. Een kind gilde het uit en alle kinderen kwamen naar buiten. Allemaal kwamen zij naar buiten en onder hen was mijn overleden dochter. Zij knuffelde mij en begon te huilen. Zij hield mijn rechterhand met haar linkerhand vast en liep op de cobra af. De cobra vluchtte te gaan zitten, legde haar rechterhand op mijn baard en zei: “O vader, alam y’ani lillaziena aamanoe an takhsna’a qoeloeboehoem lizikrillahi wa ma nazala minal haqqi ( Is de tijd niet aangebroken voor de gelovigen om hun harten te laten trillen bij het gedenken van Allah”en de waarheid komt van Allah).” Toen vroeg ik mijn dochter wie deze cobra was. Ze zei: “Je slechte daden die je in de hel willen gooien.” Toen vroeg ik haar naar de oude man. Zij zei: “Het zijn je zwakke goede daden, hij kon je slechte dagden niet vergeven. “ Toen vroeg ik mijn dochter: “Wat doe je op deze berg?” Zij zei: “Wij wonen daar tot de Dag des Oordeels, tot jullie allemaal komen en wij zullen jullie aanbevelen en voor jullie bidden.”

Malik bin Dinar zei: “toen ik wakker werd, had ik berouw voor alle zonden en werd een ware dienaar van Allah.”

02-01-2003, 00:41


Het is heel mooi.. maar de reden dat er niemand reageerd is omdat het hier al vaker heeft opgestaan.

02-01-2003, 00:42
bedankt broeder

02-01-2003, 01:00
Ey noooooo......ik ben altijd skaffa en dronken... :mrt:


Weet je hoe vaak ik die kowlo cobra in mn dromen zie.....maar ik pak altijd mn matti bij de hand....

9mm

02-01-2003, 04:18



Citaat:
Origineel gepost door Suri_Gangsta
Ey noooooo......ik ben altijd skaffa en dronken... :mrt:


Weet je hoe vaak ik die kowlo cobra in mn dromen zie.....maar ik pak altijd mn matti bij de hand....

9mm
.

:melig:

04-01-2003, 20:22
een mooi verhaal