Bekijk volle/desktop versie : Oproep



25-05-2011, 09:15
Eerder postte ik deze oproep in het subforum ‘Marokkaanse jongeren en actualiteiten’ (http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3862044). Verschillende leden raadden me toen aan verschillende subfora van Marokko.nl te proberen. Ik hoop namelijk een gevarieerde groep Marokko.nl-leden te kunnen betrekken bij mijn onderzoek.

Met excuses voor het posten in een rubriek die daar niet voor is bestemd.

Beste leden,

Mijn naam is Janneke Kok. Ik ben studente Sociologie aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Als afsluiting van mijn opleiding heb ik besloten mijn scriptie te wijden aan de ervaringen van mensen die actief zijn op het grote en levendige Marokko.nl. Mijn begeleider is Willem de Koster, die onderzoek heeft gedaan op uiteenlopende Nederlandse fora, van Stormfront.org en RefoAnders.nl tot Flitsservice.nl (zie: willemdekoster.nl).

Ik kan mijn scriptie niet tot een goed einde brengen zonder jullie hulp. Mijn vraag: zouden jullie willen meewerken aan mijn onderzoek door middel van een interview? Het liefst persoonlijk, maar als een interview via internet de voorkeur heeft kan dat ook – bijvoorbeeld via MSN Messenger. De verzamelde gegevens worden anoniem verwerkt in het stuk. Ik neem de beroepscode van de Nederlandse Sociologische Vereniging – waarin de bescherming van respondenten hoog in het vaandel staat – hierbij zeer serieus.

Bij de interviews staan de ervaringen van forumgebruikers centraal, het gaat hierbij dus niet om vragenlijst. Je moet meer denken aan een open gesprek, waarbij jullie antwoorden de loop van het interview bepalen. Wel komen in elk vraaggesprek dezelfde thema’s terug. Ik ben nieuwsgierig naar de redenen die mensen hebben om lid te worden van Marokko.nl en de ervaringen op het forum. Natuurlijk krijgen geïnteresseerde leden desgewenst na afloop de resultaten toegestuurd.

Als je wilt meewerken of vragen hebt, kan je een pm sturen of e-mailen naar kok.janneke@gmail.com. Alvast veel dank voor je reactie.

Vriendelijke groet,

Janneke Kok
kok.janneke@gmail.com