Bekijk volle/desktop versie : help navorderingsaanslag belastingdienst!!!!!!



Pagina's : [1] 2

24-05-2011, 23:38
Ik zit met een vraagje.

Moet de belastingdienst ongeveer 6000 euro terug betalen. navorderingsaaslag van een aantal jaren.
Nu wil ik een betalingsregeling treffen. Als ik op de site van de belastingdienst kijk dan zie ik dat je de mogelijkheid krijgt om dit binnen 12 maanden terug te betalen. dat zou betekenen 500 euro pm!!!! erg veel geld pm.

Weet iemand of het ook mogelijk is om er langer over te doen...
ik heb ook een auto in mijn bezit, kan het zijn dat zij zeggen dat als ik het niet binnen een jaar red, dat ik dan maar mijn auto moet verkopen.

mijn vaste lasten met auto erbij zijn ongeveer 1100 euro
mijn inkomsten afwisselend maar gemiddeld 1650

Ben alleenstaande moeder.

belangrijkste wat ik dus wil weten is of er anderen ervaring hebben met een langere aflossingstermijn, en of ze moeilijk over de auto kunnen doen.

24-05-2011, 23:40


Pffff, jeetje zoveel. Volgens mij is dat wel mogelijk (denk ik). Ken iemand die 3.000 terug moest betalen, maar ze hebben haar wel de mogelijkheid gegeven het bedrag in termijnen te betalen (er werd maandelijk een bedrag afgeschrven).

Ik weet het natuurlijk niet zeker.. Misschien kijken ze naar je inkomen . Bel of ga even langs.

24-05-2011, 23:51
Bedankt voor jullie reacties. Het bedrag klopt wel. heb het na laten kijken.
Ik zal de belastingwinkel even googlen en kijken wat zij voor opties opnoemen. Ik dacht altijd ook wel dat het mogelijk was om over een langere periode je schuld bij de belastingdienst af te lossen. Maar als ik kijk of de formulier ´verzoek betalingsregeling´ blijken ze een jaar als maximum te hanteren. tenzij je een goede reden hebt...

dus vandaar mijn vraag hier...wat kunnen goede redenen zijn. en nog steeds belangrijk. kunnen ze me opleggen dat ik mijn auto verkoop om snel hun geld te incasseren

24-05-2011, 23:52
De belastingdienst mag maar 5 jaar terug vragen, van welke jaar is die aanslag?

24-05-2011, 23:55


er is nog geen 5 jaar verstreken. Daar is de belastingdienst wel slim genoeg voor hahah die laten dat echt niet zitten. Helaas voor mij...

25-05-2011, 00:10

Citaat door bahia70:
Ik zit met een vraagje.

Moet de belastingdienst ongeveer 6000 euro terug betalen. navorderingsaaslag van een aantal jaren.
Nu wil ik een betalingsregeling treffen. Als ik op de site van de belastingdienst kijk dan zie ik dat je de mogelijkheid krijgt om dit binnen 12 maanden terug te betalen. dat zou betekenen 500 euro pm!!!! erg veel geld pm.

Weet iemand of het ook mogelijk is om er langer over te doen...
ik heb ook een auto in mijn bezit, kan het zijn dat zij zeggen dat als ik het niet binnen een jaar red, dat ik dan maar mijn auto moet verkopen.

mijn vaste lasten met auto erbij zijn ongeveer 1100 euro
mijn inkomsten afwisselend maar gemiddeld 1650

Ben alleenstaande moeder.

belangrijkste wat ik dus wil weten is of er anderen ervaring hebben met een langere aflossingstermijn, en of ze moeilijk over de auto kunnen doen.


Bel even met de belastingtelefoon zou ik zeggen. Die kunnen je precies vertellen hoe het zit.

Meestal valt er wel wat te regelen, je moet je niet gek laten maken door wat er op hun site staat.

Succes

25-05-2011, 00:30
Ja dat kan hoor. Heb ooit voor een buurman een brief geschreven die ook een grote belastingschuld had. In de brief vraag je om uitstel van betaling en tegerlijkertijd vraag je bestalingsregeling aan. Ze zullen je daarna een soort van vragenlijst toesturen waarbij je moet aangeven van jouw totale inkomen is en vaste lasten (alles moet onderbouwd zijn met stukken!!!) en basis hiervan gaan zij een betalingsregeling voorstellen. Mijn buurman moest iets van 100 per maand betalen en ging om een bedrag van rond de 3000 euro.......

25-05-2011, 00:42
Je kan een verzoek indienden tot een langere termijn, overigens doen ze hier niet echt moeilijk over als het om grote bedragen gaat. Je krijgt trouwens wel een formulier opgestuurd dat je moet invullen met je inkomen en uitgaven, op dit formulier moet je ook je roerende en onroerende zaken invullen. Als je niet kan aantonen dat je je auto nodig hebt voor belangrijke zaken zoals een ziek kind ofzo dan kan het weleens zijn dat ze je vragen de auto weg te doen. Een optie zou kunnen zijn om de auto wellicht op de naam van 1 van je ouders te zetten of althans iemand die je vertrouwt.

26-05-2011, 22:23
oefff probleem!! dat fromulier heb ik dus uitgeprint jullie het beiden over hebben. En juist omdat ze ook vragen of de auto noodzakelijk is maak ik me zorgen. Ik kan niet aantonen dat de auto noodzakelijk is. ik zat er ook aan te denken om tijdelijk de auto van mijn naam te halen, maar dan zijn de vaste lasten alweer met 250 verlaagt, waardoor de belastingdienst denkt dat ik meer kan aflossen.
begrijp je?

Zou jij het wagen?

26-05-2011, 23:05

Citaat door bahia70:
oefff probleem!! dat fromulier heb ik dus uitgeprint jullie het beiden over hebben. En juist omdat ze ook vragen of de auto noodzakelijk is maak ik me zorgen. Ik kan niet aantonen dat de auto noodzakelijk is. ik zat er ook aan te denken om tijdelijk de auto van mijn naam te halen, maar dan zijn de vaste lasten alweer met 250 verlaagt, waardoor de belastingdienst denkt dat ik meer kan aflossen.
begrijp je?

Zou jij het wagen?


Je bent toch een alleenstaande moeder met een uitkering? Ik kan echt niet geloven dat ze willen dat je honderden euro´s per maand moet gaan aflossen. Zet alles precies op een rijtje voor jezelf, eerst op klad papier.

INKOMEN:

° uitkering
° toeslagen
° vakantiegeld
° eventueel alimentatie
° etc.

UITGAVEN:

° huur
° verzekeringen
° gas en licht
° water
° boodschappen
° schulden en of betalingsachterstanden
° etc.

Ik kan bijna niet geloven dat een alleenstaande moeder met kinderen honderden euro´s per maand overhoudt. Dus zorg dat je alles vermeld en bepaal dan voor jezelf wat je met het auto debacel gaat doen. Ik zou het iig niet rikeren om niet te vermelden dat je geen auto hebt want daar komen ze echt achter en heb je echt een groter probleem. Ik wens je iig heeel veel succes en Insha Allah kom je er met een lagere aflossingsbedrag vanaf.

26-05-2011, 23:09
wat is navorderingsaanslag?

26-05-2011, 23:21

Citaat door zahraatje86:
Je bent toch een alleenstaande moeder met een uitkering? Ik kan echt niet geloven dat ze willen dat je honderden euro´s per maand moet gaan aflossen. Zet alles precies op een rijtje voor jezelf, eerst op klad papier.

INKOMEN:

° uitkering
° toeslagen
° vakantiegeld
° eventueel alimentatie
° etc.

UITGAVEN:

° huur
° verzekeringen
° gas en licht
° water
° boodschappen
° schulden en of betalingsachterstanden
° etc.

Ik kan bijna niet geloven dat een alleenstaande moeder met kinderen honderden euro´s per maand overhoudt. Dus zorg dat je alles vermeld en bepaal dan voor jezelf wat je met het auto debacel gaat doen. Ik zou het iig niet rikeren om niet te vermelden dat je geen auto hebt want daar komen ze echt achter en heb je echt een groter probleem. Ik wens je iig heeel veel succes en Insha Allah kom je er met een lagere aflossingsbedrag vanaf.
Neee heb geen uitkering. ik werk 3.5 dag per week. en heb 1 kleine. Ik ga gewoon die formulier invullen en kijken wat eruit komt.

shoukran voor je hulp en uitgebreide reactie. naast de formulier zal ik ook een aparte brief toevoegen als bijlage met de inkomsten en uitgaven op een rijtje. ik zal laag inzetten en zeggen dat ik ongeveer 100 euro pm max 150 kan aflossen. Hoop dat ik er op die manier samen uit komen met hen.

26-05-2011, 23:38



Citaat door bahia70:
Neee heb geen uitkering. ik werk 3.5 dag per week. en heb 1 kleine. Ik ga gewoon die formulier invullen en kijken wat eruit komt.

shoukran voor je hulp en uitgebreide reactie. naast de formulier zal ik ook een aparte brief toevoegen als bijlage met de inkomsten en uitgaven op een rijtje. ik zal laag inzetten en zeggen dat ik ongeveer 100 euro pm max 150 kan aflossen. Hoop dat ik er op die manier samen uit komen met hen.


Owh sorry ik heb geloof ik iets verkeerd gelezen dan. Maar vul alles gewoon eerlijk in en vermeld alle kosten. En doe idd een brief erbij waarin je uitlegt dat je graag 100 euro per maand wil aflossen. Geef ze geen speling van 100 euro of max 150 euro want dan wordt het gewoon 150 euro.

27-05-2011, 02:19
Salam meid,

Weet je zeker dat het bedrag ook klopt? Je zou niet de eerste zijn bij wie de belastingdienst fouten maakt. Kijk het goed na zou ik zeggen.

27-05-2011, 14:43
Dag amore,

Helaas klopt het bedrag zeker. Het is wel verspreid over 3 jaar. Ben naar een koehouder geweest en die heeft een herberekening gemaakt.

Dus jammer voor mijjjjj

Pagina's : [1] 2