Bekijk volle/desktop versie : Verstandshuwelijk of huwelijk uit liefde.



23-05-2011, 01:46
Verstandshuwelijk of huwelijk uit liefde.???

Zijn er mensen die ervaring hebben met een verstandshuwelijk?

23-05-2011, 07:31


Verstandhuwelijk mits er duidelijk een klik is.

23-05-2011, 12:13
Huwelijk uit liefde zou ik kiezen

23-05-2011, 12:23
Nu achteraf gezien zou ik voor een verstandshuwelijk gaan. Geeft je veel meer innerlijke rust.
Een huwelijk is heel veel geven en nemen. Heel veel investeren. En heel hard werken.

En dat heel hard werken gaat niet altijd als je alles alleen maar met een roze bril bekijkt.

23-05-2011, 12:53



Citaat door Femme21:
Nu achteraf gezien zou ik voor een verstandshuwelijk gaan. Geeft je veel meer innerlijke rust.
Een huwelijk is heel veel geven en nemen. Heel veel investeren. En heel hard werken.

En dat heel hard werken gaat niet altijd als je alles alleen maar met een roze bril bekijkt.


26-05-2011, 17:42
up

mannen kunnen mss antwoorden?

26-05-2011, 17:46
Verstandig het huwelijk binnen treden

27-05-2011, 12:27
Beiden inscha-Allah.

27-05-2011, 13:45

Citaat door Red-Rose:
Beiden inscha-Allah.



Precies, ik vind dit altijd zo'n rare denkfout die mensen maken met 'verstandshuwelijken'. Een huwelijk is nodig voor de liefde om tot volledige onwikkeling te laten komen, en niet andersom.


Citaat:
Er is van de Profeet [SalAllahu ‘alayhi wa selam] overgeleverd: “Wij denken dat er niets beter is voor degene die van elkaar houden dan het huwelijk.” [Ibn Maadjah 1847, Saheeh geclassificeerd door Al-Busayri en door Shaykh Al-Albaani in As-Silsilah As-Saheehah 624]

Citaat:
As-Sindi zei, zoals genoteerd in Haamish Sunan Ibn Maadjah: “Wat dit betekend is dat wanneer er liefde leeft tussen twee mensen, deze liefde niet zal verder groeien of langer zal voortleven door iets behalve door het huwelijk. Als er een huwelijk is samen met deze liefde, dan zal deze liefde groeien en sterker worden met de dag.”
Dus hoezo verstandshuwelijken?

27-05-2011, 13:52
Wat is het verschil? Behalve dat je in een verstandshuwelijk (nog) niet van de ander houdt ..In een huwelijk moet je toch zowiezo investeren en offers maken, dus of je nou een liefdeshuwelijk of een verstandshuwelijk kiest..het is toch allebei even hard werken.

27-05-2011, 15:01
Het lijkt mij een grotere gok als je een verstandshuwelijk aangaat, maar bij beide blijft het toch hard werken, dus het maakt denk ik niet uit. Maar persoonlijk heb ik toch altijd liever een huwelijk wat is ontstaan uit liefde.

27-05-2011, 15:39

Citaat door Mourri:
Verstandshuwelijk of huwelijk uit liefde.???

Zijn er mensen die ervaring hebben met een verstandshuwelijk?


I ga voor een verstand+liefde huwelijk